Gjest ikke snart håper jeg.... Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Jeg er skilt. Hvordan gå frem for å få verge til mine 2 barn, hvis jeg faller i fra før de er myndige? Jeg er så klart lite interessert i at min eks skal ha noe som helst med mine eiendeler å gjøre... Jeg vet at overformynderiet tar seg av det økonomiske, men jeg tenker på personlig ting, og for å sikre at mine barn får holde kontakt med familien på min side. 0 Siter
frosken Skrevet 2. februar 2007 Skrevet 2. februar 2007 Du kan som Atene sier, skrive en erklæring hvor du sier hva du ønsker skal skje med dine barn hvis du faller bort. Men dette er ikke avgjørende for hva som evt. vil skje med barna. Du sier at du ikke vil at din eks skal ha noe å gjøre med dine eiendeler, og dersom du ikke ønsker at dine barn skal arve alt, så må du skrive testamente mht det som skal testamenteres til andre (inntil en tredel av din totale formue). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.