Gå til innhold

Å jobbe på hotell

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøkeren
Skrevet

Jeg vurderer å søke jobb på et stort hotell. Tenkte på kjøkkenjobb eller stuepikejobb. Har ingen erfaring i dette.

Er det noen her som har erfaring? Er det travelt? Hva ligger lønnen på for en assistent?

Skrevet

Hva lønnen er i dag vet jeg ikke. Lenge siden jeg jobbet som stuepike (værelsesbetjent om jeg får be.....).

Men det er hardt arbeide. Mange rom som skal taes i løpet av en dag. Man lærer å verdsette pengene man får hvertfall.... Hardt for beina de første dagene før man blir vant til å løpe 8 timer om dagen. Dårlig med driks, og gjester roter noe innmari.

Jeg jobbet på Grand i Oslo, så min eneste "bonus" var å få hilse på endel kjendiser. Men jeg likte meg på jobb, hyggelige kolleger og ok miljø ellers også. Men noe langvarig ble det ikke. Jeg holdt i to år. Fysisk burde jeg vel heller holdt meg der. Jeg la på meg mye da jeg plantet rompa på en kontorstol istedet....

Gjest jobbsøkern
Skrevet

Virker travelt ja. Men herlig og få så masse trim gratis også da:)

Skrevet

Jeg har jobbet som værelsesbetjent. Det er mye tyngre enn man skulle tro og jeg vil si at det er relativt fysisk krevende. Å re 15 senger i 4 etasjer på en dag gjør sitt med ryggen din - den gjorde ihvertfall det med min. Men såklart, man blir jo vant til det også.

Det er mye heslig du må ta i også, og du kan ikke ha problemer med å vaske do, dusj og bad etter ukjente mennesker. Svært dårlig med tips selv på hoteller med mange utenlandske gjester, selvsagt finnes det unntak da. Ellers består tipsen stort sett av tomflasker.

Jeg hatet denne jobben voldsomt da jeg hadde den, men det er fordi jeg synes det er noe herk å måtte vaske etter andre. Hvis du ikke har problemer med det, men trives med å rydde og lage orden for andre mennesker, er det sikkert en grei jobb:)

Skrevet

Har jobbet i noen år mens jeg studerte. Hyggelig medarbeidere, men også preget av at det er mest damer som jobber og dermed den kulturen det ofte innebærer...

Det er et hardt arbeid og man er SLITEN når dagen er over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...