Gå til innhold

Skilsmissebarn

Anbefalte innlegg

Forelderene mine skilte seg for 14 år siden. Idag føles det som om det er jeg som er skilt med mamma. Føler at det ligger så mye grums mellom oss, og det skal så lite til før det blir krangel. Jeg har etterhvert dannet meg et litt negativt bilde av henne, og det gir jeg av og til uttrykk for.

Hun klarer ikke å forholde seg til det på en voksen måte, og hisser seg opp.Jeg begynner å miste lysten på å være sammen med henne for det er til tider veldig slitsomt. Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det her. Syns det er veldig trist at det er sånn, fordi vi kan ha det veldig fint sammen også. Er redd for at hun ikke vil ta det innover seg hvis jeg tar det opp. Hun går som regel i forsvar hvis det er anntydning til kritikk. Er det noen som har noen gode råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264744-skilsmissebarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest an_annen_datter

Hei

Alle går i forsvar ved antydning til kritikk,det er helt naturlig.

Og hun merker sikkert at du har en del problemer med å akseptere den hun er.

Antagelig har du en del aggresjon liggende under overflaten mot henne også.

Om du har grunn eller ikke for dette, vet jeg ingenting om.

Men jeg tror du må ta en avgjørelse på dette.

Ligger det så mye bak at du ikke klarer å ha et forhold til henne uten at du må la disse tingene komme i veien, risikerer du å miste mammaen din.

Eller du kan velge å legge dette bak deg, møte henne uten antydning til kritikk, aggresjon osv.

Hun vil merke forandringen og møte deg på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264744-skilsmissebarn/#findComment-2127832
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...