Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett et hus som jeg "SKAL" ha. det står i 2.050.000,-

Jeg kjenner markedet her såpass at jeg tror jeg kan få det for 1,9 - 2,0

MEN hvordan by for å slippe å gå over 2 mill? - mer har jeg ikke å gå på.

Er det teit å begynne på 1,85? - tenkte å by 1,9 først...men hva gjør andre da? - går de opp 50.000,- eller 100.000, - liksom? jeg aner ikke hva som "sømmer seg" - og JEG VIL HA DET!!!!

;D

Skrevet

Ville ikke ha kommet med skambud, - et bud laaaangt under takst for det første. Da kan huseier bli fornærmet og la huset gå til en annen tilbyder i budrunden selv om du har det høyeste budet. Ville ha regnet på hva som er det meste du kunne ha tenkt deg å gi for boligen, vente å se om det er mange på visningen. Er det mange så kan det nok være lurt å legge et litt høyt bud først. Da vil du riste mange av deg som tror du har gooood råd. På den annen side så dersom det er liten interesse så kan du kanskje få huset rimeligere. Har huset ligget lenge på markedet - det gir også en pekepinn om det er attraktivt for flere. Vi har kjøpt hus 3 ganger. Gang nr. 1, et hus som hadde ligget en stund på markedet. Vi gav bud under prisant og selger kom med motbud. Vi møttes på halvveien. Hus nr 2: mange på visning, budrunden kom igang påfølgende morgen. Vi satt på gjerdet til det var 15 min før budfristen gikk ut og bød det vi max kunne ha råd til. Den andre parten som bød ble skremt og falt av budrunden - kalles for kobrateknikk. Hus nr. 3 et hus som hadde ligget leeenge på markedet. Hadde vært på visning - likte huset men ikke prisen. Selger byttet megler og vi ga bud før de skulle ha visning. Da var selger så lei av visning at de kom med et motbud, så møttes vi på halvvegen. Ikke lett dette her, men lykke til. Håper du får huset.

Skrevet

Synes du kan begynne på 1.850.000. Økninger på 25.000 er greit.

Skrevet

Men du har jo så fint hus!

Det er alt for trangt!

Skrevet

Ville ikke ha kommet med skambud, - et bud laaaangt under takst for det første. Da kan huseier bli fornærmet og la huset gå til en annen tilbyder i budrunden selv om du har det høyeste budet. Ville ha regnet på hva som er det meste du kunne ha tenkt deg å gi for boligen, vente å se om det er mange på visningen. Er det mange så kan det nok være lurt å legge et litt høyt bud først. Da vil du riste mange av deg som tror du har gooood råd. På den annen side så dersom det er liten interesse så kan du kanskje få huset rimeligere. Har huset ligget lenge på markedet - det gir også en pekepinn om det er attraktivt for flere. Vi har kjøpt hus 3 ganger. Gang nr. 1, et hus som hadde ligget en stund på markedet. Vi gav bud under prisant og selger kom med motbud. Vi møttes på halvveien. Hus nr 2: mange på visning, budrunden kom igang påfølgende morgen. Vi satt på gjerdet til det var 15 min før budfristen gikk ut og bød det vi max kunne ha råd til. Den andre parten som bød ble skremt og falt av budrunden - kalles for kobrateknikk. Hus nr. 3 et hus som hadde ligget leeenge på markedet. Hadde vært på visning - likte huset men ikke prisen. Selger byttet megler og vi ga bud før de skulle ha visning. Da var selger så lei av visning at de kom med et motbud, så møttes vi på halvvegen. Ikke lett dette her, men lykke til. Håper du får huset.

Vi gjorde sikkert ALT feil! -for vi VIL ha huset -hehe. Selger sa at han ikke under noen omstendigheter ville selge huset for under prisantydning -så nå har vi lagt inn det som bud. - enda det er i meste laget....Vi hadde familieråd på kjøkkenet i dag ja. Men selger sa at om han godtok budet vårt -noe vi ikke vet altså - så kunne han vente til vi fikk solgt vårt - for de trengte noen mnd selv.

Så nå er det bare å krysse fingrene.

Dette er galskap.

Skrevet

Synes du kan begynne på 1.850.000. Økninger på 25.000 er greit.

VI dro til vi - sauer som vi er ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...