Gå til innhold

Hvem reparerer dette da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(advarsel: er _fantastisk_ flink å forklare....)

Har kabel-tv, og har da en kabel fra tv'n og inn i veggen. Men den kontaktgreia i veggen er for stor (?) til kabelen, så det er utrolig slarkete.

Dette fører da til at kabelen ramler ut bare jeg ser på den, selvfølgelig midt i det mest spennende i en film f.eks.

Så, hvem reparerer dette? Kabel-folka? Elektriker? Borettslagvaktmesteren? Eller?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde kjøpt en ny kabel.

Hmmm... Prøvde en annen kabel nå, ble litt bedre, men ikke bra nok.

Eller...hvor hardt skal sånne kabler sitte da? Har en god del firbente her som har fast treningsløype rundt tv'n, burde ikke kabelen klare holde det?

Skrevet

Hvis kabelen detter ut av uttaket i veggen er det vel mest sannsynlig det er kabelen det er noe galt med? Kjøp en ny kabel, koster ikke mange kronene.

Skrevet

Eller...hvor hardt skal sånne kabler sitte da? Har en god del firbente her som har fast treningsløype rundt tv'n, burde ikke kabelen klare holde det?

De skal løsne ved et lett tak, ikke falle ut om du ser hardt på dem, men du skal heller ikke være nødt til å legge all din vekt i å få dem ut av pluggen.

Skrevet

De skal løsne ved et lett tak, ikke falle ut om du ser hardt på dem, men du skal heller ikke være nødt til å legge all din vekt i å få dem ut av pluggen.

Takk for svar :-)

Da tror jeg at jeg er blitt enig med meg selv om at det ble bedre med en annen kabel, men kunne vært bedre. Så får vi se hva de firbente klarer å få til, evnt ikke få til nå...

Skrevet

De skal sitte hardt. Mine blir slarkete etter en stund eller får brudd. De er ikke så dyre :o)

Skrevet

De skal sitte hardt. Mine blir slarkete etter en stund eller får brudd. De er ikke så dyre :o)

Skrevet

Ta med deg kabelen dit hvor de selger slike kabler og be de lage en til deg eller sette fast den du har.

Skrevet

Ta med deg kabelen dit hvor de selger slike kabler og be de lage en til deg eller sette fast den du har.

Hæ?

Hvis de lager en identisk, vil den passe bedre? Og hvem lager sånne da? Er jo en standardkabel...

Skrevet

Da tror jeg at jeg er blitt enig med meg selv om at det ble bedre med en annen kabel, men kunne vært bedre. Så får vi se hva de firbente klarer å få til, evnt ikke få til nå...

Sett på en tape :)

Skrevet

Sett på en tape :)

Hehe, det funka helt til de firbente fant teipen ;-)

Skrevet

Hæ?

Hvis de lager en identisk, vil den passe bedre? Og hvem lager sånne da? Er jo en standardkabel...

Hvis ledningen din er løs i kontakten kan de skru den bedre fast.

Det kan jo være at spennfjærene i kontakten på ledningen er blitt slappe og derfor ikke sitter så godt i kontakten i veggen. Da trenger du en ny kontakt på ledningen.

Med andre ord, det kommer helt an på hva som er galt.

Jeg ville uansett å ha prøvd med en ny ledning.

Skrevet

Hvis ledningen din er løs i kontakten kan de skru den bedre fast.

Det kan jo være at spennfjærene i kontakten på ledningen er blitt slappe og derfor ikke sitter så godt i kontakten i veggen. Da trenger du en ny kontakt på ledningen.

Med andre ord, det kommer helt an på hva som er galt.

Jeg ville uansett å ha prøvd med en ny ledning.

Etter å ha lest svaret ditt ca 10 ganger, tror jeg kanskje at jeg har skjønt at du skriver på norsk, bortsett fra det...nada ;-)

Men thanks anyway.

Prøvde en annen kabel i går, ble litt bedre.

Skrevet

Etter å ha lest svaret ditt ca 10 ganger, tror jeg kanskje at jeg har skjønt at du skriver på norsk, bortsett fra det...nada ;-)

Men thanks anyway.

Prøvde en annen kabel i går, ble litt bedre.

Hehe, ok...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...