Gå til innhold

Til dere som har partner/ektefelle etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig?

Jeg er stortsett lykkelig!

Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?

Når vi er uenige, snakker vi selvsagt sammen!

Hvor lenge har dere vært i dette forholdet?

20 år...

Er det barn i bildet?

2 barn, hvorav ett nesten voksen!

Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite?

Han tjener mye, jeg tjener lite, totalt tjener vi mye! :-)

Er noen i forholdet utpreget egoistisk?

Synes han er mer egoistisk enn meg, ja!

Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter?

Vi trener mye begge to, av og til sammen, som regel hver for oss!

Er dere snille med hverandre?

Jepp, alltid! Hører om venninner som rammer mannen der de vet det sårer mest, eller om menn som rammer sin kvinner der det er som sårest, og jeg kan ikke fatte og begripe det!! Etter 20 år vet jeg nok om min manns svakeste sider, men hvorfor i alle dager skal jeg "ta" ham på det??

Har dere stort eller lite nettverk av venner?

Passe til vårt bruk!

Noe du vil endre på?

Tja, følegr vel egentlig at jeg forstår barna våre bedre, at jeg husker bedre hvordan det er å være tenåring enn han gjør. Synes av og til han tar det som en selvfølge at våre barn skal være perfekte, DET irriterer meg!!

mvh

Gjest Anja Nym
Skrevet

(JEG SVARER MED STORE BOKSTAVER, DA ER DET ENKLERE Å SKILLE SPØRSMÅL OG SVAR...)

Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig? LYKKELIG:)

- 2,5 ÅR.

Er det barn i bildet? NEI, IKKE ENNÅ.

Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite? DET GÅR LITT OPP OG NED. VI ER IKKE SPARSOMMELIG, MEN HAR IKKE SKYHØYE LØNNINGER HELLER, SELV OM VI HAR MYE MER ENN VÅRE JEVNALDREDE. ØKONOMIEN HAR EN DEL Å SI FOR FORHOLDET OG FOR LIVSKVALITETEN SELVFØLGELIG.

Er noen i forholdet utpreget egoistisk? IKKE SLIK AT DET BLIR ET PROBLEM I FORHOLDET.

Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter? VI HAR BEGGE DELER. VI LIKER DE SAMME TINGENE OG ALLE FRITIDSSYSLER SOM VI DRIVER MED PÅ HVERDAGSBASER DELER VI INTERESSE FOR. DET FINNES ELLERS HOBBYER VI HAR DREVET MED/VIL DRIVE PÅ MED HVER FOR OSS I FRAMTIDA.

Er dere snille med hverandre? JA, VELDIG SNILLE. HAN ER SNILLEST:)

Har dere stort eller lite nettverk av venner? GÅR OGSÅ I PERIODER. HAR ET STORT NETTVERK, EN DEL AV VENNENE VÅRE BOR I UTLANDET OG LANGT UNNA, OG FÅ BOR HER VI BOR NÅ, MEN VI ER AKTIVE OG UTADVENTE OG DET KOMMER HELE NYE PERSONER INN I BILDET.

Noe du vil endre på? ARBEIDSSITUASJONEN MIN, SOM INNEBÆRER MYE PENDLING (UTLAND) DET KAN OFTE VÆRE EN EKSTRA UTFORDRING FOR FORHOLDETS DEL.

Skrevet

- Jeg er veldig lykkelig

Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?

- om det skulle være noe, en dårlig dag, så snakker vi om det og blir stor sett alltid ferdige med det der og da, går ikke og "gnager" hverandre for ting i flere dager

- litt over 2 år

Er det barn i bildet?

- nei

- nei, økonomien er helt grei(etableringsfasen) og vi har god orden på øknonomi og utgifter, det er aldri noe problem og skaper aldri krangler

- nei

- begge deler, vi har ting vi gjør sammen, glad i bøker, film osv. begge to, så ser ofte film sammen, trener av og til sammen, men også hver for oss. Vi har en stor hobby hver, som vi ikke deler, og det er litt greit

- ja! Vi koser og klemmer og kysser på hverandre hele tiden når vi kan, og har fortsatt den samme gnisten som når vi møttes. Har aldri store krangler, men om vi krangler er vi aldri høylytte og slemme heller, vi prøver heller å finne en løsning på problemet

- få, men nære venner, kommer godt overens med hverandres venner, så det passer oss egentlig godt. (Har også masse bekjente, men vil ikke kalle disse direkte nettverk..mer fest- og studievenner)

Noe du vil endre på?

- Nei. Har det veldig bra sammen, og er i fasen med å planlegge livet fremover sammen - utrolig spennende :o)

Gjest Orker ikke nick akkurat nå.
Skrevet

"Er du lykkelig, eller passe fornøyd, misfornøyd, eller direkte ulykkelig?"

For tiden direkte ulykkelig.

"Hvis du svarer i nedre sjikt av skalaen - arbeider dere med å rette på ting, eller snakker dere sjeldent sammen?"

Det arbeides for å rette på ting, men det er vondt for begge og det vil ta kjempelang tid før ting kan bli bedre.

"Hvor lenge har dere vært i dette forholdet?"

7 år.

"Er det barn i bildet?"

Nei.

"Har økonomien noe å si for forholdet? Tjener dere mye/lite?"

Nei. Samlet tjener vi over 500.000

"Har dere felles fritidsaktiviteter? Eller egne aktiviteter?"

Ja noen.

"Er dere snille med hverandre?"

Vi prøver.

"Har dere stort eller lite nettverk av venner?"

Jeg har stort, han har lite.

"Noe du vil endre på?"

Ja uendelig masse.

"Til de som er misfornøyde/ulykkelige: hvorfor er du det, og hvorfor forblir du i forholdet?"

Fordi jeg er glad i han og vil at vi skal klare å ha det godt i fremtiden.

Gjest Viskelær med jordbærsmak
Skrevet

*Direkte lykkelig

*6 år

Er det barn i bildet?

* ja

* Har anorektisk økonomi, men det er absolutt ingen målestokk for hvor godt forholdet er.

*Nei

*Felles

* Jepp. Vi hverandre godt.

*Lite

Noe du vil endre på?

*Det er stor forskjell på vil og kan....

Gjest Ulykkelig og feig...
Skrevet

Du minner veldig om venninna mi. Du har ikke tilfeldigvis to jenter, hvorav den yngste er født i 1999?

Jeg er nok ikke venninna di. Jeg tror ikke jeg har en eneste venninne som er aktiv på DOL og jeg har ikke et barn født i 1999. Men, godt å høre at det i alle alle er èn jeg deler skjebne med.

Gjest Ulykkelig og feig...
Skrevet

Unnskyld meg, men hvordan i all verden klarer dere å ha stram økonomi om dere tjener 1 mill tilsammen!?

Vi tjener vel rundt 650" tilsammen kanskje, bor hver for oss og har det romslig begge to. Nå skal det innrømmes at jeg ikke har mer enn ca. 5500,- i boutgifter og han har ca. 10.000,- hvorav en del dekkes opp av leieboers husleie da.

Vi har høyt lån og store faste utgifter. Har satt opp budsjett så jeg føler vi har kontroll, men vi sliter med at det blir lite eller ingenting igjen. Jeg ser det er flere som har reagert på at 1 mill er middels inntekt. Jeg synes selv det er en bra inntekt, men i forhold til venner og andre vi kjenner i vårt nærmiljø så sees nok 1 mill på som en middels inntekt her vi bor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...