Gå til innhold

ost på kanten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en tørrstekt sprø lefse med fire smale striper ost, to ørtynne pølseskiver og en slaskete tomatskive. En ganske uspiselig greie. I 1983 i Venezia. Det var generelt over hele fjøla i Italia.

Jeg var også maks skuffa over Venezia-pizzaen i 2004! Men de må da ha god pizza ellers i landet? De er jo så kjent for den.

Tynn skal bunnen være, synes jeg. Hater Big One-pizzaer.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

11

• keinstein

9

• April

2

• Lillemus

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg var også maks skuffa over Venezia-pizzaen i 2004! Men de må da ha god pizza ellers i landet? De er jo så kjent for den.

Tynn skal bunnen være, synes jeg. Hater Big One-pizzaer.

Det vi spiser er amerikansk pizza. På samme måte som vi spiser amerikansk kinamat.

Kinesisk orginal mat er pyton.

Skrevet

Det vi spiser er amerikansk pizza. På samme måte som vi spiser amerikansk kinamat.

Kinesisk orginal mat er pyton.

Er italiensk pizza i Norge amerkansk?

Jeg spiste forresten slange i Kina i fjor. Herlig!

Skrevet

Er italiensk pizza i Norge amerkansk?

Jeg spiste forresten slange i Kina i fjor. Herlig!

Pizza i Norge er bare kvasi-italiensk. Italienere spiser ikke slik pizza som vi gjør. Kinesere spiser ikke vår "kinamat" heller.

Det jeg fikk i NY som kaltes "norsk lapskaus" var ikke lapskaus, men heller en slags amerikansk "casserole".

Skrevet

Markedstilpasning.

Pizzaakokk-triks nr 44a: strø på en ts MSG før ost og saus. Smaken blir 100% bedre, og du trenger ikke så mye salt, feit ost og sterkt krydder.

Skrevet

Jeg fikk en tørrstekt sprø lefse med fire smale striper ost, to ørtynne pølseskiver og en slaskete tomatskive. En ganske uspiselig greie. I 1983 i Venezia. Det var generelt over hele fjøla i Italia.

Enig! Italiensk pizza i Italia er ikke godt. Jeg spiser alt annet enn pizza når jeg er der. Italiensk pizza i Sverige er snadder:-)

Skrevet

Herlighet! Hvor var dette da?

Dolly Dimple

Skrevet

Markedstilpasning.

Pizzaakokk-triks nr 44a: strø på en ts MSG før ost og saus. Smaken blir 100% bedre, og du trenger ikke så mye salt, feit ost og sterkt krydder.

Rett på bunnen altså? Ikke blande i sausen?

Skrevet

Rett på bunnen altså? Ikke blande i sausen?

Nei. Eller blande i/strø på osten. Det framhever smaken i det laget der det ligger. Aldri på toppen.

Skrevet

Pizza i Norge er bare kvasi-italiensk. Italienere spiser ikke slik pizza som vi gjør. Kinesere spiser ikke vår "kinamat" heller.

Det jeg fikk i NY som kaltes "norsk lapskaus" var ikke lapskaus, men heller en slags amerikansk "casserole".

Hmmm. Da lurer jeg på hvordan taco smaker i Mexico....

Sushi her er stort sett som i Japan da.

Skrevet

Hmmm. Da lurer jeg på hvordan taco smaker i Mexico....

Sushi her er stort sett som i Japan da.

Da jeg var i Mexico i 1982, hadde de ikke taco. Men de brukte maispannekaker til alt mulig. Jeg så ofte at de smørte på noe bønnestuinggreier og spiste. Det var heller ikke godt, sterkt som juling og surt. Pannekakene var seige og vonde.

Skrevet

Markedstilpasning.

MSG?

Hva er det?

Skrevet

MSG?

Hva er det?

Et pulver som ligner sukker. Smaker ingenting, men påvirker smaksnervenes overflate på tunga. Gjør dem mer mottagelige.

Et godkjent E-stoff. Monosodiumglutamat.

Natriumglutamat, glutamat, smaksforsterker osv. Kjært barn ...

Skrevet

Et pulver som ligner sukker. Smaker ingenting, men påvirker smaksnervenes overflate på tunga. Gjør dem mer mottagelige.

Et godkjent E-stoff. Monosodiumglutamat.

Natriumglutamat, glutamat, smaksforsterker osv. Kjært barn ...

Aha! Ikke rart jeg ikke skjønte hva det var da. Men dette er vel ikke noe man får kjøpt på vanlig butikk går jeg ut i fra?

Skrevet

MSG?

Hva er det?

Kinamat er fullt av det, derfor smaker det så godt. Men noen kan få hjertebank av det hvis de spiser mye...

Kinafolka bruker også papain for å mørne kjøtt.

Skrevet

Aha! Ikke rart jeg ikke skjønte hva det var da. Men dette er vel ikke noe man får kjøpt på vanlig butikk går jeg ut i fra?

Vietnamesiske butikker og noen andre østenbutikker, Smart Club osv.

En kg bør koste ca 20-25 kr.

Relativt ukjent for amatører og andre dilettanter :-)

Skrevet

Dolly Dimple

Hmmmm, greit at jeg ikke synes pizzaen deres er så veldig god generelt heller da :)

Skrevet

Hehe, har du vært på Dolly Dimples?

Da jeg var der for første gang for ca 4 år siden, ble jeg spurt om det samme.

Og det kostet 20 kr ekstra. Men det fikk jeg ikke vite før jeg fikk regninga.

Skrevet

Sånn er det hos Flamenco pizza også, og det koster ekstra. Det er dyrt syns jeg. Et ørlite ostedryss på kanten koster 20 kroner ekstra. Det er nesten prisen for en halv ost på butikken jo!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...