Gå til innhold

Forelesere har taushetsplikt?

Anbefalte innlegg

Gjest student123
Skrevet

Jeg er vel ikke på jordet med det, forelesere har vel det? De har ikke rett å si det til "klassen" hvorfor en student har særordning? Hvor kan jeg isåfall gå å klage på en slik oppførsel?

Skrevet

Det har de definitivt ikke lov til å opplyse om. Men jeg er usikker på hvem du kan klage til, spør administrasjonen på skolen. Du kommer neppe noen vei uansett, men det er jo lov å prøve.

Gjest Aviaana
Skrevet

Tror vel ikke forelesere har skrevet under på noen taushetserklæring, men de skal jo holde seg til vanlige normer og regler og vise folkeskikk.

Husker en foreleser jeg hadde en gang. Studenter som har særlige behov kan få kopi av det som står på overhead så de slipper å skrive så mye. En venninne av meg er synshemmet og benytter seg av dette.

Foreleseren sier en gang når kopiene blir delt ut: Så var det en kopi til en som ser så dårlig.Det var visst til "Stine" Kan ikke du reise deg opp Stine så jeg vet hvor du sitter. Foreleseren mente neppe noe vondt med det, men min venninne likte dårlig at hennes funksjonshemming ble "kringkastet" på denne måten, spesielt da synshemmingen ikke er noe som kan ses av andre med mindre de kjenner henne godt.

Gjest student123
Skrevet

Det har de definitivt ikke lov til å opplyse om. Men jeg er usikker på hvem du kan klage til, spør administrasjonen på skolen. Du kommer neppe noen vei uansett, men det er jo lov å prøve.

Takk for svaret. Det er ikke at jeg skal komme noen vei ang dette. Lage en vanvittig stor sak, men han bør absolutt ikke si slike ting til alle. Vil jo ikke at alle skal kjenne meg, selv om jeg studerer med folk. Er jo ikke alle en liker. Jeg vil rett og slett at jeg skal kunne få lov til å ha mine problemer for meg selv. Blir bare verre da. Tusen takk for svaret ditt:)

Gjest student123
Skrevet

Tror vel ikke forelesere har skrevet under på noen taushetserklæring, men de skal jo holde seg til vanlige normer og regler og vise folkeskikk.

Husker en foreleser jeg hadde en gang. Studenter som har særlige behov kan få kopi av det som står på overhead så de slipper å skrive så mye. En venninne av meg er synshemmet og benytter seg av dette.

Foreleseren sier en gang når kopiene blir delt ut: Så var det en kopi til en som ser så dårlig.Det var visst til "Stine" Kan ikke du reise deg opp Stine så jeg vet hvor du sitter. Foreleseren mente neppe noe vondt med det, men min venninne likte dårlig at hennes funksjonshemming ble "kringkastet" på denne måten, spesielt da synshemmingen ikke er noe som kan ses av andre med mindre de kjenner henne godt.

Tusen takk for ditt svar! Og den historien! Det synes jeg er fryktlig dårlig gjort! Det var nesten det samme han gjorde mot meg, bare at jeg har andre problemer. Jeg synes jeg kan ha mine problemer for meg selv, om ikke alle skal vite det.

Jeg føler meg ikke bedre nå etter slike uttalelser. Har nok problemer, om ikke det skal belyses også! Jeg håper at han lærer nå etter han får høre dette jeg har tenkt å si neste gang jeg treffer han. Tusen takk for ditt svar. Gjorde godt for meg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...