Gjest SørpaHalvorsen Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Litt sent å komme med dette nå, men registrerer ofte noe rart med folk når de hører ei fin dansebandslåt. De MÅ/VIL ikke la noen forstå at de liker mange slike låter. Det er liksom ikke "riktig" musikk for de som er livredde for å ikke være "inne". På Spelemannsutdelingen var kremen av norsk musikkliv samlet, og de ble oppfordret til allsang. Vi hørt mange sang, men ingen sang da kameraet var på dem. Men de likte låta! Idiotisk verden vi har skapt! Folk TØR jo ikke like en glad danselåt med et fint refreng!! 0 Siter
Gjest dansefestival Skrevet 1. februar 2007 Skrevet 1. februar 2007 Men dansefestivaler er det i fleng rundt omkring, og tusenvis samles, i alle aldre. Det er vel for folkelige tekster og for "enkel" musikk for noen. Jeg syns det er musikk det er gøy å danse til når det er litt fart, men setter meg ikke ned for å høre på. 0 Siter
puttelull Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Jeg er enig med deg! Det norske folk har blitt kultursnobber, og kan ikke engang være stolt av sin egen musikkarv, nemlig folkemusikken! På Spelemannutdelingen blir de "ekte" spelemennene, de som er opphavet til betegnelsen _spelemann_ blir ALDRI avbildet i noen av sladremagasinene etterpå, de blir _ALDRI_ nevnt når man skal referere til hvem som har vunnet priser osv. Det er knapt nok at de nominerte får plass i salen! OG dette vet jeg, da jeg har vært nominert en gang for 100 år sida, mens NRK enda dreiv sjappa. Utrulig irriterende! 0 Siter
Lurveline Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Det er forskjell på musikk man danser/fester til og musikk man lytter til. 0 Siter
Gjest Dimitri from Paris Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Hvordan vet du at de "egentlig" likte låta? Jeg misliker sterkt dansebandmusikk, syns det gnager i øra. Av musikere jeg kjenner er det ingen som danser til danseband-musikk, har danseband-plater eller hører mye på radiokanaler som spiller slikt. Tror du de "egentlig" liker det, men bare er for snobbete til å innrømme det? Kjempemange liker danseband, men ikke alle. Og jeg vil tro brorparten av de som er nominert til spelemannsprisen ikke er de største dansebandfansene, fordi de har sine yrker innen andre musikksjangre. Jeg syns ikke man skal kalle dem snobbete av den grunn. Bra at man er forskjellige. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.