Gå til innhold

Hadde du blitt sur hvis....

Anbefalte innlegg

Gjest festmaker
Skrevet

Situasjon: Stor bursdag skal feires. Ønsker å invitere flere gjester enn det er plass til, og må utelate noen.

Så er det, som alltid, noen av de inviterte som ikke kan komme.

Ville du blitt sur hvis du hadde blitt invitert til en fest så sent at du sikkert ville skjønt at du ble invitert "i siste liten"?

Jeg har utelatt noen jeg veldig gjerne ville hatt med, men måtte velge de aller nærmeste i første runde. Men nå er det altså "blitt plass".

Hva gjør jeg?

Skrevet

Jeg kalkulerer alltid inn litt frafall når jeg ber mange folk;-)

Om jeg hadde blitt sur kommer vel an på. Det er tross alt bedre å bli invitert sent enn ikke i det hele tatt.

Skrevet

jeg hadde nok ikke blitt sur, men jeg hadde garantert ikke kommet.

Gjest festmaker
Skrevet

Jeg kalkulerer alltid inn litt frafall når jeg ber mange folk;-)

Om jeg hadde blitt sur kommer vel an på. Det er tross alt bedre å bli invitert sent enn ikke i det hele tatt.

Lurt! Jeg var litt feig og turte ikke overbooke, enda jeg var rimelig sikker på noe frafall.

Skrevet

Du kan si at du har fått leid et større lokale enn først planlagt og at du derfor ber alle du vil ha med - selv om det kommer sent. Det gjorde vi i bryllupet vårt - og alle kom :D

Gjest festmaker
Skrevet

jeg hadde nok ikke blitt sur, men jeg hadde garantert ikke kommet.

Ikke en gang om du visste at du var en treiging selv som aldri tok kontakt, men som du også visste jeg var veldig glad i fordi vi hadde kjent hverandre veldig lenge, og du visste at jeg visste at du ikke tok kontakt fordi du har trøbbel med å "bli nær folk"?

Nei, jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg synes det er ille at denne personen ikke er invitert.... men jeg synes nå det, og har syntes det fra invitasjonene ble sendt ut.

Skrevet

Du sier det som det er.

Jeg hadde ikke blitt sur. Forstår jo at man ikke alltid kan invitere alle man kjenner.

Skrevet

Lurt! Jeg var litt feig og turte ikke overbooke, enda jeg var rimelig sikker på noe frafall.

Jeg hadde ikke blitt sur, og jeg hadde gjort mitt beste for å kunne komme. Å holde kontakten med venner over tid, kan være vanskelig. Av og til går det lenge mellom hver gang uten at det egentlig betyr at man bryr seg mindre om hverandre. Når jeg blir invitert til reserveplass, prøver jeg å bruke anledningen til å ta opp igjen kontakten og heller sørge for at jeg står på A-lista neste gang.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har opplevd å bli bedt i bryllup i siste liten. Det var da helt åpenbart at det ble plass til meg fordi andre hadde meldt avbud.

Jeg ble glad for inbydelsen, kastet meg rundt og dro (til en annen kant av landet) og hadde en flott opplevelse.

Skrevet

Jeg har opplevd å bli bedt i bryllup i siste liten. Det var da helt åpenbart at det ble plass til meg fordi andre hadde meldt avbud.

Jeg ble glad for inbydelsen, kastet meg rundt og dro (til en annen kant av landet) og hadde en flott opplevelse.

"Jeg ble glad for inbydelsen, kastet meg rundt og dro (til en annen kant av landet) og hadde en flott opplevelse. "

Så litt avstand er ikke noen hindring for å komme i bryllup altså? Det skal jeg huske. ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Jeg ble glad for inbydelsen, kastet meg rundt og dro (til en annen kant av landet) og hadde en flott opplevelse. "

Så litt avstand er ikke noen hindring for å komme i bryllup altså? Det skal jeg huske. ;-)

Avstand er absolutt ingen hindring! Et lite kattehopp til Stavanger er myyye kortere enn til det bryllupet jeg beskrev. *Hinter kraftig*

Skrevet

Du inviterer de du ønsker at skal komme, selv om invitasjonen kommer sent.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke blitt sur. Men glad, siden jeg (likevel) skulle få bli med!

Skrevet

Avstand er absolutt ingen hindring! Et lite kattehopp til Stavanger er myyye kortere enn til det bryllupet jeg beskrev. *Hinter kraftig*

Skjønner, skjønner.

Er ikke langt til Stavanger da nei. Rene søndagsturen det i forhold. :-)

Skrevet

Jeg bruker ofte å invitere flere enn hva jeg har plass til. Uttpå kvelden er det alltids noen som står ute å røyker, noen samles på kjøkkenet etc.

Jeg klarer ikke utelate noen, synes det er morsomst når det er flest mulig folk :D

Skrevet

Jeg blir aldri sur hvis jeg blir invitert på fest :-)

Men jeg forstår dilemmaet ditt.

Gjest festmaker
Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg inviterte på etterskudd, og venninnen + kjæreste har sagt ja takk til å komme :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...