Gå til innhold

Ole Ivars/Änglarna fanns/Spelemannsendingen

Anbefalte innlegg

Gjest SørpaHalvorsen
Skrevet

Litt sent å komme med dette nå, men registrerer ofte noe rart med folk når de hører ei fin dansebandslåt. De MÅ/VIL ikke la noen forstå at de liker mange slike låter. Det er liksom ikke "riktig" musikk for de som er livredde for å ikke være "inne".

På Spelemannsutdelingen var kremen av norsk musikkliv samlet, og de ble oppfordret til allsang. Vi hørt mange sang, men ingen sang da kameraet var på dem. Men de likte låta!

Idiotisk verden vi har skapt! Folk TØR jo ikke like en glad danselåt med et fint refreng!!

Gjest dansefestival
Skrevet

Men dansefestivaler er det i fleng rundt omkring, og tusenvis samles, i alle aldre.

Det er vel for folkelige tekster og for "enkel" musikk for noen.

Jeg syns det er musikk det er gøy å danse til når det er litt fart, men setter meg ikke ned for å høre på.

Skrevet

Jeg er enig med deg! Det norske folk har blitt kultursnobber, og kan ikke engang være stolt av sin egen musikkarv, nemlig folkemusikken!

På Spelemannutdelingen blir de "ekte" spelemennene, de som er opphavet til betegnelsen _spelemann_ blir ALDRI avbildet i noen av sladremagasinene etterpå, de blir _ALDRI_ nevnt når man skal referere til hvem som har vunnet priser osv. Det er knapt nok at de nominerte får plass i salen! OG dette vet jeg, da jeg har vært nominert en gang for 100 år sida, mens NRK enda dreiv sjappa.

Utrulig irriterende!

Skrevet

Det er forskjell på musikk man danser/fester til og musikk man lytter til.

Gjest Dimitri from Paris
Skrevet

Hvordan vet du at de "egentlig" likte låta? Jeg misliker sterkt dansebandmusikk, syns det gnager i øra. Av musikere jeg kjenner er det ingen som danser til danseband-musikk, har danseband-plater eller hører mye på radiokanaler som spiller slikt. Tror du de "egentlig" liker det, men bare er for snobbete til å innrømme det?

Kjempemange liker danseband, men ikke alle. Og jeg vil tro brorparten av de som er nominert til spelemannsprisen ikke er de største dansebandfansene, fordi de har sine yrker innen andre musikksjangre. Jeg syns ikke man skal kalle dem snobbete av den grunn. Bra at man er forskjellige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...