Gå til innhold

Lager du middag hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest en forelder
Skrevet

og er man en dårlig forelder om man ikke gjør det?

Skrevet

1. JA

2: Hvis avogtil ikke, så nei.

Hvis aldri så Ja.

Skrevet

Ja, men to dager i uka har minstemann og jeg blitt enige om at han skal lage.

Nei, man er da ikke det hvis man ellers gir ungene næringsrik mat.

Skrevet

Stort sett gjør vi det. Men det hender en og annen lørdag at det ikke blir middag før til kvelds.

Man er ingen dårlig forelder om man ikke lager middag hver dag.

Jeg har vokst opp med en mor som ikke laget middag hver dag, men jeg vil absolutt si at hun var en god forelder!

Gjest girasol
Skrevet

Sønnen min hadde syntes jeg hadde vært en god mor om jeg hadde droppa middagene hver dag og heller servert cornflakes...

Gjest en forelder
Skrevet

Sønnen min hadde syntes jeg hadde vært en god mor om jeg hadde droppa middagene hver dag og heller servert cornflakes...

hehe.. de er vel ikke alene om det tenker jeg;)

Her i huset lager vi ikke middag hver dag. Men ungene får brødskive de dagene da! Ellers går det mye på lettvint mat. i helgene lager vi oss alltid noe godt på kvelden, feks pizza gryterett taco o.l. Hver søndag har vi en ordentlig hjemmelaget middag.

Gjest en forelder
Skrevet

Høres koselig ut da. Godt for mor også det tenker jeg:)

Gjest en forelder
Skrevet

Stort sett gjør vi det. Men det hender en og annen lørdag at det ikke blir middag før til kvelds.

Man er ingen dårlig forelder om man ikke lager middag hver dag.

Jeg har vokst opp med en mor som ikke laget middag hver dag, men jeg vil absolutt si at hun var en god forelder!

Puh..!!!! Det var jo godt å høre da.. *samvittigheten er dermed ti kilo lettere*

Skrevet

Høres koselig ut da. Godt for mor også det tenker jeg:)

Han liker å lage mat og koser seg. Og så slipper jeg, du har helt rett, det er deilig.

Skrevet

Stort sett middag hver dag. De dagene vi av en eller annen grunn ikke har middag får jeg passet påskrevet av mann og eldstejenta på 16 år, da er jeg er veldig dårlig mor.

tzatziki1365380058
Skrevet

Vi lager noe varmt hver dag. Men noe av det kunne vi meget vel erstattet med brød med leverpostei og kommet bedre ut på "godmor/god far" - skalaen.

Spaghetti med pølser og ketchup og pose-tomatsuppe scorer ikke høyest tror jeg, verken på "god mor" eller næringsinnhold.

Så svarene på spørsmålene dine er altså:

Ja, for så vidt

Nei

hidi, the scorpion
Skrevet

Vokste opp med mor som måtte lage middag hver dag. pappa kom hjem fra hardt arbeide, må vites, og det nyttet ikke å komme med potetstappe (selv hjemmelaget) og pølser, tomatsuppe eller annen mat det ikke kunne serveres skikkelig kokte poteter til...

Bestemte meg tidlig, for at slik skulle aldri jeg ha det, så her er det middag når ungene har lyst på noe spesielt. Taco, tomatsuppem/egg og skive samt pølse i brød/potetstappe er for oss middag.

Grandiosa er ikke middag, men sjesk.

Middag har lite med god/dårlig foreldre å gjøre!

Gjest Pontiac
Skrevet

Vi har middag mand.onsd.fred.

Og gjerne noe "godmat" på lørdag.

Et par dager i uka har vi altså brødmat. Mye pålegg, oppskåret agurk, tomat, salat, kokte egg. osv.

I helga varmer vi gjerne brød/rundstykker til frokosten.

Jeg synes kostholdet vårt er variert og greit og anser meg slettes ikke som en dårlig forelder selv om det ikke er middag hver dag.

Skrevet

Puh..!!!! Det var jo godt å høre da.. *samvittigheten er dermed ti kilo lettere*

Ja, er det ikke merkelig alt man skal bekymre seg for :)

Media og "venner" er utrolig flinke til å gi oss dårlig samvittighet for det meste. Mens man kommer veldig langt med kjærlighet :)

Skrevet

Jeg tror jeg tør påstå at jeg lager varm-mat hver dag. Om alle vil kalle alt for middag er en annen sak. Mye går veldig raskt. Som lunsjen i går. En pakke nudler + stekte grønnsaker + en karbonade. Lagde litt saus rundt nudlene og kasta det oppi stekepanna på slutten. Tok vel ca. 10 minutter, men jeg synes det er helt greit:-)

Skrevet

Har han laga pizza ennå? :)

Skrevet

De ukene jeg har ungene, lager jeg middag hver dag. De ukene jeg ikke har det, gjør jeg det ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...