Gå til innhold

Blir gal av katta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, du om det. Hardt å ta sånt seriøst før meningsytrer ikke kjenner katt og situasjon.

Og jeg spør altså om TIPS? ROER hun seg av sterilisjon? Eller har du ANDRE TIPS?

Vil si at jeg absolutt har peil på dette området.

Men tips :

-kastrering

- Felliway (dufthormoner som roer ned katta, kjøpes hos veterinær)

- eller du må gi henne selskap og/eller andre former for stimuli

Skrevet

Vil si at jeg absolutt har peil på dette området.

Men tips :

-kastrering

- Felliway (dufthormoner som roer ned katta, kjøpes hos veterinær)

- eller du må gi henne selskap og/eller andre former for stimuli

Jeg -vet- du har peiling, men svaret du ga meg hadde ikke i tekst tilknytning til og var ikke svar på problemet. Derfor spurte jeg igjen om tips til problemet. Og det fikk jeg! Takker.

Har fått mye tips om kasterering, og det skal vurderes, men vil prøve andre ting først, da det i såfall blir eneste grunnen til det. (Hun vil bare rett og slett ikke parre seg, og får ikke unger, så det er ikke noe tema.)

Ante ikke at det fantes noe dufthormon som roet den ned. Det skal jeg se om jeg finner så snart som mulig.

Og ja, i utgangspunktet er det stimuli jeg vil gi henne, for hun KJEDER seg. Selskap har hun mer eller mindre hele tiden(max borte 3-4 timer om dagen OM jeg er ute), men jeg kan bare ikke sitte med henne på fanget -hele- dagen og "prate" med henne -hele- tida. Leiligheta er 40 kvm, så det vil si at uansett hvor jeg er hen her så har hun selskap.

Men altså, tilbake til stimuli. Det er vel egentlig det jeg er mest interessert i å høre om. Hun kan leke, men -bare- med avispapir i tråd. Interesserer seg ikke for "leker". Så tenkte jeg skulle kjøpe noe som tvingte henne til å leke! En ball å ha maten i. Men hun interesserte seg ikke for det, selv om matskåla hadde stått tom i timesvis. Vet ikke om det var for sterk gummilukt av den eller? Men hun interesserte seg ikke engang for maten som falt ut av den. Så dårlig samvittighet overmannet meg og ga mat før jeg la meg, og den var borte da jeg sto opp noen timer senere, så hun var veldig sulten, hun bare nekta å spise det som kom ut av ballen(eller det jeg kaster til henne på gulvet.). Så nå vurderer jeg å hente kattegodter å ha i den.

At du sier stimuli blir for diffust, for det er akkurat det jeg er på jakt etter tips til -hvordan- stimuli.

Men stikker vel innom vet-senter ikveld å spør etter den lukta, kattegodis og kastrasjon.

Skrevet

Få tak i en katt til, og steriliser begge.

Hehe, er du GAL??? Skal vel ikke plages med en til??

Skrevet

Hehe, er du GAL??? Skal vel ikke plages med en til??

De holder hverandre med selskap.

Skrevet

De holder hverandre med selskap.

:) Joa, jeg vet det. Men problemet med det er at jeg i utgangspunktet ikke kan ha katt nå, så må bare gjøre det beste ut av det inntil videre. Så da er det ikke aktuelt med en til, før situasjon er sånn at jeg kan ha katt en plass der kan være ute.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...