Gå til innhold

Hva er 1.2.og 3. linjetjeneste?


Gjest ploppan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1. linje er de som har direkte kontakt med kunde eller klient. 2. linje er saksbehandler som ikke sitter direkte i kundefront. Hva man legger i 3. linje vet jeg ikke, kanskje det er saksbehandler for tyngre saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle jobber med klienter direkte

1. linje er de som har direkte kontakt med kunde eller klient. 2. linje er saksbehandler som ikke sitter direkte i kundefront. Hva man legger i 3. linje vet jeg ikke, kanskje det er saksbehandler for tyngre saker?

Neo. 1.linje er der klient bare kan møte opp direkte. 2.linje er der man trenger henvisning fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode var vi nå inne i psykiatrien, der man snakker om ulike deler av tjenesten.1. linjetjeneste er eks. psykiatriske sykehus med innleggelse og omfattende behandling, mens 2. og 3.linje er mindre omfattende tilbud så som poliklinikker. Men det er mulig det er noe helt annet du tenker på. Det er tross alt sent på en fredag, så hodet funker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått ganske sprikende forslag, så da kan jo jeg forvirre deg ytterligere med min oppfatning av hva dette innebærer.

I helsevesenet er 1, linjetjenesten fastlegene og andre deler av kommunehelsetjenesten, 2. linjetjenesten er spesialisthelsevesenet og 3. linjetjenesten er spesielle kompetansesentra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at du har fått ganske sprikende forslag, så da kan jo jeg forvirre deg ytterligere med min oppfatning av hva dette innebærer.

I helsevesenet er 1, linjetjenesten fastlegene og andre deler av kommunehelsetjenesten, 2. linjetjenesten er spesialisthelsevesenet og 3. linjetjenesten er spesielle kompetansesentra.

Jeg går for froskens versjon;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vnkjdngwlkjg

1. linjetjeneste er saksbehandlere i kommunen. Det kan vaære barneverntjenesten eller sosialkontor. 2.linjetjenesten er f.eks institusjoner som driver med rus, psykiatri oså. Poloklinikker er også 2.linjetjeneste. 3 linje har jeg aldri hørt om :-) Jeg jobber selv i 2 linje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tuppelille

1. linjetjeneste er kommunale tilbud/kompetanse, feks lege.

2. linjetjeneste er fylkesvise tilbud/kompetanse, feks sykehus

3. linjetjensten er landsdekkende tilbud/kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...
Øystein Amundsen
On 2/3/2007 at 4:55 PM, Guest vnkjdngwlkjg said:

1. linjetjeneste er saksbehandlere i kommunen. Det kan vaære barneverntjenesten eller sosialkontor. 2.linjetjenesten er f.eks institusjoner som driver med rus, psykiatri oså. Poloklinikker er også 2.linjetjeneste. 3 linje har jeg aldri hørt om :-) Jeg jobber selv i 2 linje.

Jeg ser at denne tråden er gammel. Det er allikevel svært skremmende, og betegnende for vårt helsevesen, at noen i 2. linje er så fullstendig uvitende om hva 1., 2. og 3. linje innebærer. Norske innbyggere trenger sårt det nystartede Helsepartiet! helsepartiet.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Øystein Amundsen skrev:

Jeg ser at denne tråden er gammel. Det er allikevel svært skremmende, og betegnende for vårt helsevesen, at noen i 2. linje er så fullstendig uvitende om hva 1., 2. og 3. linje innebærer. Norske innbyggere trenger sårt det nystartede Helsepartiet! helsepartiet.no.

Det siste vi trenger er enda ett bitte lite særinteresse-parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øystein Amundsen

Takk for svar; og på en gammel tråd.:-) Vi får se om det kan hjelpe. På en måte er det jo et eksperiment for å se om det er noe som helst håp for samfunnet i forhold til å avhjelpe det mange andre partier har stelt i stand over ti-år. Slikt er ikke enkelt. Jeg mener det er behov for partiet så lenge de store partiene ikke evner å gjøre bedre enn det de gjør; dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Annonse

Førstelinje er fastlegene og kommunehelsetjeneste. 
Andrelinje er sykehusene, poliklinikkene, DPS. 
Tredjelinje er Regionale sikkerhetsavdelinger, Radiumshospitalet, Rikshospitalet, Statens senter for epilepsi osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Førstelinje er fastlegene og kommunehelsetjeneste. 
Andrelinje er sykehusene, poliklinikkene, DPS. 
Tredjelinje er Regionale sikkerhetsavdelinger, Radiumshospitalet, Rikshospitalet, Statens senter for epilepsi osv osv

Betyr 1.linje dårligere hjelp enn 2.linje?

Anonymkode: 73467...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Betyr 1.linje dårligere hjelp enn 2.linje?

Anonymkode: 73467...af8

Ikke meg du spør, men ingen av linjene betyr dårlig hjelp. De betyr adekvat hjelp i forhold til problemstilling tenker jeg. 

Min fastlege er en fantastisk mann og jeg har aldri i mitt liv følt han var dårlig hjelp. I starten av mine år med mer alvorlig sykdom så pratet jeg en del med han. Han var en utrolig god støtte. Ettersom det viste seg at jeg hadde et høyere hjelpebehov enn han som fastlege kunne tilby, så ble jeg henvist videre. Og det er ikke fordi kvaliteten på hans hjelp var dårlig.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Betyr 1.linje dårligere hjelp enn 2.linje?

Anonymkode: 73467...af8

Det kommer an på hva du skal ha hjelp til. 
Andrelinje kalles også spesialisthelsetjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Betyr 1.linje dårligere hjelp enn 2.linje?

Anonymkode: 73467...af8

15 år gammelt tråd 😂

Anonymkode: 5b6d6...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

15 år gammelt tråd 😂

Anonymkode: 5b6d6...054

Ja hvorfor svarte du i så gammel tråd? 😂

Anonymkode: 73467...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...