Gå til innhold

Ute av statskirka, befriende! :-))

Anbefalte innlegg

• Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hatsumomo

4

• vanilje

3

• keinstein

3

• Osiris

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest Nurse Novel
Skrevet

Der har jeg faktisk aldri vært innmeldt:)

Skrevet

Supert! Ikke meld deg inn heller. De fortjener ingen flere medlemmer slik som de holder på.

Skrevet

Gratulerer med at du gikk ut på egne ben, etter å ha blitt båret inn! :-)

Skrevet

Ville ha sjekka om du ikke er meldt inn mot din vilje..

For noen år siden, da statskirkeregisteret skulle overføres fra kommunene til fylkene (elns), så kræsjet hele systemet. De tok like godt å meldte hele norges befolkning inn i statskirka og sa at folk som ikke ville være med, måtte si fra.

Selv er jeg ikke døpt, men fant ut at jeg sto som medlem der, nettopp pga det kræsjet, eller hva jeg skal kalle det.

Prøvde å melde meg ut igjen, men de kverulerte med at jeg ikke kunne være innmeldt når jeg ikke var døpt...ble et styr uten like, men ordnet seg tilslutt.

Gjest Nurse Novel
Skrevet

For noen år siden, da statskirkeregisteret skulle overføres fra kommunene til fylkene (elns), så kræsjet hele systemet. De tok like godt å meldte hele norges befolkning inn i statskirka og sa at folk som ikke ville være med, måtte si fra.

Selv er jeg ikke døpt, men fant ut at jeg sto som medlem der, nettopp pga det kræsjet, eller hva jeg skal kalle det.

Prøvde å melde meg ut igjen, men de kverulerte med at jeg ikke kunne være innmeldt når jeg ikke var døpt...ble et styr uten like, men ordnet seg tilslutt.

NEI, er det sant?

Skrevet

NEI, er det sant?

Jepp.

Så ville ha sjekket om jeg var deg, er bare å ringe den menigheten du liksom skal tilhøre og høre om de har deg i listene sine.

Men tro meg, er et styr med utmeldingsskjemaer etc

Skrevet

Hvorfor det?

De linkene du kom med har jo ingenting med statskirken å gjøre.

Skrevet

Hvorfor det?

De linkene du kom med har jo ingenting med statskirken å gjøre.

Kom ikke med noen linker.

Skrevet

"For noen år siden, da statskirkeregisteret skulle overføres fra kommunene til fylkene (elns), så kræsjet hele systemet. De tok like godt å meldte hele norges befolkning inn i statskirka og sa at folk som ikke ville være med, måtte si fra."

LOL, de burde jo gjort det motsatte! Helt på trynet.

Skrevet

Har inntrykk av at mange rett og slett ikke gidder å melde seg ut, uten å tenke over at deres medlemskap fører til økt makt til fundamentalistene.

Når det i tillegg er et styr å melde seg ut, og kirka simulerer datakræsj for å legitimere innmelding av hele Norges befolkning, gjør det ikke saken enklere for folk.

Kirka er korrupt.

Skrevet

Gratulerer med at du gikk ut på egne ben, etter å ha blitt båret inn! :-)

Visste dere at statskirkeordningen gjør at minst 50% av regjeringsmedlemmene må være medlemmer av Statskirka??

Skrevet

Visste dere at statskirkeordningen gjør at minst 50% av regjeringsmedlemmene må være medlemmer av Statskirka??

Er det sant?

Det var jeg ikke klar over.

Skrevet

Gratulerer! Bare vær obs på at hvis du ikke melder deg inn i et annet "trossamfunn", så registreres du fremdeles som medlem... ;) (skal ikke være lett å ta avstand fra statskirka!)

Skrevet

Gratulerer! Bare vær obs på at hvis du ikke melder deg inn i et annet "trossamfunn", så registreres du fremdeles som medlem... ;) (skal ikke være lett å ta avstand fra statskirka!)

"Gratulerer! Bare vær obs på at hvis du ikke melder deg inn i et annet "trossamfunn", så registreres du fremdeles som medlem... ;) (skal ikke være lett å ta avstand fra statskirka!)"

Seriøst! LOL! Staten tvinger oss til å være medlem av trossamfunn!

Finnes det en oversikt over forskjellige trossamfunn i Norge? Hadde vært fett å finne noe litt mer spennende enn Human-etisk Forbund.

Gjest økonomisk
Skrevet

"Gratulerer! Bare vær obs på at hvis du ikke melder deg inn i et annet "trossamfunn", så registreres du fremdeles som medlem... ;) (skal ikke være lett å ta avstand fra statskirka!)"

Seriøst! LOL! Staten tvinger oss til å være medlem av trossamfunn!

Finnes det en oversikt over forskjellige trossamfunn i Norge? Hadde vært fett å finne noe litt mer spennende enn Human-etisk Forbund.

Her finner du en oversikt over frivillige organisasjoner og trossamfunn, som du kan gi gaver, der er fradragsberettigede på selvangivelsen.

Hilsen

Skrevet

Her finner du en oversikt over frivillige organisasjoner og trossamfunn, som du kan gi gaver, der er fradragsberettigede på selvangivelsen.

Hilsen

Du glemte linken. Men uansett er det jo teit at man kan støtte ekstremister og få skattefradrag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...