Gå til innhold

Feriepenger av attføring og rehab.penger??

Anbefalte innlegg

Gjest har vært veldig syk
Skrevet

Får man ikke noe som helst feriepenger av attføring og rehabiliteringspenger??

Syns dette er helt absurd! For det første har jeg gått to år med 60% lønn, og så skal jeg ikke få feriepenger heller...

Det er nå, mer enn noen gang vi i denne familien trenger ferie!!! Men det får jeg ikke til uten noe feriepenger!!

Skrevet

Nei, det gis ikke feriepenger av rehabiliteringspenger.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Får man ikke attføringspenger 12 måneder i året, da? Og i juni er det i alle fall ikke skattetrekk. Du får regne de pengene som feriepenger.

Skrevet

Vi på uføretrygd får heller ikke feriepenger så antagelig synes de at de som ikke jobber, ikke trenger ferie.

Skrevet

Det er ikke skatt i juni, og halv skatt i desember, du får trøste deg med det :-)

Skrevet

Får man ikke attføringspenger 12 måneder i året, da? Og i juni er det i alle fall ikke skattetrekk. Du får regne de pengene som feriepenger.

Jeg forstår det slik at en skal melde fra når en tar ferie, og at en da ikke får utbetalt noe denne perioden.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg forstår det slik at en skal melde fra når en tar ferie, og at en da ikke får utbetalt noe denne perioden.

Når man går på rehab har man ikke ferie. ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi på uføretrygd får heller ikke feriepenger så antagelig synes de at de som ikke jobber, ikke trenger ferie.

Hehe, det er vel sånn de tenker. Men får du ikke utbetaling i 12 måneder når du er uføretrygdet? Forskjellen blir vel ikke så stor da, den måneden man får feriepenger får man jo ikke ordinær lønn.

Skrevet

Hehe, det er vel sånn de tenker. Men får du ikke utbetaling i 12 måneder når du er uføretrygdet? Forskjellen blir vel ikke så stor da, den måneden man får feriepenger får man jo ikke ordinær lønn.

Men det hadde vært hyggelig uten skatt i juni eller juli da. Skjønner ikke helt hvorfor det er uten skatt i jula og ikke om sommeren.

Men man får passe på at man får igjen skattepenger men de sparer jeg stort sett og bruker av når det er ekstrautgifter resten av året.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men det hadde vært hyggelig uten skatt i juni eller juli da. Skjønner ikke helt hvorfor det er uten skatt i jula og ikke om sommeren.

Men man får passe på at man får igjen skattepenger men de sparer jeg stort sett og bruker av når det er ekstrautgifter resten av året.

Ja, skattefri sommermåned hjelper absolutt på. Mener å huske at jeg fikk det sist sommer (går på yrkesrettet attføring).

Skrevet

Du får skattefri lønn i juni tror jeg jeg har hørt....

Skrevet

Ja, skattefri sommermåned hjelper absolutt på. Mener å huske at jeg fikk det sist sommer (går på yrkesrettet attføring).

Jeg ville heller hatt det på sommeren enn til jul.

Skrevet

Men det er jo ikke uten skatt - det er uten skattetrekk.

Man betaler bare mer resten av året. Du kan ordne en lignende effekt for deg selv ved å spare et fast beløp hver måned.

"Skattefrie" feriepenger og "halv skatt" i desember er ingen gavepakke fra staten til dem som har lønnsinntekt.

Skrevet

Men det er jo ikke uten skatt - det er uten skattetrekk.

Man betaler bare mer resten av året. Du kan ordne en lignende effekt for deg selv ved å spare et fast beløp hver måned.

"Skattefrie" feriepenger og "halv skatt" i desember er ingen gavepakke fra staten til dem som har lønnsinntekt.

Jeg prøver å spare men det går til helvete hver gang skolepengene for minstemann kommer. De får jeg tre ganger i året og da forsvinner de tusenlappene jeg har spart.

Skrevet

Jeg prøver å spare men det går til helvete hver gang skolepengene for minstemann kommer. De får jeg tre ganger i året og da forsvinner de tusenlappene jeg har spart.

Men det hadde jo ikke vært noe lettere om staten hadde tvangsspart for deg, så du fikk "skattefri" juni.

Skrevet

Men det hadde jo ikke vært noe lettere om staten hadde tvangsspart for deg, så du fikk "skattefri" juni.

De tvangssparer jo for meg allerede pga skatten så egentlig kunne de tvangsspart litt mer :o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg ville heller hatt det på sommeren enn til jul.

Skjønner jeg godt. Attføringspenger er visst skattefrie i juni og halv skatt i desember. I alle fall fikk jeg halv skatt i juni i fjor.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Joda, det er enklere. Når man går på attføring (eller er uførepensjonist vil jeg tro) så har man sjelden mer penger enn at de går med til det faste. Man bruker det man har og så bruker man kanskje veldig lite rett før man får ny forsyning fordi man rett og slett ikke har mer. Om Staten sparte for en, som du sier, så hadde det faktisk hjulpet for de som ikke bruker mer i måneden enn akkurat det de har.

Skrevet

Når man går på rehab har man ikke ferie. ;-)

Selvsagt trenger en ikke ferie da, skal jo bare ligge i senga. :) Mente ved attføring.:)

Samfunnet mener visst at en ikke trenger feriepenger når en er for syk til å jobbe. Men en skal betale skatt som om en er jobb, selv om en ikke får de samme rettigheter. Dette ser en både ved opptjening av feriepenger, arbeidsledighetstrygd, og fødselspenger. :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...