Gå til innhold

Til dere som har partner/ektefelle etc

Anbefalte innlegg

Gjest dagens forumundersøkelse
Skrevet

Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig?

Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?

Hvor lenge har dere vært i dette forholdet?

Er det barn i bildet?

Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite?

Er noen i forholdet utpreget egoistisk?

Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter?

Er dere snille med hverandre?

Har dere stort eller lite nettverk av venner?

Noe du vil endre på?

Til de som er misfornøyde/ulykkelige: hvorfor er du det, og hvorfor forblir du i forholdet?

Ha en fin dag! Jeg ønsker dere alle ei trivelig helg!

Skrevet

Og ellers?

Det er ikke noe du tilfeldigvis har lyst til å spørre folk om?

Gjest signaturløs på den
Skrevet

Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig? passe fornøyd

Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen? jeg prøver å ordne på ting

Hvor lenge har dere vært i dette forholdet? 8 år

Er det barn i bildet? ja

Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite? tjener lite. det sliter nok.

Er noen i forholdet utpreget egoistisk? nei

Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter? egne

Er dere snille med hverandre? ja og nei

Har dere stort eller lite nettverk av venner? stort

Noe du vil endre på? ja. jeg vil gjerne ha sex oftere enn vi har (som er veldig sjelden).

Til de som er misfornøyde/ulykkelige: hvorfor er du det, og hvorfor forblir du i forholdet?

er glad i ham selv om han irriterer meg.

vi er en familie.

jeg har ikke råd til å bo alene.

forventninger fra familie.

jeg mener ting kan bli bedre. han kan bidra mer i hverdagen og han vil kanskje få mer interesse for sex?

Gjest Ulykkelig og feig...
Skrevet

”Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig?”

Jeg er, for å være ærlig, mest misfornøyd og noen dager er jeg faktisk direkte ulykkelig.

”Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?”

Vi har gått i fam.terapi, men vi følte ikke vi fikk så mye ut av det. Vi har en grei dialog, men etter mange år med forsøk på å nå fram med ting fra min side – uten at det skjer noe – så vil jeg vil si at jeg etter hvert har blitt mer taus. Resignert og oppgitt.

”Hvor lenge har dere vært i dette forholdet?”

Lenge! Kanskje altfor lenge ? 20 år.

”Er det barn i bildet?”

To barn i barneskolen.

”Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite?”

Vi har stram økonomi. Tjener middels – tror jeg. Ca. 1 mill til sammen. Har alfor mange utgifter i forhold til inntekt. Merker at de økonomiske problemene ikke gjør forholdet bedre! Skjevheter i inntekt er også en kilde til irritasjon og diskusjon.

”Er noen i forholdet utpreget egoistisk?”

Mannen i forholdet er utpreget egoist (og det erkjenner han selv!). Veldig slitsom og forferdelig irriterende å være sammen med en som først og fremst er opptatt av og tenker på seg selv.

”Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter?”

Lite felles interesser bortsett fra venner, barna og feriesysler (reise, båt, sjø, hytte).

Han liker best TV/film/musikk mens jeg liker å lese, mine kreative hobbyer, barn, hundehold, data, foto etc.

”Er dere snille med hverandre?”

Ja, ganske. Man noen ganger føler jeg at han straffer meg ved å være lite hjelpsom og uinteressert i fellesskapet. Han ville nok passet best som gift og barneløst – uten forpliktelser og ansvar. Det er nok litt ”min skyld” at vi er en familie på fire og det straffes jeg for (føler jeg). Ellers er han gavmild. Han er mer snill med gaver enn med tid og oppmerksomhet. Jeg er mest snill når det gjelder å være hjelpsom, oppofrende og omtenksom.

”Har dere stort eller lite nettverk av venner?”

Vet ikke hva som er mye eller lite, men vi har 5-6 par/familier vi har mye kontakt med og som vi betrakter som nære og veldig gode venner. Ellers har vi mange mer perifere venner som vi ikke ser å ofte og har mindre sosial omgang med. Jeg har mine jentevenninner som jeg holder god kontakt med. Han har liten vennekrets utenom våre nærmeste venner der han også har 2-3 av sine beste kamerater.

”Noe du vil endre på?”

Bytte ut ektefellen ?!! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få endret på min egen situasjon uten å skilles, men jeg ønsker meg en trygg, forutsigbar livssituasjon, uten opp og nedturer og med god hjelp i hverdagen både til huslige ting og med lekser/aktiviteter for barna. Jeg føler at situasjonen er fastlåst og vet ikke hva jeg skal gjøre for å bedre dagens forhold.

”Til de som er misfornøyde/ulykkelige: hvorfor er du det, og hvorfor forblir du i forholdet?”

Jeg er ulykkelig fordi jeg føler meg ensom og lite verdsatt i forholdet mitt. Jeg har ikke hatt sex med min mann på flere år og føler mer vennskap enn kjærlighet. Savner å kjenne følelsene bruse, ha sex og føle at jeg lever! Jeg lengter ikke etter en ny mann / nytt forhold men jeg lengter etter lykke, glede og latter i livet mitt. Jeg blir i forholdet p.g.a. barna, økonomien, den lange felles historien og usikkerheten ved å bryte opp. Føler meg ofte feig, men synes det er dramatisk å splitte familien. Føler tristhet fordi jeg lar årene gå uten at jeg er lykkelig.

Gjest Snart sølvbryllup
Skrevet

Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig? PASSE FORNØYD

Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen? DET ER ALLTID NOE SOM EN KAN FORBEDRE, VED Å GÅ I SEG SELV.

Hvor lenge har dere vært i dette forholdet? 25 ÅR

Er det barn i bildet? TO BARN

Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite? NÅR KRYBBEN ER TOM, BITES HESTENE! TIL SAMMEN TJENER VI HELDIGVIS BRA.

Er noen i forholdet utpreget egoistisk? VI ER GANSKE LIKE.

Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter? BÅDE FELLES OG EGNE.

STORT SETT,ELLERS HADDE DET JO IKKE GÅTT.

Har dere stort eller lite nettverk av venner? ET LITE, MEN GODT.

Noe du vil endre på? JADA, ENDEL! MEN SLIK ER DET VEL FOR DE FLESTE. HADDE IKKE BLITT BEDRE VED Å BYTTE BEITE.

Gjest ikke så verst
Skrevet

"Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig?"

Passe fornøyd, noen ganger lykkelig, noen ganger misfornøyd - har vært tunge perioder, men ikke noen langvarige på flere år.

"Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?"

Arbeider jo med å rette på ting kontinuerlig, selv om forholdet er OK - men ikke hardt nok tror jeg.

13 år

Er det barn i bildet?

Ja

Synes vi tjener bra nå - ca.1 mill tilsammen selv om jeg ser at andre definerer det som middels. Greier oss godt. Har hatt en lengere periode da vi hadde svært stram økonomi, mindre enn halvparten av det vi har nå i brutto inntekt, men klarte å kutte utgiftene slik at det gikk på et vis, lite gjeld bla. Slet nok litt på forholdet, men mindre enn en kunne vente da vi sto SAMMEN om dette.

Nei egentlig ikke, jeg er kanskje litt egoistisk til tider men blir holdt i tøylene der heldigvis, og mannen min er egentlig svært lite egoistisk, men kunne nok vært mer empatisk til tider.

Stor sett felles - litt for lite egne synes jeg, særlig gjelder det ham.

Ja, ikke så værst.

Alt for lite etter min mening, bare to andre par som vi omgås i lokalmiljøet, noen får andre ellers. Han har ingen nære venner utenom meg, noe jeg synes er veldig synd.

Noe du vil endre på?

Større nettverk og litt mer sex ;-)

Hvorfor jeg svarer på dette egentlig - kanskje fordi det er OK å se at det ikke finnes så mange perfekte forhold, men forhåpentligvis ganske mange OK

Skrevet

Jeg er generelt lykkelig, bare tidvis misfornøyd.

Når jeg misfornøyd, prøver jeg finne en måte å løse det på. Jeg tenker mye før jeg presenterer problem for min partner, og hvordan jeg skal presentere det. Vi klarer som regel å løse ting helt fint.

Vi har vært sammen i snart seks år.

Vi har ingen barn.

Økonomi har sitt å si ja. De første årene var kranglene om økonomi de verste. Både han og jeg har et veldig sårt og anstrengt forhold til penger. Nå som vi begge har kommet oss ut i jobb har det blitt litt bedre. Han tjener mer enn meg. Ca hundre tusen mer i året.

Jeg vil si at både jeg og han er egoistiske, men jeg føler han er litt mer egoistisk enn meg. Kan ha noe med at han er enebarn og jeg er minst av fire søsken. Jeg er litt mer vant til å hele tiden ta hensyn.

Vi har både egne og felles fritidsaktiviteter. Vi liker å gå på kino, spise sammen, dra på turer. Samtidig har vi seperate venner, og gjør ting på egenhånd. Det fungerer helt ypperlig.

Jeg vil påstå at vi er snille med hverandre, dog vi kan være litt skarpe mot hverandre om vi er uenige eller slitne. Det pleier som regel å ordne seg dog. Vi kjenner hverandre ganske godt, og ser rimelig fort når den andre er i dårlig humør/trenger å være i fred.

Der er vi veldig, veldig forskjellige. Jeg har et stort nettverk av bekjente, og ca en håndfull venner som jeg stoler mye på og aldri vil miste. Han har ca en håndfull venner, som alle er barndomsvenner, og alle bor i den byen vi vokste opp i. Der bor vi ikke lenger, og dermed har jeg blitt den mest sosiale av oss. Han har heldigvis en del sosiale aktiviteter gjennom jobb dog. Både han og jeg er hjemmekjære, og trenger ikke veldig mange folk for å føle oss vel. Selv trives jeg absolutt best når bare med ham, her hjemme.

Det er alltid noe jeg kunne tenkt meg å endre på. At han f.eks. ikke smattet tyggis dagen lang, og at han ga meg mer komplimenter/overraskelser. At jeg hadde større sexlyst. At vi var forlovet. Men vi klarer oss.

Skrevet

"Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig?" Lykkelig! :o) Det er dessverre en del problemer forbundet med boligsituasjonen som ikke lar seg løse på en stund, men jeg håper det ikke drøyer _mange_ år før vi finner en løsning på det.

"Hvor lenge har dere vært i dette forholdet?" *Hihi* Ikke så lenge, blir 2 år på vårparten.

"Er det barn i bildet?" Jeg har to særkullsbarn.

"Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite?" Nei, økonomien har ingenting å si, vi har det ganske romslig begge to. Men hadde han vært svært uøkonomisk og sløsete så hadde jeg nok ikke orket å innlede noe forhold til ham. En ryddig økonomi er viktig for meg.

"Er noen i forholdet utpreget egoistisk?" Nei, det vil jeg ikke si.

"Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter?" Har en stor felles aktivitet som i sin tid brakte oss sammen både en og to ganger. :o)

"Er dere snille med hverandre?" Selvfølgelig! Litt godmodig erting og sånt forekommer jo, men vi er kjempesnille med hverandre.

"Har dere stort eller lite nettverk av venner?" Ikke så veldig stort er jeg redd og ikke noe felles nettverk ettersom vi ikke har bodd på samme sted i det hele tatt.

"Noe du vil endre på?" Jepp, boligsituasjonen, men av ulike grunner lar ikke det seg gjøre foreløbig.

Skrevet

Jeg er, for å være ærlig, mest misfornøyd og noen dager er jeg faktisk direkte ulykkelig.

”Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?”

Vi har gått i fam.terapi, men vi følte ikke vi fikk så mye ut av det. Vi har en grei dialog, men etter mange år med forsøk på å nå fram med ting fra min side – uten at det skjer noe – så vil jeg vil si at jeg etter hvert har blitt mer taus. Resignert og oppgitt.

”Er det barn i bildet?”

To barn i barneskolen.

Vi har stram økonomi. Tjener middels – tror jeg. Ca. 1 mill til sammen. Har alfor mange utgifter i forhold til inntekt. Merker at de økonomiske problemene ikke gjør forholdet bedre! Skjevheter i inntekt er også en kilde til irritasjon og diskusjon.

Mannen i forholdet er utpreget egoist (og det erkjenner han selv!). Veldig slitsom og forferdelig irriterende å være sammen med en som først og fremst er opptatt av og tenker på seg selv.

Lite felles interesser bortsett fra venner, barna og feriesysler (reise, båt, sjø, hytte).

Han liker best TV/film/musikk mens jeg liker å lese, mine kreative hobbyer, barn, hundehold, data, foto etc.

Ja, ganske. Man noen ganger føler jeg at han straffer meg ved å være lite hjelpsom og uinteressert i fellesskapet. Han ville nok passet best som gift og barneløst – uten forpliktelser og ansvar. Det er nok litt ”min skyld” at vi er en familie på fire og det straffes jeg for (føler jeg). Ellers er han gavmild. Han er mer snill med gaver enn med tid og oppmerksomhet. Jeg er mest snill når det gjelder å være hjelpsom, oppofrende og omtenksom.

Vet ikke hva som er mye eller lite, men vi har 5-6 par/familier vi har mye kontakt med og som vi betrakter som nære og veldig gode venner. Ellers har vi mange mer perifere venner som vi ikke ser å ofte og har mindre sosial omgang med. Jeg har mine jentevenninner som jeg holder god kontakt med. Han har liten vennekrets utenom våre nærmeste venner der han også har 2-3 av sine beste kamerater.

”Noe du vil endre på?”

Bytte ut ektefellen ?!! Jeg vet ikke hvordan jeg skal få endret på min egen situasjon uten å skilles, men jeg ønsker meg en trygg, forutsigbar livssituasjon, uten opp og nedturer og med god hjelp i hverdagen både til huslige ting og med lekser/aktiviteter for barna. Jeg føler at situasjonen er fastlåst og vet ikke hva jeg skal gjøre for å bedre dagens forhold.

”Til de som er misfornøyde/ulykkelige: hvorfor er du det, og hvorfor forblir du i forholdet?”

Jeg er ulykkelig fordi jeg føler meg ensom og lite verdsatt i forholdet mitt. Jeg har ikke hatt sex med min mann på flere år og føler mer vennskap enn kjærlighet. Savner å kjenne følelsene bruse, ha sex og føle at jeg lever! Jeg lengter ikke etter en ny mann / nytt forhold men jeg lengter etter lykke, glede og latter i livet mitt. Jeg blir i forholdet p.g.a. barna, økonomien, den lange felles historien og usikkerheten ved å bryte opp. Føler meg ofte feig, men synes det er dramatisk å splitte familien. Føler tristhet fordi jeg lar årene gå uten at jeg er lykkelig.

Unnskyld meg, men hvordan i all verden klarer dere å ha stram økonomi om dere tjener 1 mill tilsammen!?

Vi tjener vel rundt 650" tilsammen kanskje, bor hver for oss og har det romslig begge to. Nå skal det innrømmes at jeg ikke har mer enn ca. 5500,- i boutgifter og han har ca. 10.000,- hvorav en del dekkes opp av leieboers husleie da.

Skrevet

Unnskyld meg, men hvordan i all verden klarer dere å ha stram økonomi om dere tjener 1 mill tilsammen!?

Vi tjener vel rundt 650" tilsammen kanskje, bor hver for oss og har det romslig begge to. Nå skal det innrømmes at jeg ikke har mer enn ca. 5500,- i boutgifter og han har ca. 10.000,- hvorav en del dekkes opp av leieboers husleie da.

Jeg skulle akkurat til og spørre om det samme.

Skrevet

Jeg er stort sett fornøyd, og akkurat nå for tiden - veldig lykkelig.

"Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?"

Selv om (eller fordi?) vi har det veldig bra, så snakker vi mye sammen, og jobber hele tiden med å ha det bra i forholdet. Det er viktig å blåse i bagatellene, være venner og behandle hverandre med respekt.

"Hvor lenge har dere vært i dette forholdet?"

I to år, ingen barn ennå.

"Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite?"

Økonomien spiller en rolle, da vi driver og pusser opp uten å ha råd til å få det til så raskt som vi skulle ønske. Vi krangler litt om min mangel på økonomisk sans, men så lenge regningene blir betalt, så...

"Er noen i forholdet utpreget egoistisk?"

Neeei, ikke utpreget. Jeg er nok mest egoistisk.

"Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter?"

Jeg trener, han snekrer ;) Ellers blir det mye TV-kos, oppussing og sengehygge.

"Er dere snille med hverandre?"

Ja, og snillere blir vi.

"Har dere stort eller lite nettverk av venner?"

Vi har begge få, men gode venner på hver vår kant, som går godt ihop.

"Noe du vil endre på?"

Nei, faktisk ikke. Jeg var mye utrygg i begynnelsen, men nå har jeg blitt tryggere på forholdet og frykter ikke lenger det verste :D

Skrevet

Jeg skulle akkurat til og spørre om det samme.

Har man 1 mill i inntekt og dårlig råd så bør man jaggu se nøyere på forbruket sitt gitt.

Og at 500" i lønn skal være middels nekter jeg å tro. Jeg har under halvparten av det (!) og synes jeg har det romslig. :o)

Skrevet

Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig?

Det varierer jo, men for tiden er jeg lykkelig.

Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?

Vi har gjort det, ja.

Vi ble sammen for 12,5 år siden. Ble gift for 7,5 år siden.

Er det barn i bildet?

Jepp, 3 stykker. 7 år, straks 6 år og 15 mnd gamle.

Jeg er hjemmeværende for tiden, han jobber mye mer enn full stilling - pendler - og tjener godt.

Kan ikke si at økonomien har noen særlig innvirkning på forholdet. Tja, vi slipper å krangle om penger da.

Ikke mannen min, og jeg tror ikke jeg er det heller. Selv om vi begge prøver å ta vare på våre egne interesser også.

Ikke noe spesielt felles. Men jeg trener og han er på skyting innimellom. Ellers er vel barna vår store fritidsaktivitet...

Ja, det er vi :)

Ganske lite. Men de vennene vi har er veldig gode venner.

Noe du vil endre på?

Tja, kunne godt tenke meg han han fant en jobb han trivdes i her hjemme.

I de periodene hvor jeg har vært misfornøyd med forholdet har jeg holdt ut fordi jeg har antatt at det går over. Og det gjør det :)

Skrevet

Veksler mellom misfornøyd til ulykkelig.

Arbeider ikke med å rette på det. Jeg har prøvd det jeg har kunnet, ikke blitt imøtekommet, og nå har jeg gitt opp.

Vært sammen 5 år. Ingen barn, og det har ingenting med økonomi å gjøre.

Mannen her er;"Jeg gjør det JEG vil." Og sånn er jeg og blitt etterhvert. Og dermed gjør vi heller ingenting sammen da han aldri vil noe. Vi har begge et middels nettverk.

Om vi er snille? Resultatet av dette er at jeg stort sett er sur og grinete. Og akkurat nå vil jeg gjerne endre mer eller mindre ALT.Er enda sammen pga følelser og bekvemmelighet.

Skrevet

Moromt innlegg! :-)

Jeg er ganske lykkelig

Har vært sammen i 12 år, og har tre barn i barneskolen sammen.

Tjener vel ganske bra, men vi krangler litt om penger likevel.

Min mann er nok litt egoistisk, mer enn meg iallfall. Han liker å bestemme ting selv. Han er irritabel, blir lett og ofte sint, og kjefter utrolig mye både på meg og ungene. Han prøver visst å oppdra meg, og blander seg i det meste jeg gjør (drikker for mye brus, snakker for høyt i telefonen, rydder ikke fort nok når jeg lager mat osv..)

Vi finner på ting felles med barna, og begge trener en del, men da hver for oss.

Vi er ganske snille med hverandre, men ikke alltid. Han er flink til å si at jeg er sexy og deilig, og viser det også. Jeg er stort sett snill, men litt kjølig.

Vi har litt for lite nettverk av venner, burde absolutt hatt flere!

Ville nok endre på måten min mann behandler meg på, snakker til meg med sint stemme og stygge ord, irettesetter meg til stadighet, kjefter på meg for alt mellom himmel og jord. Men han er også veldig "kosete", men det blir også på hans premisser, uten hensyn til hva jeg liker.

Jeg blir i forholdet fordi vi samarbeider bra om det meste, og fordi det fungerer bra. Vi har jo også barn sammen, og vi har også ganske mye og bra sex. Jeg tror jeg er glad i ham, og han er veldig glad i og avhengig av meg.

Skrevet

Moromt innlegg! :-)

Jeg er ganske lykkelig

Har vært sammen i 12 år, og har tre barn i barneskolen sammen.

Tjener vel ganske bra, men vi krangler litt om penger likevel.

Min mann er nok litt egoistisk, mer enn meg iallfall. Han liker å bestemme ting selv. Han er irritabel, blir lett og ofte sint, og kjefter utrolig mye både på meg og ungene. Han prøver visst å oppdra meg, og blander seg i det meste jeg gjør (drikker for mye brus, snakker for høyt i telefonen, rydder ikke fort nok når jeg lager mat osv..)

Vi finner på ting felles med barna, og begge trener en del, men da hver for oss.

Vi er ganske snille med hverandre, men ikke alltid. Han er flink til å si at jeg er sexy og deilig, og viser det også. Jeg er stort sett snill, men litt kjølig.

Vi har litt for lite nettverk av venner, burde absolutt hatt flere!

Ville nok endre på måten min mann behandler meg på, snakker til meg med sint stemme og stygge ord, irettesetter meg til stadighet, kjefter på meg for alt mellom himmel og jord. Men han er også veldig "kosete", men det blir også på hans premisser, uten hensyn til hva jeg liker.

Jeg blir i forholdet fordi vi samarbeider bra om det meste, og fordi det fungerer bra. Vi har jo også barn sammen, og vi har også ganske mye og bra sex. Jeg tror jeg er glad i ham, og han er veldig glad i og avhengig av meg.

Hm. Jeg hadde nok ikke tolerert at min partner snakket nedsettende til meg og med sint stemme og stygge ord. Aldri.

Gjest Er ditt barn en måned eldre enn mitt?
Skrevet

”Er det barn i bildet?”

To barn i barneskolen.

”Noe du vil endre på?”

Du minner veldig om venninna mi. Du har ikke tilfeldigvis to jenter, hvorav den yngste er født i 1999?

Gjest jeg har det godt
Skrevet

Jeg og min kjære har vært i sammen i 24 år og tror vi begge ville ha svart at vi er lykkelige.

Har barn og jobber og eget hus. Har ingen kroniske sykdommer og lider ingen nød.

Jeg og min mann er like gamle og deler mange interesser isammen. Blant annet båtliv og naturen. Vi har ikke mange venner, men har satset på noen få som vi har ekstra god kontakt med og kan pleie regelmessig.

Vi er alltid sammen på fritiden og gjør ting hele familien. Dette er bevisst for å bevare intimiteten blant oss store og små i en ellers travel hverdag.

Vi finner på mye gøy også på en hverdag slik at ikke dagene skal bli altfor like og til slutt kjedelige.

Både jeg og min mann snakker om hva som har skjedd i jobb osv. flere ganger i uka. Viktig å bevare interessen for hva den andre har av ønsker og behov og opplevelser.

Vi prøver å være selektive med hva vi gjør av eksta jobbing som går utover fritiden vår og samværet med hverandre. Dropper av og til en jobbfest fordi man har lyst til å kose seg hjemme på en lørdag f.eks.

Og så svelger vi kameler..diskuterer oss frem til komprimisser når vi er uenige og gir og tar i forholdet. På den måten unngår vi krangling. og begge får gjennomslag for sine synspunkter i løpet av et år.

Det som er viktigst synes jeg i et forhold, er at man må betrakte det som en jobb man må pleie hele tiden, ellers så ville man gå fort lei og forholdet ta slutt.

Skrevet

Hm. Jeg hadde nok ikke tolerert at min partner snakket nedsettende til meg og med sint stemme og stygge ord. Aldri.

Han har heldigvis mange gode sider også, og viser på mange måter at han elsker meg, så det blir vel en totalsum for meg. Heldigvis er jeg sterk, så jeg klarer å la det prelle av. Men jeg har vurdert å gå fra ham innimellom ja.

Skrevet

Svar: Er som oftest fornøyd, men så kan det veksle litt fra lykkelig til misfornøyd. Det er svært skjelden jeg er ulykkelig,men det hender også.

Svar: Kommer an på hva du mener med å rette på ting.

Hos oss foregår det en "maktkamp" innmellom og det går alltid på det samme stort sett. Det dreier seg om hva man skal bruke helger,fritid og ferie til. Vi har mange ønsker og når man har store barn som også vil være med å bestemme, så blir det en del diskusjoner. Et luksusproblem sikkert, men like full noe som skaper diskusjoner.

17 år.

Er det barn i bildet?

Ja, 3 stykker.

Har god økonomi. Økonomien har kanskje noe si. Vi har invistert en del, som gjør at diskusjonene rundt bruk av fritid blir større.

Jeg synes jo at mannen min er mest egoistisk. Det er han som har bestemt hva som skal kjøpes av de større tingene og det er det som har ført til maktkampen. Vi har jo nesten ikke tid til å ta en tur til besteforeldre lenger, fordi at fritiden skal brukes til så mye annet.

Hvis turer og skigåing og slikt regnes for det, så ja.

Snille og slemme om hverandre.

Diskusjonene kan utvikle seg til usakligheter på barnehagenivå.

Stort.

Noe du vil endre på?

Når man har vært sammen så lenge som oss, innser man etterhvert at noe kan aldri endres på. Personligheten til folk, kan ikke endres. Høres sikkert merkelig ut, men personligheten hans (egoismen og viljestyrken) er noe som både imponerer meg og irriterer meg på samme tid.

Når jeg er i det misfornøyde hjørnet, må jeg ofte ta noen runder med meg selv. Vurdere hva som er viktig og mindre viktig. Hva er alternativet til å forbli i forholdet? Alternativet har ikke virket mer forlokkende.

Jeg vil bare få andre og sikkert større problemer.

Jeg kan nok treffe en partner som ikke er fullt så aktiv, ambisiøs og egoistisk, men da kan jeg risikere og møte det andre ytterpunktet og det vil nok bare irrtere meg 10 ganger mer.

Ha en fin dag! Jeg ønsker dere alle ei trivelig helg!

Ha en fin helg du også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...