Gå til innhold

Reagerer litt på ordbruk

Anbefalte innlegg

Gjest fønvind
Skrevet

Reagerer på enkelte ord mange bruker som beskriver vonde opplevelser og smerte (?), som man har i seg og kaller det "gørra" og "driten".

Klart man kan føle seg ekkel og vil ha det ut, men "drit" er det vel ikke?! Og "roter man rundt i gørra, lukter det vondt".

Enig i at man skal kalle spade for spade, mulig det er hodet mitt som er vanskelig her, men disse ordene får i allefall meg til å føle meg ekkel.

Melba1365380968
Skrevet

Hei Fønvind,

jeg vet ikke om noe mer beskrivende ord enn "gørra" for det tankekaoset jeg bærer med meg i mitt hode. Det er regelrett stinkende materie, tro meg! Og denne "gørra" får meg til å føle meg både ekkel og skitten, selv om jeg er aldri så nydusjet ;-).

Skrevet

Er man i form til det kan man prøve å uttrykke seg mer poetisk, som utdraget fra dette diktet viser:

Ensom, forlatt blant alle

som trenger seg inn på mitt sinn

Følelser er blitt helt kalde

ingen varme er min

Håpløsheten tok alle farver

konturene ble svake og grå

Angsten kryper som larver

Ut av mitt indre nå

Noen uttrykker følser gjennom å skape med hendene også.

Jeg vet ikke om noe er riktigere enn noe annet. Jeg tilhører de som spytter ut edder og galle.

Gjest Jente31
Skrevet

Hei fønvind, tror jeg skjønner hva du mener. Jeg personlig synes "gørra" er et greit ord, det beskriver den "dårlige ballasten" man har fått med seg med ett ord.

Jeg føler meg "skitten" ovenfor "dolerne" fordi jeg har latt de få se mye av gørra mi/åpnet meg. I RL (virkeligheten) føler jeg meg ikke sånn, iallefall ikke ovenfor andre, fordi ingen vet hva jeg bærer inni meg. Dessuten tenker jeg svært lite på det til vanlig.

• 2 uker senere...
Gjest Multippel
Skrevet

Hei Fønvind

Syns du har ett vakkert nick!

Interessant hvordan man beskriver følelser.

Kanskje er det slik at når vi omtaler slike følelser med slike ekle ord, så bare virker det selvforsterkende?

Jeg tror på at ord og tanker kan påvirke oss.

Selv om det ikke finnes noe mere irriternde enn, "Tenk positivt!" Evangelistene....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...