Gå til innhold

Æresdrapet og kulturrelativisten

Anbefalte innlegg

Gjest NT is what counts
Skrevet

Hele DnK baserer seg på Luthers idéer; hvis ikke hadde Norge vært et katolsk land.

Hvis du er interessert kan jeg finne sitater fra Luthers bøker hvor han skriver om å utvise jøder, og å drepe rabbiene. Det han skriver om kvinner egner seg heller ikke på trykk.

Selvsagt tror ikke de fleste kristne på dette, akkurat som de fleste muslimer ikke går og lyver. Det er dette som er poenget mitt.

Det er overhodet ikke vanskelig å finne grusomme sitater i verken Bibelen eller Koranen.

Med vennlig hilsen

Selv om DNK bygger på mange av Luthers ideer, betyr da ikke det at alt Luther sa er "lov". Når hørte du presten i kirken snakke om å utvise jøder eller slå ut tenner på folk?

Jeg har gått en del i kirken opp igjennom og har aldri opplevd det.(Var kristen tidligere.)

Når det er sagt, så tror jeg at en del mennesker bruker religion, enten det er kristendom eller islam, som et skalkeskjul for maktmisbruk.

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

16

• Deanna

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror du virkelig at nazister var kristne? De var forførte, ja, men ikke av kristendom.

Men nettopp den krigen, minnet meg om at paver og pavedømmet, er noe som ikke minner meg om kristendom.

Jesus sa; du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte. Og du skal elske din neste som deg selv...

Minner lite om hva nazistene gjorde, og akkurat like lite som diverse andre har behandlet sin tro på... Mennesker blir opphengt i sin egen makt, penger etc. men det er jo det motsatte av hva Jesus sier!

Nei, det viser bare at DIN tolkning av kristendommen er helt forskjellig fra andre folks tolkning av kristendommen.

Og akkurat som Luther ville påstått at du ikke er kristen (på hans måte), kan du påstå at Luther ikke er kristen på din måte. Muslimer kan gjøre det samme.

Og jo, nazistene var kristne. Dønn kristne. Og de fleste tyskere var kristne både før og etter 2. VK.

Hva tror du de var? Hinduer? Alle massekonverterte i 1939, og tilbake til kristendommen i 1945?

Skrevet

Selv om DNK bygger på mange av Luthers ideer, betyr da ikke det at alt Luther sa er "lov". Når hørte du presten i kirken snakke om å utvise jøder eller slå ut tenner på folk?

Jeg har gått en del i kirken opp igjennom og har aldri opplevd det.(Var kristen tidligere.)

Når det er sagt, så tror jeg at en del mennesker bruker religion, enten det er kristendom eller islam, som et skalkeskjul for maktmisbruk.

Ja, selvsagt gjør de det, og både islam og kristendommen egner seg ypperlig til det formålet.

Du spør når man hører prester si slikt?

http://www.godhatesfags.com/

Dette er kristne. Ikke i Norge, men her går det mest på folk som Ludvig Nessa, et al.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Du skriver: "Derfor har kristne stor respekt for jøder, de er Guds førstegrøde"

Kristne har forfulgt jøder opp gjennom hele middelalderen.

Husker du hva som stor i den norske Grunnlovens $2?

Før den ble fjernet?

Ja, og for meg er det en skam.

Sier jo hele tiden at hvert menneske er ansvarlig for det de gjorde. At kristne har vært akkurat like maktsyke, dømmende og sagt at de gjorde det i Guds navn, hjelper dem lite.

i mine øyne finner du akkurat det samme i kristne rekker, som finnes i alle samfunn!

Jeg forsvarer ikke kristne som går utover sine grenser. I følge Bibelen NT, skal de straffes ekstra hardt.

Gjest NT is what counts
Skrevet

Ja, selvsagt gjør de det, og både islam og kristendommen egner seg ypperlig til det formålet.

Du spør når man hører prester si slikt?

Dette er kristne. Ikke i Norge, men her går det mest på folk som Ludvig Nessa, et al.

Med vennlig hilsen

Når vi diskuterer STATSKIRKEN, så ikke kom med eksempler annensteds fra da. Nessa har vel gått ut av statskirken, han? Han er ikke ansatt der nå, vel? (håper jeg da...)

Det finnes ekstremister og gale mennesker overalt dessverre, religiøse og ikke-religiøse, og innen alle folkeslag. Synd bare, at hele grupper "svertes" på grunn av noen få idioter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jesus var den som kom trekkende med Helvete. Har du "glemt" det?

Slanger og ormeyngel! Hvordan kan dere unngå å bli dømt til helvete?

Matt. 23:33

Vær ikke redde for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

Matt. 10:28

Men hva er helvete!

Når et strå har brent ferdig, kan det ikke lenger brenne.

Kun Djevelen og hans medfølgere skal være i helvete i evig tid.

Skrevet

Tja - jeg fikk akkurat en ny kollega. Han er muslim, og har mange jødiske venner. Han vil til og med importere noe utstyr fra Israel.

Å tro at muslimer er sånn, og kristne sånn er for dumt. Husk at nazistene var kristne. Skal vi derfor tro at alle kristne er nazister, eller ser du at dette blir galt?

Ny kollega? Hvem av dem på denne filmen er så det?

http://www.youtube.com/watch?search=&mode=related&v=I0yoR8R4T1w

Skrevet

Når vi diskuterer STATSKIRKEN, så ikke kom med eksempler annensteds fra da. Nessa har vel gått ut av statskirken, han? Han er ikke ansatt der nå, vel? (håper jeg da...)

Det finnes ekstremister og gale mennesker overalt dessverre, religiøse og ikke-religiøse, og innen alle folkeslag. Synd bare, at hele grupper "svertes" på grunn av noen få idioter.

Vi snakket om kristendommen.

Eller, hvis du skal dele opp grupper, så er selvsagt ikke muslimer heller ansvarlige for hva andre finner på.

Skrevet

Ja, og for meg er det en skam.

Sier jo hele tiden at hvert menneske er ansvarlig for det de gjorde. At kristne har vært akkurat like maktsyke, dømmende og sagt at de gjorde det i Guds navn, hjelper dem lite.

i mine øyne finner du akkurat det samme i kristne rekker, som finnes i alle samfunn!

Jeg forsvarer ikke kristne som går utover sine grenser. I følge Bibelen NT, skal de straffes ekstra hardt.

Tja - hvem definerer hvilken tolkning av Bibelen er korrekt?

Ja, det er en skam, men ikke presenter kristne som jødenes beskyttere. Kristne har drept flere jøder enn noen andre har.

Skrevet

..eh.. ja?

"som har deltatt i utspørringen" fra en gruppe høyreekstreme.

Det er som å intervjue Baptistene om kristendom.

Har du sett denne siden?

Ikke kom trekkende med at de ene er bedre enn de andre. De er like ille som det du er, med ditt hat.

Seriøse meningsmålinger bekrefter dette, sør. Det nytter ikke å tøve det bort.

Du støtter vår tids nye nazisme... kvinnskjendere, undertrykkere og voldsmenn.

Skrevet

Nei, gripp, den "æren" er det du som har.

Jeg ser bare at du ikke forholder deg til virkeligheten nå heller.

Skrevet

Vi har fra før naziPer, nå med hans ennå mer latterlige tvillingbror naziSør.

Skrevet

Nei, gripp, den "æren" er det du som har.

Jeg ser bare at du ikke forholder deg til virkeligheten nå heller.

*lol*..jeg kan komme med flere, mange flere undersøkelser.

Gjest NT is what counts
Skrevet

Vi snakket om kristendommen.

Eller, hvis du skal dele opp grupper, så er selvsagt ikke muslimer heller ansvarlige for hva andre finner på.

Vi snakket om den norske lutherske kirken.

Det er ikke noe problem å finne kristne galninger. Eller galne ateister.

Selvsagt mente jeg muslimer også. Heller ikke de må greies under en kam.Eller hinduer, buddhister, jøder...skal jeg ramse opp?

Det jeg vil si er at jeg ikke tror religion gjør mennesker til dårlige(re) mennesker. Men visse mennesker med skumle hensikter misbruker religionen for å oppnå personlig makt, rikdom og berømmelse.

Skrevet

Jeg viste at systematisk løgn overfor vantro er meget vanlig blant muslimer. Hvor de har det fra, aner jeg ikke..men det er vel gjerne koranen.

Poenget er at det bedrives, ikke hvor står i skriften.

Taquiya er historien om Muhammeds løgner overfor de vantro, han lurte dem og beseiret dem derfor.

Alt dreier seg om å beseiere de vantro. Med alle midler.

Skrevet

Tror du virkelig at nazister var kristne? De var forførte, ja, men ikke av kristendom.

Men nettopp den krigen, minnet meg om at paver og pavedømmet, er noe som ikke minner meg om kristendom.

Jesus sa; du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte. Og du skal elske din neste som deg selv...

Minner lite om hva nazistene gjorde, og akkurat like lite som diverse andre har behandlet sin tro på... Mennesker blir opphengt i sin egen makt, penger etc. men det er jo det motsatte av hva Jesus sier!

Hitler og hans medløpere trodde/mente Jesus var arier og at jødene drepte han.

Skrevet

Taquiya er historien om Muhammeds løgner overfor de vantro, han lurte dem og beseiret dem derfor.

Alt dreier seg om å beseiere de vantro. Med alle midler.

For deg dreier det seg om å beseire muslimene.

Du er minst like ille som dem!

Skrevet

En som begår æresdrap tar ikke livet av seg etterpå! Vesentlig forskjell.

... bare fordi at man i Norge ikke kan tillate seg å leve videre etter å ha gjort noe så grusomt. I Norge finnes ikke aksept for en slik handling.

Riktignok prøver noen å si at kvinner må regne med å bli voldatt og mishandlet når de...

men inntil nå har ingen i Norge sagt at man må regne med å bli drept hvis ...

hidi, the scorpion
Skrevet

Nei, det viser bare at DIN tolkning av kristendommen er helt forskjellig fra andre folks tolkning av kristendommen.

Og akkurat som Luther ville påstått at du ikke er kristen (på hans måte), kan du påstå at Luther ikke er kristen på din måte. Muslimer kan gjøre det samme.

Og jo, nazistene var kristne. Dønn kristne. Og de fleste tyskere var kristne både før og etter 2. VK.

Hva tror du de var? Hinduer? Alle massekonverterte i 1939, og tilbake til kristendommen i 1945?

Spiller du bare dum eller er du rett og slett dum!

Hva folk kaller seg har ingenting mot hva Gud vil kalle dem. Tror du Han vil synes det var festlig at mennesker som kalte seg kristne, massemyrdet Hans førstegrøde!

hidi, the scorpion
Skrevet

Tja - hvem definerer hvilken tolkning av Bibelen er korrekt?

Ja, det er en skam, men ikke presenter kristne som jødenes beskyttere. Kristne har drept flere jøder enn noen andre har.

Hvorfor skal jeg stå til ansvar for hva andre gale mennesker har gjort... Jeg nekter plent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...