Gå til innhold

Spørsmål til kvinner

Anbefalte innlegg

Gjest om tamponger
Skrevet

Om tamponger. Hvor langt inn skal de? Like innenfor åpningen, eller helt til bunns? Og hvordan får man i tilfelle dyttet dem så langt inn?

Gjest Pontiac
Skrevet

Prøv å følge bruksanvisningen hvis du er nybegynner.

Det er viktig at de kommer så langt inn du klarer med en finger eller innføringshylse.

Blir de sittende for lavt/langt nede så kjenner du dem og det er vondt.

En tampong som sitter riktig kjennes ikke i det hele tatt.

Viktig at den settes "rett opp", hvis den går inn litt på skrå så kan det skje lekkasjer.

Husk god hygiene og jevnlig skifte.

Skrevet

Den skal så langt inn som du får den med en finger, f eks langefingeren som går lengst inn.

Hvis du har problemer, kan du begynne med Tampax, de har innføringshylse.

Hvis tampongen sitter for langt ute, er det ubehagelig og det blir lekkasje.

:-)

Skrevet

De skal så langt inn at du ikke kjenner dem når du reiser deg opp. Dvs. at de skal ganske langt inn.

Jeg bruker langfingeren til å skyve den helt inn.

Synes du det er vanskelig kan du bruke Tampax. De har en innføringshylse som hjelper deg til å få den helt inn.

Skrevet

Så langt inn jeg kommer pleier jeg. Stopper seg jo selv etter lengden på fingrene, men da kjenner jeg gjerne at det butter også.

Skrevet

De må mer enn rett innenfor. Jeg bruker fingeren og dytter den godt på plass.

Skrevet

husk at du skal dytte litt bak- og oppover - eller butter den., Følg fingerens krumming - da blir det rett :)

Skrevet

Sett den ene foten oppå toalettet, da er det lettere å få den på plass.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

gud som jeg har slitt med dette:=)

løsningen ble tampax, de kommer med hylse slik at du er garantert å få de langt nok inn.

som nybegynner ville jeg tatt en fot på toalettet, før hylsen inn skjevt mot nedre del av ryggen/øvre del av rumpen.

du tar hylsen helt inn slik at du fortsatt har grep, og så skyver du "den indre"hylsen opp så langt den kommer.

og vips!

begynn med den minste størrelsen, så ser du etterhvert vilken "styrke" du trenger.

det er bilder av alt i pakken:=)

Skrevet

Bruk Tampax, da får du det mye enklere til enn med ob og andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...