Gå til innhold

Økonomi - utgifter

Gjest dagens forumundersøkelse

Anbefalte innlegg

Gjest dagens forumundersøkelse
Skrevet

Hvor mange er dere i husstanden?

Hvor mye har dere igjen å leve for pr mnd/evt kvartal, når ALT av regninger er betalt?

Dette er mer interessant, pga at hele regnestykket skal gå opp. Ser lengre ned i trådlista at folk diskuterer om 1 mill er lite eller mye, men det kommer vel an på utgiftene, det?

Hvor mye sparer dere hver mnd?

Jeg skal regne over å sjekke selv :) *ser på regningsbunken*

Skrevet

Vi er to stk., altså har vi ingen barn foreløbig. Når alt av regninger er betalt, har vi ca. 17000 igjen.

Skrevet

Vi er 2 voksne og 1 barn og har ca 25000 igjen pr måned etter at utgifter er betalt.

Gjest femlapper
Skrevet

Vi er en voksen og to barn.

Ca. 5000 igjen etter regningene er betalt. Vi klarer oss fint, men får ikke til å spare noe.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er 1 og jeg har pokker meg større utgifter enn inntekter.Bortsett fra om mor er snill og gir meg en penge så jeg kan gå og kjøpe meg noe pent. Det er kjipt, men løses med en hel masse sjonglering med de kronene jeg har, og forhåpentlig vis snart mere å gjøre! :-o

tzatziki1365380058
Skrevet

Poenget er vel at med en viss inntekt, så bør man "klare å klare seg", og den inntekten ligger etter min mening langt under 1 mill. Hvis man har lagt opp til utgifter som overstiger inntektene, så er det faktisk noe man har "valgt" selv.

Vi er 5 i familien, og har igjen ca 17000 når alt er betalt unntatt mat og klær.

Gjest Myyyyeeeee
Skrevet

I fjor tjente vi til sammen 1,5 mill. Det er myyyyye mer enn vi noen gang har gjort. Men inntekten kommer i rykk og napp. Jeg har ikke regnet på hvor mye skatt vi er skyldige på slutten av året enda...

Men jeg vil tro vi har nærmere 70.000 utbetalt i mnd. P.g.a. dette har vi betalt hele huslånet i fjor. Dvs. 450.000,-. Vi har ikke spart noe. (Men betaling av huslån kan kanskje sees på som sparing)

Så i år bør vi ha ekstremt god råd (om vi nå ikke ender i skilsmisse......)

Gjest økonomisk
Skrevet

Vi er to voksne og en ungdom.

Brutto inntekt i året er 500.000, og i fjor sparte vi 80.000.

Vi har ikke lån og var på ferie i 6 uker i sommertiden og to uker til syden i vinter.

Vi har økonomi til det vi trenger og litt til.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...