Gå til innhold

Lager du middag hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ukene jeg har ungene, lager jeg middag hver dag. De ukene jeg ikke har det, gjør jeg det ikke.

Rema har god pizza til 22 kr. Spiser det minst to ganger i uka.

Gjest baremei
Skrevet

Enkel mat, som speilegg med brødskiver,en boks tomatbønner - og litt råkost ved siden av, kan gi like bra næringsverdi som steik med full pakke. Noe å huske på for travle småbarnsforeldre;) (og andre som ikke alltid elsker å stå ved komfyren)

Skrevet

Ja må ha middag hver dag jeg.

Er vel ingen dårlig forelder om du skipper det en gang i blant, men det er viktig at barna får et sunt og riktig sammensatt kosthold til vanlig.

Syns no jeg da....

Skrevet

Har han laga pizza ennå? :)

Nei, men jeg tenkte han skulle få forsøke i kveld :o)

Gjest en forelder
Skrevet

Takk for mange fine tips! ((Tar gjerne mot flere:)) Og for at dere har gitt meg en bekymring mindre. Er det ikke rart, at en mor må bekymre seg for ALT :-)

Gjest en forelder
Skrevet

Takk for mange fine tips! ((Tar gjerne mot flere:)) Og for at dere har gitt meg en bekymring mindre. Er det ikke rart, at en mor må bekymre seg for ALT :-)

Skrevet

Nei, men jeg tenkte han skulle få forsøke i kveld :o)

Vi skal ha det vi også :) Æ glær mæ :)

Skrevet

Vi skal ha det vi også :) Æ glær mæ :)

Jeg er så glad i pizza, kunne spist det hver dag tror jeg :o)

Skrevet

Niks! Av og til er det bare å be unga ta seg en brødskive med nugatti eller slenge inn en grandis i ovnen. Kan ikke spise steik hver dag.

Skrevet

Jeg er så glad i pizza, kunne spist det hver dag tror jeg :o)

Jeg også :) Nå skal jeg gå i gang med bakinga hvert øyeblikk :)

Skrevet

Jeg også :) Nå skal jeg gå i gang med bakinga hvert øyeblikk :)

Det var ikke hans tur å lage middag :o(. Så det ble kyllingwok isteden.

Tror jeg må oppdra han enda bedre ;o)

Gjest Lille frøkorn
Skrevet

Niks! Av og til er det bare å be unga ta seg en brødskive med nugatti eller slenge inn en grandis i ovnen. Kan ikke spise steik hver dag.

Hvor gamle er dine unger?

Gjest Moråselill
Skrevet

Vitaminmessig sett er det nok greit å skippe midagen av og til. Men kalorimessig vet du vel at brødmat(og pizza, hamburger) inneholder mer karbohydrater, flere kalorier enn en sunn kjøtt/fisk med potet/ris og grønnsaker.

Du vet, det er vekten legen ser på hos ungene dine nå.

Skrevet

Middag har vi hver dag. Men enkelte dager gjør vi det svææært enkelt. Som i går. Ungene kom hjem, begynte med leksene og var sultne. Dessuten skulle de til en kamerat, så de hadde det travelt. Og trening deretter.

Jeg slengte noen pølser og litt pommes frites i ovnen. Ungene jublet.

Far åt restene da han kom hjem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...