Gå til innhold

"TV-kokk kjøpte barnesex", melder Nettavisen

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Ikke i mine øyne.

Gale eller ei! *lol*

Skrevet

Nei, sex med en på 17 er da ikke barnesex.

Den seksuelle lavalder er 16 år, så er man 16 år eller eldre må man ha lov til å ha sex :)

Skrevet

Nei, men i Sverige er vel kjøp av seksuelle tjenester forbudt, og jeg gjetter at de har et skille mellom kjøp av sex fra noen over 18 år og noen under. Jeg vil tro at kjøp av sex av noen under 18 år regnes som en grovere forbrytelse.

Tilsvarende er det jo her - kjøp av seksuelle tjenester fra person under 18 år er forbudt, men ikke fra en person som er over 18 år.

Skrevet

Jeg får meg ikke til å si barn på 18 heller jeg da....

Gjest Ulvinnen
Skrevet

"Kokken i 30-årene er arrestert i Göteborg mistenkt for sexkjøp fra barn mellom 15 og 18 år"

Det tolker jeg som at han har kjøpt sex av 15, 16, 17 og 18 åringer. Og en 15 åring er et barn i forhold til en på over 30 år.

Skrevet

"Kokken i 30-årene er arrestert i Göteborg mistenkt for sexkjøp fra barn mellom 15 og 18 år"

Det tolker jeg som at han har kjøpt sex av 15, 16, 17 og 18 åringer. Og en 15 åring er et barn i forhold til en på over 30 år.

Jeg tolker det som at svenskene har en egen bestemmelse som rammer sex med barn mellom 15 og 18 år, og at det er noen i det alderssegmentet han har hatt sex med.

Men uansett tolkning: For å ta en 16-åring istedenfor en 15-åring, for å komme unna dem som _i Norge_ regnes som seksuelt mindreårige, så er jeg helt enig i at det er for ungt for en 30-åring. Men det virker litt fjernt å kalle det _barnesex_, nesten som å si at han er pedofil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...