Gå til innhold

Handle fra utlandet igjen.

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Det er 16 pund som er grensa? Typisk. Det jeg skal bestille kommer på 17 pund. Da må jeg betale toll da eller? bestiller jeg i to pakker blir det 24 pund :(

Skrevet

Finn en valutakalkulator - fx på www.dnbnor.no - valutakursene endrer seg jo.

Men det lønner seg å holde vareverdien litt mer enn rett under 200 kr, for tollvesenet opererer visst med egne valutasatser, som oppdateres langt sjeldnere enn bankenes.

Men husk at det bare er varens verdi som må være under 200 kr, frakt kommer utenom.

Evt. kan du jo maile de du vil handle hos, og spørre pent om de kan skrive ned verdien i tolldeklarasjonen, slik at det går under grensa.

Ser forresten nå at tollvesenets kurser ligger ute på toll.no (omregningskurser, du ser link på forsiden der). Hvorvidt de kursene er de samme når varen kommer til landet er jo en annen sak da. Vet jo ikke eksakt når disse endres.

candyqueen_83
Skrevet

Finn en valutakalkulator - fx på www.dnbnor.no - valutakursene endrer seg jo.

Men det lønner seg å holde vareverdien litt mer enn rett under 200 kr, for tollvesenet opererer visst med egne valutasatser, som oppdateres langt sjeldnere enn bankenes.

Men husk at det bare er varens verdi som må være under 200 kr, frakt kommer utenom.

Evt. kan du jo maile de du vil handle hos, og spørre pent om de kan skrive ned verdien i tolldeklarasjonen, slik at det går under grensa.

Ser forresten nå at tollvesenets kurser ligger ute på toll.no (omregningskurser, du ser link på forsiden der). Hvorvidt de kursene er de samme når varen kommer til landet er jo en annen sak da. Vet jo ikke eksakt når disse endres.

Skal handle shampo og balsam fra lookfantastic. Pakkene blir visst så ofte åpnet nå så da er det vel ikke så stor vits å be dem skrive ned prisen utenpå.. Irriterende. 200 kr er jo ingenting.

Regnet ut på valutakalkulator og det ble tilsammen 17 pund+ frakt. 16 pund er akkurat 200 kr.

Skrevet

Skal handle shampo og balsam fra lookfantastic. Pakkene blir visst så ofte åpnet nå så da er det vel ikke så stor vits å be dem skrive ned prisen utenpå.. Irriterende. 200 kr er jo ingenting.

Regnet ut på valutakalkulator og det ble tilsammen 17 pund+ frakt. 16 pund er akkurat 200 kr.

Men opererer lookfantastic med pund da? Trodde de var i USA, og dermed har dollar?

candyqueen_83
Skrevet

Men opererer lookfantastic med pund da? Trodde de var i USA, og dermed har dollar?

Det er vel i Storbritannia? Det er tegnet £ hvertfall

Skrevet

16.27 pund er grensa akkurat nå, men det var 17-kommano' for ikke så lenge siden, og blir det sikkert igjen.

Skrevet

Det er vel i Storbritannia? Det er tegnet £ hvertfall

OK, det er pund, jeg trodde bare det var i USA, men tok nok feil :)

candyqueen_83
Skrevet

16.27 pund er grensa akkurat nå, men det var 17-kommano' for ikke så lenge siden, og blir det sikkert igjen.

Kanskje jeg får vente en liten stund da. Blir jo hundre kr i forskjell om jeg bestiller i to pakker..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...