Gå til innhold

Verge

Gjest ikke snart håper jeg....

Anbefalte innlegg

Gjest ikke snart håper jeg....
Skrevet

Jeg er skilt.

Hvordan gå frem for å få verge til mine 2 barn, hvis jeg faller i fra før de er myndige?

Jeg er så klart lite interessert i at min eks skal ha noe som helst med mine eiendeler å gjøre...

Jeg vet at overformynderiet tar seg av det økonomiske, men jeg tenker på personlig ting, og for å sikre at mine barn får holde kontakt med familien på min side.

Skrevet

Du kan som Atene sier, skrive en erklæring hvor du sier hva du ønsker skal skje med dine barn hvis du faller bort. Men dette er ikke avgjørende for hva som evt. vil skje med barna.

Du sier at du ikke vil at din eks skal ha noe å gjøre med dine eiendeler, og dersom du ikke ønsker at dine barn skal arve alt, så må du skrive testamente mht det som skal testamenteres til andre (inntil en tredel av din totale formue).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...