Gjest babyyyy Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Noen som har erfaringer til barnefødseler i disse landene? 0 Siter
kamazi Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Nei. Men hva lurer du på? Så lenge fødselen foregår på et moderne privatsykehus, er det nok ikke så ulikt det man eventuelt er vant med herfra. Når det gjelder Iran (forsåvidt Tyrkia også, men ikke like bombastis) kan du gå ut fra at jordmor ikke er en mann. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Nei. Men hva lurer du på? Så lenge fødselen foregår på et moderne privatsykehus, er det nok ikke så ulikt det man eventuelt er vant med herfra. Når det gjelder Iran (forsåvidt Tyrkia også, men ikke like bombastis) kan du gå ut fra at jordmor ikke er en mann. Vet du hva, inntil nå har jeg tatt det som en selvfølge at jordmor er en kvinne også i Norge. Jeg har ikke ofret en tanke på at en jordmor også kan være en mann. 0 Siter
kamazi Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Vet du hva, inntil nå har jeg tatt det som en selvfølge at jordmor er en kvinne også i Norge. Jeg har ikke ofret en tanke på at en jordmor også kan være en mann. Det er jo det klart vanligste. Sjansene er dog betraktelig større for mannlig fødselslege/gynekolog/jordmor etc. i Norge enn i Iran =) 0 Siter
Spirello Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Vet du hva, inntil nå har jeg tatt det som en selvfølge at jordmor er en kvinne også i Norge. Jeg har ikke ofret en tanke på at en jordmor også kan være en mann. Det har jeg og. Tror jeg hadde rulla ut av senga på føden hvis det hadde kommet inn en mannlig jordmor og presentert seg. Tror ikke jeg hadde likt det rett og slett.. Kvinner kjenner kvinner best vettu. Anestilegen var en mann og en stor drittsekk, helt til han fikk inn epiduralen da.. Da var han en engel. Men han var seriøst ikke hyggelig, kjefta på meg fordi jeg ikke lå musestille - det er jo enkelt under skikkelige rier. Også traff han en nerve i ryggen, så jeg rykka automatisk til, som en krampetrekning - og det går ikke holde tilbake. Da kjefta han og smalt for det og, selv om jeg synes jeg lå ganske så stille, i hvert fall til å være under fødsel. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Vet du hva, inntil nå har jeg tatt det som en selvfølge at jordmor er en kvinne også i Norge. Jeg har ikke ofret en tanke på at en jordmor også kan være en mann. På sykehuset vårt har vi verdens herligste jordfar. Han er omsorgsfull, blid, og utrolig god!!!! 0 Siter
Gjest babyyyy Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Nei. Men hva lurer du på? Så lenge fødselen foregår på et moderne privatsykehus, er det nok ikke så ulikt det man eventuelt er vant med herfra. Når det gjelder Iran (forsåvidt Tyrkia også, men ikke like bombastis) kan du gå ut fra at jordmor ikke er en mann. Jeg lurte på hvordan sykehusene er i disse landene, hvordan er det å føde på sykehus i disse landene? Har de gode rutiner, hva med hygieniske prinsipper? 0 Siter
Debra-irl Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 På sykehuset vårt har vi verdens herligste jordfar. Han er omsorgsfull, blid, og utrolig god!!!! se på meldinger..... hilsen 0 Siter
kamazi Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Jeg lurte på hvordan sykehusene er i disse landene, hvordan er det å føde på sykehus i disse landene? Har de gode rutiner, hva med hygieniske prinsipper? Jeg kjenner ikke Iran og Tyrkia spesifikt, men har erfaring fra en del typiske u-land. Private sykehus koster ofte mye og er langt, langt bedre enn de vi har her i landet. Offentlige sykehus hadde jeg personlig holdt meg langt unna i en slik situasjon. Men Tyrkia er ikke helt u-land, så skal ikke uttale meg for bombastisk. Iran har bra utdannede leger, men neppe spesielt gode offentlige sykehus. 0 Siter
Gjest sunamai Skrevet 3. februar 2007 Skrevet 3. februar 2007 offentlig er kanskje ikke så bra, men private burde være bra. Jeg føde på offentlig sykehus i Spania, det var flott! Men det blir litt annet.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.