Gå til innhold

Æresdrapet og kulturrelativisten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men det er jo en form for æresdrap å ta familien med seg, for å spare dem for skammen, er det ikke? Jeg synes "familietragedier" blir et for mildt begrep for drap av den typen man opplevde i Stavanger. I Japan er jo selvmord basert på ære "vanlig". Ikke det at jeg synes at man bør begynne å kalle "familetragedier" for æresdrap, men å kalle det "familietragedie" er å fjerne fokus fra det grusomme faktum at her har en mann og far frarøvet kone og to barn livet. Visst er det tragisk, men drap like fullt!

det er mord og ikke noe familetragiedie.

håper han brenner i helvete

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

16

• Deanna

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

du sammenligner stadig keinsteins innlegg om muslimer om Hitles stempling av jødene

Men det var ikke det du skrev, og heller ikke det jeg spurte om.

Regner med du trekker tilbake det du skrev?

Jeg sammenligner jødehatet på 1930-tallet, med keinsteins muslim-hat. Det er selvsagt ingen forskjell på å hate den ene folkegruppen eller den andre.

Skrevet

Jeg sammenligner jødehatet på 1930-tallet, med keinsteins muslim-hat. Det er selvsagt ingen forskjell på å hate den ene folkegruppen eller den andre.

detvar jo selvsagt snille nazister

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, huff. De er nok de eneste i verden som finner på å si en ting til noen, og noe annet til andre personer.

*rister på hodet*

Ler.

Hørtes det såå feil ut?

Ok, muslimer har lov og rett til å lyve for ikke-muslimer. Og da mener jeg selvfølgelig _ikke_ baksnakking. Såpass skjønte du.

Om en muslimsk mann forteller min datter at æresdrap, er ikke-eksisterende i hans familie. Hvordan kan jeg som mor vite at mannen taler sant, når Koranen selv forteller at det er viktig å unlate hele sannheten til ikke-troende...?

Den sjansen er jeg ikke villig til å ta for mitt barn...Vil du?

Skrevet

Jeg mener jo at mannen i Stavanger hadde et valg, men ikke var rasjonell nok til å tenke slik...

Jeg personlig godtar ikke æresdrap en plass, det er en avskyelig handling, og en grunn til at min datter ikke gifter seg med en muslim. Hun har muslimsk venninne og det er fullt akseptabelt!

Det som er så vanskelig med muslimer, er at de kan si en ting til deg, for deretter å si noe helt annet til sine muslimske frender.

Mer om hvorfor muslimer med den beste samvittighet kan lyve ovefor "vantro" (vestlige borgere f.eks.) finner du her:

http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=381

Taqiya, den islamske løgnen, er meget vanlig.

Skrevet

"regner med at du trekker tilbake det du skrev"...

*lol*, hvor latterlig går det an å opptre på et slikt forum?

Skrevet

Mer om hvorfor muslimer med den beste samvittighet kan lyve ovefor "vantro" (vestlige borgere f.eks.) finner du her:

Og hvis du leser bibelen, så kan man skjære opp gravide kvinner.

Å finne skremmende vers i Hellige bøker er temmelig irrelevant i en diskusjon. Det har blitt påpekt før, men du fortsetter bare å kaste dritt.

Skrevet

"regner med at du trekker tilbake det du skrev"...

*lol*, hvor latterlig går det an å opptre på et slikt forum?

Jeg vet ikke, men jeg regner med du kommer til å gi oss en demonstrasjon utover kvelden?

Som vanlig...

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har selv lest Koranen. På norsk, da, siden jeg er elendig på arabisk...

Så jeg _vet_ faktisk hva jeg snakker om.

For kristne er det motsatt: Du skal _ikke _ lyve!

Har likevel fortalt hvite løgner, men lyver aldri bevisst, for å gjøre meg selv bedre.

Løgn er vel noe av det mest destruktive i et hvilket som helst samfunn!

Skrevet

Ler.

Hørtes det såå feil ut?

Ok, muslimer har lov og rett til å lyve for ikke-muslimer. Og da mener jeg selvfølgelig _ikke_ baksnakking. Såpass skjønte du.

Om en muslimsk mann forteller min datter at æresdrap, er ikke-eksisterende i hans familie. Hvordan kan jeg som mor vite at mannen taler sant, når Koranen selv forteller at det er viktig å unlate hele sannheten til ikke-troende...?

Den sjansen er jeg ikke villig til å ta for mitt barn...Vil du?

Og alle kristne tror på dette?

"For Herrens vrede er over alle hedningefolkene, og hans harme over all deres hær; han slår dem med bann, overgir dem til å slaktes ned. Og de som blir drept, skal slenges bort, og stanken av deres døde kropper skal stige opp, og fjellene skal flyte av deres blod.

Jes. 34:2-3"

Eller?

Skrevet

Og hvis du leser bibelen, så kan man skjære opp gravide kvinner.

Å finne skremmende vers i Hellige bøker er temmelig irrelevant i en diskusjon. Det har blitt påpekt før, men du fortsetter bare å kaste dritt.

hehe.."dritt". Av og til blir saklig informasjon vanskelig å svelge, ser jeg :-)

Skrevet

Jeg har selv lest Koranen. På norsk, da, siden jeg er elendig på arabisk...

Så jeg _vet_ faktisk hva jeg snakker om.

For kristne er det motsatt: Du skal _ikke _ lyve!

Har likevel fortalt hvite løgner, men lyver aldri bevisst, for å gjøre meg selv bedre.

Løgn er vel noe av det mest destruktive i et hvilket som helst samfunn!

Har du lest Bibelen?

"Og dersom en prests datter vanhelliger sig ved å drive hor, så vanhelliger hun sin far; hun skal brennes med ild.

3. Mos. 21:9"

Med andre ord, prestedøtre som har sex før ekteskapet skal brennes.

Eller har du KUN lest Koranen, og ikke Bibelen?

Skrevet

Men det er jo en form for æresdrap å ta familien med seg, for å spare dem for skammen, er det ikke? Jeg synes "familietragedier" blir et for mildt begrep for drap av den typen man opplevde i Stavanger. I Japan er jo selvmord basert på ære "vanlig". Ikke det at jeg synes at man bør begynne å kalle "familetragedier" for æresdrap, men å kalle det "familietragedie" er å fjerne fokus fra det grusomme faktum at her har en mann og far frarøvet kone og to barn livet. Visst er det tragisk, men drap like fullt!

Det tror ikke det er for å spare dem for skammen, jeg tror heller det er for å redde dem fra en kjip tilværelse i framtida.

Skrevet

hehe.."dritt". Av og til blir saklig informasjon vanskelig å svelge, ser jeg :-)

Du kommer ikke med saklig informasjon. Det du bedriver er på linje med å påstå at alle kristne er nazister, siden nazistene var kristne.

Løgn, med andre ord.

hidi, the scorpion
Skrevet

det er mord og ikke noe familetragiedie.

håper han brenner i helvete

Selvfølgelig er det drap!

I motsetning til deg, så håper jeg ingen (med få unntak) havner i helvete!

Grunnen til at det kalles familietragedie, er jo fordi det har rammet en _hel_ familie, ikke bare en eller to, men alle.

Synes din fordømming er veldig hard, men det er din mening.

Skrevet

Har du lest Bibelen?

"Og dersom en prests datter vanhelliger sig ved å drive hor, så vanhelliger hun sin far; hun skal brennes med ild.

3. Mos. 21:9"

Med andre ord, prestedøtre som har sex før ekteskapet skal brennes.

Eller har du KUN lest Koranen, og ikke Bibelen?

Nå må du ikke forlese deg på all verdens skrifter. Begynn med praksis. Det er et godt utgangspunkt.

Skrevet

Det tror ikke det er for å spare dem for skammen, jeg tror heller det er for å redde dem fra en kjip tilværelse i framtida.

De fleste "familietragedier" er visstnok nøye planlagt, ofte ned til minste detalj.

Selvsagt er det forskjeller i kultur mellom landsbygden i Pakistan og et metropol i Europa (på de fleste områder), men ofrene blir drept.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvfølgelig er det drap!

I motsetning til deg, så håper jeg ingen (med få unntak) havner i helvete!

Grunnen til at det kalles familietragedie, er jo fordi det har rammet en _hel_ familie, ikke bare en eller to, men alle.

Synes din fordømming er veldig hard, men det er din mening.

jeg fordømmer ingen.

men for meg er dette vanskelig å takle

det er så grusomt og meningsløst og vondt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og alle kristne tror på dette?

"For Herrens vrede er over alle hedningefolkene, og hans harme over all deres hær; han slår dem med bann, overgir dem til å slaktes ned. Og de som blir drept, skal slenges bort, og stanken av deres døde kropper skal stige opp, og fjellene skal flyte av deres blod.

Jes. 34:2-3"

Eller?

Så mye du vet om kristne...

For meg er det kun Det Nye Testamentet, som gjelder. Det gamle er jødenes...

Jeg ser på GT som historien til det Israelske folk, ikke til oss kristne. Jesus tok alt det gamle på seg og ga oss nye leveregler. De to kjærlighetsbudene.

Skrevet

Nå må du ikke forlese deg på all verdens skrifter. Begynn med praksis. Det er et godt utgangspunkt.

Var det ikke du som kom trekkende med sitater fra Koranen, som skulle berettige løgn?

Nå vil du plutselig ikke snakke mer om det....

Det er så fryktelig lett å avsløre deg, gripp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...