Gå til innhold

Hvilke regler gjelder for ungdommer i arbeidsuken -9 klasse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min som går i niende har vært utplassert som servitør vedr arbeidsuken i regi av skolen hun går på. Jeg har reagert litt på tidspunktet hun har jobbet på. Hun har hatt jobbing hver dag fra kl 15.00 til 22.00. Finnes det regler for hvor lenge/mye 14-åringer skal jobbe i denne uka?

Gjest en vanlig arbeidsdag
Skrevet

Jeg vet ikke akkurat hvordan det er med restauranter som f.eks har åpent på kveldene, men i utgangspunktet skal de følge en vanlig arbeidsdag. I dagligbutikk så har det vært fra 0800 til 1600 (men avtaler gjerne med den enkelte elev hva som passer best for alle parter).

Caloni Makaroni
Skrevet

Man skal jobbe 100 %, såvidt meg bekjent. Men det virker kanskje litt mye, siden det er bare kvelder i denne sammenhengen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...