Gå til innhold

Sprengt blodkar (?) i øyet

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget i går at jeg har fått et rødt felt på det hvite i øyet, på høyre øye. Helt uten noen foranledning, og har aldri opplevd noe slikt før. Ingen synsforstyrrelser eller smerter. Jeg er som mange her vet gravid, om det har noe med saken å gjøre...

Er dette vanlig og ufarlig, eller bør jeg oppsøke lege for å få undersøkt øyet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264641-sprengt-blodkar-i-%C3%B8yet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis helt ufarlig, jeg har opplevd det et par ganger, den ene gangen mener jeg var under en forkjølelse og andre gangen aner jeg ikke hva som utløste det.

Det gikk tilbake av seg selv, men er du urolig kan du jo ta en telefon til legekontoret i morgen og høre med dem:)

Sannsynligvis helt ufarlig, jeg har opplevd det et par ganger, den ene gangen mener jeg var under en forkjølelse og andre gangen aner jeg ikke hva som utløste det.

Det gikk tilbake av seg selv, men er du urolig kan du jo ta en telefon til legekontoret i morgen og høre med dem:)

Ja, jeg er jo forkjølet, så det er kanskje årsaken.

Det er like rødt i dag, og bare i et begrenset område av øyet.

Jeg tror jeg ville fått undersøkt det. Som du vet, har vi bare to øyne, og trenger begge. :-)

Joda, jeg vurderer også å få legen til å se på det. Men har vært hos lege allerede en gang denne uka (måtte få full sykemelding fordi jeg var helt utslått av vanvittig vondt i halsen, hodepine, feber osv., som nå har gått over til mer vanlige forkjølelsessymptomer).

Ville bare høre om det var noe som lett kan skje, og ufarlig, i og med at jeg ikke merker noe som helst ubehag eller synsforstyrrelse med det.

Annonse

Jeg har opplevd det flere ganger, men har bare latt det gå over av seg selv.

Hvis det gjør vondt bør du kanskje få det sjekket.

Kom det ifbm. sykdom eller graviditet? Eller har du også opplevd det når du har vært "frisk og normal"?

Er mest fristet til å la det bero noen dager, og se om det går over, hvis det ikke er noe som tyder på at det er noen fare... Er jo ikke vondt på noen måte, ikke engang merkbart/ubehagelig.

Men nå kom jeg på at jeg har mulighet til å maile legen min (kunne ikke det til den forrige jeg gikk hos), så kanskje jeg skulle gjøre det :)

Kom det ifbm. sykdom eller graviditet? Eller har du også opplevd det når du har vært "frisk og normal"?

Er mest fristet til å la det bero noen dager, og se om det går over, hvis det ikke er noe som tyder på at det er noen fare... Er jo ikke vondt på noen måte, ikke engang merkbart/ubehagelig.

Men nå kom jeg på at jeg har mulighet til å maile legen min (kunne ikke det til den forrige jeg gikk hos), så kanskje jeg skulle gjøre det :)

Nei, kan ikke huske noen spesiell sammenheng egentlig.

Har du mailmulihet så er det jo en enkel løsning :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...