Gå til innhold

Er det verre å si noe stygt om hunden til folk enn barna deres?

Anbefalte innlegg

Gjest hundepasser
Skrevet

Jeg har passet en hund for en nabo. Jeg har tidligere også sittet barnevakt for guttene deres hvor jeg har gitt tilbakemeldinger når guttene har vært uskikkelige og spurt om de er sånn til vanlig, eller bare når jeg har passet dem. Moren innrømmer at den eldste er vanskelig å styre, og at han trenger mer grensesetting.

Men i dag sa jeg at hunden virket så usikker og tilbaketrukket , så jeg lurte på om den var sånn av lynne, eller om den kanskje bare var litt innavendt av personlighet?

Mora ble så sur. Jeg fikk en leksjon om at det var absolutt ingenting galt med deres hund. Hun hadde vært på dressurkurs med den og hadde bare fått positive tilbakemeldinger på den. Jeg skulle ikke komme her og komme her nei.

Jeg ble paff. Jeg kan altså antyde at ungene deres er uskikkelige og vanskelige å styre, men at hunden er tilbaketrukket det kan jeg ikke si?

Hva er forskjellen her?

Skrevet

Hun synes kanskje du hadde kommet med litt vel mange negative kommentarer?

Skrevet

Hun har sikkert gått å irritert seg over at du brydde deg om ungene, selv om hun svarte deg da greit. Så nå når du spør om hunden også......

Gjest Lunacita
Skrevet

kanskje ho bare ble drittlei av din kritikk på dem hele tiden. Men da syns jeg at du IKKE burde passe noe som helst av henne. For da slipper ho å høre deg klage :D

Skrevet

Ja.. det er det..

(Om du på død og liv må kommentere noe i et negativt fortegn)

Har du ikke hørt frasen "Du kan si hva du vil om bilen min, jobben min, mannen og barna mine. Men bikkja mi holder du kjeft om." :)

Gjest hundepasser
Skrevet

Ja.. det er det..

(Om du på død og liv må kommentere noe i et negativt fortegn)

Har du ikke hørt frasen "Du kan si hva du vil om bilen min, jobben min, mannen og barna mine. Men bikkja mi holder du kjeft om." :)

Hvorfor er hunden hellig?

Skrevet

Hvorfor er hunden hellig?

Tja..

Det bare er det.. :)

Hunden er et familiemedlem, og skal være lett å gjøre lydig/veltilpaset, og mener noen at hunden min er ulydig/har negative egenskaper så reflekterer det på min oppdragelse av hunden. Dvs kritikk av hunden er kritikk av hundeieren.

Mine 2 cents.

tzatziki1365380058
Skrevet

Tja..

Det bare er det.. :)

Hunden er et familiemedlem, og skal være lett å gjøre lydig/veltilpaset, og mener noen at hunden min er ulydig/har negative egenskaper så reflekterer det på min oppdragelse av hunden. Dvs kritikk av hunden er kritikk av hundeieren.

Mine 2 cents.

Du skriver: "Hunden er et familiemedlem"

I motsetning til ungene, mener du?

:)

Skrevet

Du skriver: "Hunden er et familiemedlem"

I motsetning til ungene, mener du?

:)

Jeg har ikke barn :)

Skrevet

Syns du kommer med negative kommentarer om både unger og hund her jeg.

Hvorfor passer du egentlig på dem da, når du ikke liker det noe særlig?

Gjest hundepasser
Skrevet

Syns du kommer med negative kommentarer om både unger og hund her jeg.

Hvorfor passer du egentlig på dem da, når du ikke liker det noe særlig?

jeg har kun passet guttene et par ganger, for å tjene penger. Når de går til fysisk angrep på meg når jeg sier at det er leggetid er det rett og rimelig å gi (negativ) tilbakemelding til foreldrene om dette.

Skrevet

jeg har kun passet guttene et par ganger, for å tjene penger. Når de går til fysisk angrep på meg når jeg sier at det er leggetid er det rett og rimelig å gi (negativ) tilbakemelding til foreldrene om dette.

Ok, da virker det noe spesielt ja. Klart du må si fra da.

Var ikke klar over at situasjonen var sånn, beklager.

Gjest hundepasser
Skrevet

Ok, da virker det noe spesielt ja. Klart du må si fra da.

Var ikke klar over at situasjonen var sånn, beklager.

Det jeg syntes var mest pussig med det hele var at jeg kunne gi klare tilbakemeldinger om hvordan guttene oppførte seg, mens å spørre om hunden var litt tilbaketrukket av lynne ble sett på som å gå over streken.

Men jeg har lært nå;)

Skrevet

Det jeg syntes var mest pussig med det hele var at jeg kunne gi klare tilbakemeldinger om hvordan guttene oppførte seg, mens å spørre om hunden var litt tilbaketrukket av lynne ble sett på som å gå over streken.

Men jeg har lært nå;)

Kanskje forskjellen ligger i at kommentaren om barna var en kommentar som viste deres oppførsel rettet mot deg i din rolle som barnevakt, mens kommentaren om hunden var mer "løs"?

Hadde du f eks sagt at det virket som det ene barnet var litt dårlig til å lese for alderen, etter at du hadde observert et dårlig forsøk på å lese på corn flakes-pakka til kveldsmaten, så hadde sikkert reaksjonen vært mer snurt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...