Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest opus

Jeg er gravid i uke 31+4 med mitt tredje barn. De siste dagene har jeg hatt takvise magesmerter(ikke regelmessige) samt at jeg har vært litt løs i magen, uten at jeg vil kalle det diare.Har også mye kynnere. Igår og idag har jeg også hatt stikking i underlivet. Jeg har ikke lyst til å kontakte jordmor/lege da jeg tror de synes jeg er litt småhysterisk. Har mast en del på de dette svangerskapet fordi jeg har vært mye redd for at det skal gå galt. Mitt forrige barn døde i krybbedød og dette svangerskapet har gitt meg mye angst for at det skal gå galt på nytt. Men problemet er at jeg føler at alle mine "plager" blir avvist som nervøsitet og psykisk betinget, derfor spør jeg deg om du tror jeg bør få undersøkt hva smertene kommer av.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26471-magesmerter-og-stikking-i-underlivet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg skjønner godt at du har hatt et belastende svangerskap. Det er klart man blir litt ekstra urolig når man har opplevd noe så utrolig smertefullt som å miste et barn. Jeg antar at hverken jordmor eller lege tenker på deg som spesielt engstelig, forholdende tatt i betraktning. Det er helt vanlig at man må følge opp kvinner med en vond forhistorie ekstra nøye, ikke minst for trygghetens skyld.

Det du forteller, kan selvfølgelig skyldes at du har en mage/tarminfeksjon, siden du også har diare. Jeg synes likevel at du bør kontakte jordmor/lege, for en ekstra sjekk. Hvis magesmertene dine kommer i forb. med at livmoren blir hard, kan det være tegn på at kynnerne dine er i hardeste laget. Dette må utredes. Nå som det går mot helg, kan det selvfølgelig tenkes at du ikke får tak i de du vanligvis går til. Da synes jeg du kan ta en telefon til fødeavdelingen og spørre om å få prate med jordmor der. Det er vanlig at jordmødre på vakt også må forholde seg til kvinner som ikke er innlagte. Hjelp må man få, enten det er natt eller helg.

Lykke til videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...