Gå til innhold

Føde et barn i Tyrkia/Iran

Anbefalte innlegg

Gjest babyyyy
Skrevet

Noen som har erfaringer til barnefødseler i disse landene?

Skrevet

Nei. Men hva lurer du på?

Så lenge fødselen foregår på et moderne privatsykehus, er det nok ikke så ulikt det man eventuelt er vant med herfra. Når det gjelder Iran (forsåvidt Tyrkia også, men ikke like bombastis) kan du gå ut fra at jordmor ikke er en mann.

Gjest LOTUS78
Skrevet

Så lenge fødselen foregår på et moderne privatsykehus, er det nok ikke så ulikt det man eventuelt er vant med herfra. Når det gjelder Iran (forsåvidt Tyrkia også, men ikke like bombastis) kan du gå ut fra at jordmor ikke er en mann.

Vet du hva, inntil nå har jeg tatt det som en selvfølge at jordmor er en kvinne også i Norge. Jeg har ikke ofret en tanke på at en jordmor også kan være en mann.

Skrevet

Vet du hva, inntil nå har jeg tatt det som en selvfølge at jordmor er en kvinne også i Norge. Jeg har ikke ofret en tanke på at en jordmor også kan være en mann.

Det er jo det klart vanligste. Sjansene er dog betraktelig større for mannlig fødselslege/gynekolog/jordmor etc. i Norge enn i Iran =)

Skrevet

Det har jeg og. :) Tror jeg hadde rulla ut av senga på føden hvis det hadde kommet inn en mannlig jordmor og presentert seg. :) Tror ikke jeg hadde likt det rett og slett.. Kvinner kjenner kvinner best vettu. Anestilegen var en mann og en stor drittsekk, helt til han fikk inn epiduralen da.. Da var han en engel. :) Men han var seriøst ikke hyggelig, kjefta på meg fordi jeg ikke lå musestille - det er jo enkelt under skikkelige rier. Også traff han en nerve i ryggen, så jeg rykka automatisk til, som en krampetrekning - og det går ikke holde tilbake. Da kjefta han og smalt for det og, selv om jeg synes jeg lå ganske så stille, i hvert fall til å være under fødsel.

Skrevet

På sykehuset vårt har vi verdens herligste jordfar. Han er omsorgsfull, blid, og utrolig god!!!!

Gjest babyyyy
Skrevet

Jeg lurte på hvordan sykehusene er i disse landene, hvordan er det å føde på sykehus i disse landene? Har de gode rutiner, hva med hygieniske prinsipper?

Skrevet

På sykehuset vårt har vi verdens herligste jordfar. Han er omsorgsfull, blid, og utrolig god!!!!

se på meldinger..... hilsen

Skrevet

Jeg lurte på hvordan sykehusene er i disse landene, hvordan er det å føde på sykehus i disse landene? Har de gode rutiner, hva med hygieniske prinsipper?

Jeg kjenner ikke Iran og Tyrkia spesifikt, men har erfaring fra en del typiske u-land. Private sykehus koster ofte mye og er langt, langt bedre enn de vi har her i landet. Offentlige sykehus hadde jeg personlig holdt meg langt unna i en slik situasjon.

Men Tyrkia er ikke helt u-land, så skal ikke uttale meg for bombastisk. Iran har bra utdannede leger, men neppe spesielt gode offentlige sykehus.

Gjest sunamai
Skrevet

offentlig er kanskje ikke så bra, men private burde være bra. Jeg føde på offentlig sykehus i Spania, det var flott! Men det blir litt annet....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...