Gå til innhold

Æresdrapet og kulturrelativisten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal jeg stå til ansvar for hva andre gale mennesker har gjort... Jeg nekter plent.

Fordi det er noe som heter Sør-retorikk. Kristne er en gruppe, alltid kolektivt ansvarlige, mens muslimer aldri er en gruppe, men løst sammenflettede enkeltindvider.

• Svar 139
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

42

• hidi, the scorpion

38

• keinstein

16

• Deanna

10

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Spiller du bare dum eller er du rett og slett dum!

Hva folk kaller seg har ingenting mot hva Gud vil kalle dem. Tror du Han vil synes det var festlig at mennesker som kalte seg kristne, massemyrdet Hans førstegrøde!

Med tanke på hva som står i GT, virker det jo som om han liker massemord?

Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Hos. 14:1

Husk det er samme Gud i GT og NT!

====

Du vet ingenting om hva en Gud måtte like eller ikke like. Du kan påstå, men du vet ikke.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hitler og hans medløpere trodde/mente Jesus var arier og at jødene drepte han.

Jødene drepte Jesus, noe som er forutsagt i GT, han kom til sine egne og de myrdet Ham.

Ingen grunn til å hate jøder...Leser du Paulus så er jøder Guds førstegrøde. Han blindet sitt folk, for at de en dag skal se, den dagen er ikke kommet enda...

Skrevet

Hvorfor skal jeg stå til ansvar for hva andre gale mennesker har gjort... Jeg nekter plent.

Hvor har jeg skrevet du skal stå til ansvar?

Skrevet

enig

men det er så ubeskrivelig vondt og vise sympati mot en som kveler sine to barn

...kveling er relativt; det KAN være at han har benyttet giftig gass, uten at barna og hans kone våknet, men derimot sovnet stille inn, og at han deretter bar dem inn på badet, ut i fra en tanke om at de skulle være sammen, og forgiftet seg selv der til slutt..? Jeg synes i hvertfall denne muligheten gjør denne tragiske og menigsløse hendelsen LITT lettere å bære, enn tanken på at han har kvalt dem i mer ordinær forstand. Det har faktisk ingen sagt han har gjort.

hidi, the scorpion
Skrevet

... bare fordi at man i Norge ikke kan tillate seg å leve videre etter å ha gjort noe så grusomt. I Norge finnes ikke aksept for en slik handling.

Riktignok prøver noen å si at kvinner må regne med å bli voldatt og mishandlet når de...

men inntil nå har ingen i Norge sagt at man må regne med å bli drept hvis ...

Du mener hva?

hidi, the scorpion
Skrevet

Fordi det er noe som heter Sør-retorikk. Kristne er en gruppe, alltid kolektivt ansvarlige, mens muslimer aldri er en gruppe, men løst sammenflettede enkeltindvider.

Bryr meg ikke katta hva sør forsøker å gjøre.

Har levd lenge nok til å forstå hva angrep er, men å angripe meg er som å forsøke å angripe en flodhest. Man burde holde seg unna!

Men takker for støtten!

Skrevet

Jødene drepte Jesus, noe som er forutsagt i GT, han kom til sine egne og de myrdet Ham.

Ingen grunn til å hate jøder...Leser du Paulus så er jøder Guds førstegrøde. Han blindet sitt folk, for at de en dag skal se, den dagen er ikke kommet enda...

Men var Jesus "arier"?

I flg naziregimet var han det.

Om han ikke var, så er jeg ikke så opptatt av akkurat det.

hidi, the scorpion
Skrevet

Med tanke på hva som står i GT, virker det jo som om han liker massemord?

Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.

Hos. 14:1

Husk det er samme Gud i GT og NT!

====

Du vet ingenting om hva en Gud måtte like eller ikke like. Du kan påstå, men du vet ikke.

Like lite som du kan påstå, og heller ikke vite!

Du henviser stadig til GT, men du evner ikke å se helheten...

Skulle en gruppe mennesker, med èn Gud, overleve, så måtte det bli dramatisk. Men du hadde kanskje foretrukket den religionen, som ofret barn...?

Gud gjorde det Han måtte for overlevelse av sine utvalgte, du ville nok gjort det annerledes, men det er fordi du _lever_ i dag, og ikke for tre-fire tusen år siden..

Skrevet

Like lite som du kan påstå, og heller ikke vite!

Du henviser stadig til GT, men du evner ikke å se helheten...

Skulle en gruppe mennesker, med èn Gud, overleve, så måtte det bli dramatisk. Men du hadde kanskje foretrukket den religionen, som ofret barn...?

Gud gjorde det Han måtte for overlevelse av sine utvalgte, du ville nok gjort det annerledes, men det er fordi du _lever_ i dag, og ikke for tre-fire tusen år siden..

Du skriver: "Gud gjorde det Han måtte for overlevelse av sine utvalgte,"

Guden skal jo være allmektig, og behøvde slettes ikke drepe noen.

Vedr. barnedrap så har jeg allerede gitt deg vers fra Bibelen med det.

Poenget er at dette er like irrelevant som å fordømme muslimer pga det som står i Koranen.

Skrevet

Du burde for lengst ha forstått at det foreligger sterke religiøse preferanser. Sør er en muhammedanerprest.

hidi, the scorpion
Skrevet

Men var Jesus "arier"?

I flg naziregimet var han det.

Om han ikke var, så er jeg ikke så opptatt av akkurat det.

Jesus var jøde! Ikke arier.

Grunnen nazistene brukte, var at det var jødene som drepte Jesus, og de hadde helt rett.

De fleste kristne i dag beskytter jødene, men ikke alle. Men leser man Paulus finnes det ingen tvil om hvem som er Guds førstegrøde.

Han lot dem ikke gå straffefritt, de skulle hates av alle folkeslag...

hidi, the scorpion
Skrevet

Du skriver: "Gud gjorde det Han måtte for overlevelse av sine utvalgte,"

Guden skal jo være allmektig, og behøvde slettes ikke drepe noen.

Vedr. barnedrap så har jeg allerede gitt deg vers fra Bibelen med det.

Poenget er at dette er like irrelevant som å fordømme muslimer pga det som står i Koranen.

Så fordømmer jeg heller ingen, ikke min oppgave, forsøker bare å forkynne til de som vil høre.

Muslimer tror ikke på Gud, de tror på Allah, og fornekter at Jesus er Guds sønn.

Det er jo nettopp hovedskillet mellom GT og NT òg!

Skrevet

Så fordømmer jeg heller ingen, ikke min oppgave, forsøker bare å forkynne til de som vil høre.

Muslimer tror ikke på Gud, de tror på Allah, og fornekter at Jesus er Guds sønn.

Det er jo nettopp hovedskillet mellom GT og NT òg!

Allah er arabisk for Gud! Kristne arabere ber også til Allah.

Ikke bare det, de har felles skapelsesberetning, og muslimene aksepterer Jesus som profet (men ikke Guds sønn).

Selvsagt er det samme Gud.

hidi, the scorpion
Skrevet

Allah er arabisk for Gud! Kristne arabere ber også til Allah.

Ikke bare det, de har felles skapelsesberetning, og muslimene aksepterer Jesus som profet (men ikke Guds sønn).

Selvsagt er det samme Gud.

Nei!

Så lenge vi tror at jesus er Guds sønn, noe de benekter (kun profet, som du riktig påpeker), så kan vi umulig ha samme Gud.

Min Gud heter Jahve , jeg er, og betyr ikke Gud.

Skrevet

Nei!

Så lenge vi tror at jesus er Guds sønn, noe de benekter (kun profet, som du riktig påpeker), så kan vi umulig ha samme Gud.

Min Gud heter Jahve , jeg er, og betyr ikke Gud.

Guden er den samme. Adam og Eva er de samme.

Diskusjonen går på om Jesus er sønnen hans eller profeten hans.

hidi, the scorpion
Skrevet

Guden er den samme. Adam og Eva er de samme.

Diskusjonen går på om Jesus er sønnen hans eller profeten hans.

Kjære tid!

Koranen opphøyer Mohammed, noe du slett ikke finner i kristen tro.

Koranen og Bibelen er like, men på mange grunnleggende ting, svært forskjellige.

Jeg ber til Gud i Jesus navn, en muslim ville spyttet på meg og kalt meg en vantro.

Skrevet

Kjære tid!

Koranen opphøyer Mohammed, noe du slett ikke finner i kristen tro.

Koranen og Bibelen er like, men på mange grunnleggende ting, svært forskjellige.

Jeg ber til Gud i Jesus navn, en muslim ville spyttet på meg og kalt meg en vantro.

At dere krangler om Mohammed og Jesus endrer da selvsagt ikke på det faktum at guden dere ber til er den samme.

Og i Koranen står det at man skal respektere Bokens folk - dvs. kristne og jøder.

Jeg tror ikke du har lest verken Bibelen eller Koranen.

hidi, the scorpion
Skrevet

At dere krangler om Mohammed og Jesus endrer da selvsagt ikke på det faktum at guden dere ber til er den samme.

Og i Koranen står det at man skal respektere Bokens folk - dvs. kristne og jøder.

Jeg tror ikke du har lest verken Bibelen eller Koranen.

Bryr meg jo egentlig ikke så mye om hva _du_ tror jeg har lest eller ikke.

Koranen ble skrevet lenge etter GT, og er en slags fritt oversatt tekst, med utgangspunkt i GT, før det sklir totalt ut.

Muslimer var de eneste som faktisk aksepterte jøder, og tok dem under sin beskyttelse for atten-nitten hundre år siden, men det tok brått slutt, og gikk over til rent hat.

Da spredde jødene seg over hele verden, og møtte stort sett en lunken mottagelse.

Det samme skjer jo med andre innvandrere òg.

Skrevet

Bryr meg jo egentlig ikke så mye om hva _du_ tror jeg har lest eller ikke.

Koranen ble skrevet lenge etter GT, og er en slags fritt oversatt tekst, med utgangspunkt i GT, før det sklir totalt ut.

Muslimer var de eneste som faktisk aksepterte jøder, og tok dem under sin beskyttelse for atten-nitten hundre år siden, men det tok brått slutt, og gikk over til rent hat.

Da spredde jødene seg over hele verden, og møtte stort sett en lunken mottagelse.

Det samme skjer jo med andre innvandrere òg.

Det endrer ikke på at Allah er det arabiske navnet for Gud, og at dere ber til samme gud.

At dere er uenige om Jesus og Muhammed sin status er en annen sak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...