Gå til innhold

Æresdrapet og kulturrelativisten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet mye mer enn du tror.

GT er ikke en kristen bok, men den henviser til Kristus fødsel, men den har ingen lover for hvordan kristne skal oppføre seg i dag. Les Paulus, og du skjønner kanskje hva jeg mener.

Kristne trenger ikke omskjæres og vi har heller ikke noe bud, som forteller hva vi skal spise. Ikke trenger vi å rense oss etter menstruasjon heller.

Du kan heller ikke drepe noen for utroskap eller lignende...

Så hvem vet minst.

Du vet minst, hvis du påstår at GT ikke er en del av Kristendommen.

Selvsagt er den det.

At du ikke vil forholde deg til den, er en annen sak.

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

16

• Deanna

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De fleste "familietragedier" er visstnok nøye planlagt, ofte ned til minste detalj.

Selvsagt er det forskjeller i kultur mellom landsbygden i Pakistan og et metropol i Europa (på de fleste områder), men ofrene blir drept.

Med vennlig hilsen

Ja, det tror jeg. Men jeg tenker at man gjør det fordi man vet at ungene ikke vil ha det bra uten seg sjøl. Hihi, det var en kronglete forklaring.

hidi, the scorpion
Skrevet

"For Gud har sagt: (...) Den som bruker onde ord mot far eller mor, skal dø.

Matt. 15:4"

Jeg kan finne side opp og side ned med vers som motbeviser det du sier.

Hvorfor bruke onde ord? Det er bare å gå.

Ville aldri brukt stygge ord om mine foreldre. Og det viser seg at barn i overgrepssaker, der far er misbruker, ikke klarer å si stygge ord. Men de hater.

Veldig få klarer å ta et skikkelig drittoppgjør mot foreldre...

Og budet: Du skal elske din neste som deg selv, dekker vel det meste!

Skrevet

I GT står det også "Øye for øye,tann for tann...". Jesus sa "vend andre kinnet til". Han innførte tilgivelsesbegrepet. Det er Jesu(NTs) leveregler de kristne streber etter å følge. Ikke GTs.

Vel, det er din tolkning. Hvis du leser Luthers tolkning (og han er tross alt "pappaen" til kirken i Norge, så er hans konklusjon helt forskjellig.

Hans linje er mer som dette:

Gud, slå deres tenner inn i deres munn, knus de unge løvers kinntenner, Herre!

Salme 58:7

Fred være med deg, og sånn...

Skrevet

Hvorfor bruke onde ord? Det er bare å gå.

Ville aldri brukt stygge ord om mine foreldre. Og det viser seg at barn i overgrepssaker, der far er misbruker, ikke klarer å si stygge ord. Men de hater.

Veldig få klarer å ta et skikkelig drittoppgjør mot foreldre...

Og budet: Du skal elske din neste som deg selv, dekker vel det meste!

Du velger ut én frase fra NT; det finnes så utrolig mange flere som er "onde".

Du velger ut én frase fra Koranen (om å lyve)....

Begynner det å demre for deg?

Skrevet

Var det ikke du som kom trekkende med sitater fra Koranen, som skulle berettige løgn?

Nå vil du plutselig ikke snakke mer om det....

Det er så fryktelig lett å avsløre deg, gripp.

Jeg viste at systematisk løgn overfor vantro er meget vanlig blant muslimer. Hvor de har det fra, aner jeg ikke..men det er vel gjerne koranen.

Poenget er at det bedrives, ikke hvor står i skriften.

hidi, the scorpion
Skrevet

Med andre ord, det du skrev om GT var feil.

Takk for innrømmelsen.

Du burde virkelig studere kristendom.

Da forhenget i tempelet raknet, nederst til øverst, da Jesus døde, så beskriver det en overgang fra Lov til Frelse gjennom tro.

For jødene var dette totalt uakseptabelt, de trodde blindt på Loven, og i følge Paulus, vil de få sin sjanse. Derfor har kristne stor respekt for jøder, de er Guds førstegrøde.

Så jeg vet ikke helt hva du har rett i?

Gjest NT is what counts
Skrevet

Vel, det er din tolkning. Hvis du leser Luthers tolkning (og han er tross alt "pappaen" til kirken i Norge, så er hans konklusjon helt forskjellig.

Hans linje er mer som dette:

Gud, slå deres tenner inn i deres munn, knus de unge løvers kinntenner, Herre!

Salme 58:7

Fred være med deg, og sånn...

Jeg vet ikke om dette. Men jeg har aldri hørt Den Norske Kirke oppfordre til vold. Ikke gjorde Jesus noen noe vondt heller, som jeg vet. Var bare snill, han:) Mitt forbilde. Jeg ser heller på Ham enn på andre mennesker(kristne eller ikke). For mennesker er mennesker, ingen er uten feil. Luther var også et menneske, på linje med alle andre mennesker, slik jeg ser det. Han hadde nok mange kloke tanker, men sikkert mange dumme også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du vet minst, hvis du påstår at GT ikke er en del av Kristendommen.

Selvsagt er den det.

At du ikke vil forholde deg til den, er en annen sak.

Selvføgelig forholder jeg meg til GT også, men det er ikke min bok.

Den er skrevet for og av det Israelske folk, ikke for kristne.

Hva er så vanskelig å forstå, med Jesus oppstod en ny æra. der Moseloven krevde øye for øye tann for tann, sier Jesus, vend det andre kinn til.

Ligner det noe du har lest i GT?

Skrevet

Hei,

Det er 1,2 milliarder muslimer i verden, og ca 2,5 milliarder kristne. De fleste av dem er helt normale mennesker, som ikke ønsker annet enn jobb, hus, trygghet, sykehus, osv.

Det er feil å tillegge ekstremisters handlinger til en religion, når det er såpass få som gjør det. Nazistene var kristne (hele Nazi-toppen var faktisk dypt troende), men det betyr ikke at alle kristne er nazister, akkurat som ikke alle muslimer er terrorister. Ytterst få kristne er nazister, og ytterst få muslimer er terrorister.

Med vennlig hilsen

De er ikke helt "vanlige" da.

Selv i Storbritannia er det slik at 4 av 10 unge muslimer gjerne vil ha sharialover innført i sitt nye "hjemland".

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1725877

altså; ikke helt "normale mennesker", men rett og slett vår tids naziyngel, med sør som løpergutt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du velger ut én frase fra NT; det finnes så utrolig mange flere som er "onde".

Du velger ut én frase fra Koranen (om å lyve)....

Begynner det å demre for deg?

Nei, men jeg hadde håpet at det demret litt for deg.

Bibelen forutsier Islam, og at mange vil følge, men ikke at det er samme Gud!

Om du har lest Koranen, så finner du fort alle likhetene, men jeg fant ganske fort mange ulikheter.

Det samme ser vel jøder og muslimer i dag. Hater ingen av dem, men er selvfølgelig litt mer skeptisk mot Islam. Sorry!

Skrevet

Jeg vet ikke om dette. Men jeg har aldri hørt Den Norske Kirke oppfordre til vold. Ikke gjorde Jesus noen noe vondt heller, som jeg vet. Var bare snill, han:) Mitt forbilde. Jeg ser heller på Ham enn på andre mennesker(kristne eller ikke). For mennesker er mennesker, ingen er uten feil. Luther var også et menneske, på linje med alle andre mennesker, slik jeg ser det. Han hadde nok mange kloke tanker, men sikkert mange dumme også.

Hele DnK baserer seg på Luthers idéer; hvis ikke hadde Norge vært et katolsk land.

Hvis du er interessert kan jeg finne sitater fra Luthers bøker hvor han skriver om å utvise jøder, og å drepe rabbiene. Det han skriver om kvinner egner seg heller ikke på trykk.

Selvsagt tror ikke de fleste kristne på dette, akkurat som de fleste muslimer ikke går og lyver. Det er dette som er poenget mitt.

Det er overhodet ikke vanskelig å finne grusomme sitater i verken Bibelen eller Koranen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, men jeg hadde håpet at det demret litt for deg.

Bibelen forutsier Islam, og at mange vil følge, men ikke at det er samme Gud!

Om du har lest Koranen, så finner du fort alle likhetene, men jeg fant ganske fort mange ulikheter.

Det samme ser vel jøder og muslimer i dag. Hater ingen av dem, men er selvfølgelig litt mer skeptisk mot Islam. Sorry!

Tja - jeg fikk akkurat en ny kollega. Han er muslim, og har mange jødiske venner. Han vil til og med importere noe utstyr fra Israel.

Å tro at muslimer er sånn, og kristne sånn er for dumt. Husk at nazistene var kristne. Skal vi derfor tro at alle kristne er nazister, eller ser du at dette blir galt?

Skrevet

Du burde virkelig studere kristendom.

Da forhenget i tempelet raknet, nederst til øverst, da Jesus døde, så beskriver det en overgang fra Lov til Frelse gjennom tro.

For jødene var dette totalt uakseptabelt, de trodde blindt på Loven, og i følge Paulus, vil de få sin sjanse. Derfor har kristne stor respekt for jøder, de er Guds førstegrøde.

Så jeg vet ikke helt hva du har rett i?

Du skriver: "Derfor har kristne stor respekt for jøder, de er Guds førstegrøde"

Kristne har forfulgt jøder opp gjennom hele middelalderen.

Husker du hva som stor i den norske Grunnlovens $2?

Før den ble fjernet?

Skrevet

Jeg viste at systematisk løgn overfor vantro er meget vanlig blant muslimer. Hvor de har det fra, aner jeg ikke..men det er vel gjerne koranen.

Poenget er at det bedrives, ikke hvor står i skriften.

Nei, det viste du ikke. Du påstod det.

Det er noe helt annet.

Skrevet

Tja - jeg fikk akkurat en ny kollega. Han er muslim, og har mange jødiske venner. Han vil til og med importere noe utstyr fra Israel.

Å tro at muslimer er sånn, og kristne sånn er for dumt. Husk at nazistene var kristne. Skal vi derfor tro at alle kristne er nazister, eller ser du at dette blir galt?

Fra min forrige link:

"Ifølge Daily Telegraph sier 36 prosent av ungdommene (muslimske) som har deltatt i Policy Exchanges utspørring, at muslimer som konverterer til en annen religion, bør straffes med døden."

Reinspikka naziyngel, med sør som støttespiller.

Skrevet

Selvføgelig forholder jeg meg til GT også, men det er ikke min bok.

Den er skrevet for og av det Israelske folk, ikke for kristne.

Hva er så vanskelig å forstå, med Jesus oppstod en ny æra. der Moseloven krevde øye for øye tann for tann, sier Jesus, vend det andre kinn til.

Ligner det noe du har lest i GT?

Jesus var den som kom trekkende med Helvete. Har du "glemt" det?

Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til helvete?

Matt. 23:33

Vær ikke redde for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

Matt. 10:28

Skrevet

Fra min forrige link:

"Ifølge Daily Telegraph sier 36 prosent av ungdommene (muslimske) som har deltatt i Policy Exchanges utspørring, at muslimer som konverterer til en annen religion, bør straffes med døden."

Reinspikka naziyngel, med sør som støttespiller.

..eh.. ja?

"som har deltatt i utspørringen" fra en gruppe høyreekstreme.

Det er som å intervjue Baptistene om kristendom.

Har du sett denne siden?

http://www.godhatesfags.com/

Ikke kom trekkende med at de ene er bedre enn de andre. De er like ille som det du er, med ditt hat.

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror du virkelig at nazister var kristne? De var forførte, ja, men ikke av kristendom.

Men nettopp den krigen, minnet meg om at paver og pavedømmet, er noe som ikke minner meg om kristendom.

Jesus sa; du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte. Og du skal elske din neste som deg selv...

Minner lite om hva nazistene gjorde, og akkurat like lite som diverse andre har behandlet sin tro på... Mennesker blir opphengt i sin egen makt, penger etc. men det er jo det motsatte av hva Jesus sier!

Skrevet

De er ikke helt "vanlige" da.

Selv i Storbritannia er det slik at 4 av 10 unge muslimer gjerne vil ha sharialover innført i sitt nye "hjemland".

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.1725877

altså; ikke helt "normale mennesker", men rett og slett vår tids naziyngel, med sør som løpergutt.

Følg litt med i nyhetene da, gripp!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...