Gå til innhold

taco eller noe lignende

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min blir 13 år i morgen, han ønsker seg taco, gjerne en mer spennende utgave enn det vi pleier å ha. her håper jeg dere har noen tips. det trenger ikke være taco, kan være noe lignende. han er kjempe glad i alt slikt.

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

6

• Gemini

5

• jubalong70

5

• Mary Poppins

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Er jo godt med sånne wraps til da.. Istedenfor skjellene..:)

Til den taco sausen du har over(den røde i glass) så er det kjempe godt med litt lett rømme over sausen.. Gjør sausen mildere og får en goood smak..nam nam..

Nå fikk jeg lyst på selv..hehe

Skrevet

Fajitas!

Kyllingkjøtt er dessuten mye bedre enn kjøttdeig.

Ja, han liker nok fajitas.

Skrevet

Til den taco sausen du har over(den røde i glass) så er det kjempe godt med litt lett rømme over sausen.. Gjør sausen mildere og får en goood smak..nam nam..

Sausen skal ikke være mild. Taco skal være sterke saker.

Skrevet

Sausen skal ikke være mild. Taco skal være sterke saker.

Whatever..Den blir hvertfall god!!Syns jeg.

Skrevet

Hva med fajitas?

Eller du kan lage en tacopanne. Da steker du kjøttdeig og har i tacokrydder. Legg dette i en langpanne. Ha over en mild tacosaus. Dekk med tortillas (sånne små sprøstekte maischips) og ha over revet ost.

Stekes i stekeovnen til osten har smeltet. Smaker kjempegodt.

Jeg synes også det er godt å servere med en salat til.

candyqueen_83
Skrevet

Trodde disse to tingene (wraps og rømme) var helt vanlige, selvskrevne ting til taco jeg?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva med fajitas?

Eller du kan lage en tacopanne. Da steker du kjøttdeig og har i tacokrydder. Legg dette i en langpanne. Ha over en mild tacosaus. Dekk med tortillas (sånne små sprøstekte maischips) og ha over revet ost.

Stekes i stekeovnen til osten har smeltet. Smaker kjempegodt.

Jeg synes også det er godt å servere med en salat til.

Tortillachipsen skal da være i bånn? Så tacofyll m/tacosaus og ost på toppen. Heter nachos.

Skrevet

Trodde disse to tingene (wraps og rømme) var helt vanlige, selvskrevne ting til taco jeg?

Jaja..skrev nå bare det jeg=)

Skrevet

Nei, taco er jo med tacoskjell. Bruker man tortillas istedenfor, blir det fajitas (og det er jo godt det også).

Rømme bruker jeg uansett.

Skrevet

Nei, taco er jo med tacoskjell. Bruker man tortillas istedenfor, blir det fajitas (og det er jo godt det også).

Rømme bruker jeg uansett.

Må det ikke være rent kjøtt og ikke kjøttdeig for å kalle det fajitas? Det har jeg hele tiden trodd. Og en litt annen kryddermix... Men jeg er kanskje litt på villspor?

Skrevet

Må det ikke være rent kjøtt og ikke kjøttdeig for å kalle det fajitas? Det har jeg hele tiden trodd. Og en litt annen kryddermix... Men jeg er kanskje litt på villspor?

Jo, det stemmer sikkert.

Jeg har forsåvidt aldri prøvd å fylle kjøttdeig i tortillas, det virker litt rart.

candyqueen_83
Skrevet

Jo.. Fajita er vel egentlig med rent kjøtt og fajitakrydder. Ikke tacokrydder. Så taco med tortillas blir vel en mellomting ;)

candyqueen_83
Skrevet

Jo, det stemmer sikkert.

Jeg har forsåvidt aldri prøvd å fylle kjøttdeig i tortillas, det virker litt rart.

Jeg bruker kyllingkjøttdeig med tacokrydder. Synes ikke fajitakrydderet er godt. Og bruker tortillas og alt annet "tacotilbehør"

Skrevet

Jo, det stemmer sikkert.

Vi foretrekker tortillas fremfor taco-skjell, med taco-krydret kjøttdeig. Evt. kyllingkjøttdeig. Innimellom med kjøtt- eller kyllingstrimler istedet.

Skrevet

Jeg bruker kyllingkjøttdeig med tacokrydder. Synes ikke fajitakrydderet er godt. Og bruker tortillas og alt annet "tacotilbehør"

Omtrent slik vi gjør det :)

(Varierer mellom vanlig kjøttdeig og kyllingkjøttdeig, men alltid tortillas istedetfor skjell)

Skrevet

Tortillachipsen skal da være i bånn? Så tacofyll m/tacosaus og ost på toppen. Heter nachos.

Det går helt sikkert greit det også. Jeg har bare fått det servert med nachos (takk for at du minnet meg på hva det het) oppå kjøttet. Men det blir vel omtrent det samme eller hur?

candyqueen_83
Skrevet

Omtrent slik vi gjør det :)

(Varierer mellom vanlig kjøttdeig og kyllingkjøttdeig, men alltid tortillas istedetfor skjell)

Vi pleide å bruke både tortillas og skjell, men siden det bare er jeg som spiser skjellene har vi begynt med bare tortillas. Jeg syns det er så godt med kyllingkjøttdeig :)

Skrevet

Jeg har også chipsen i bånd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...