Gå til innhold

Dum krangel om et ovnsglass

Gjest Ikke lyst på reprise av glassregnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg sprakk glasset i ovnsdøren vår. Ikke bare en liten sprekk, men helt uten forvarsel sprekk hele glasset opp i biter, og bitene ramlet ut! Ikke så hyggelig, det var jo bare flaks at vi satt foran ovnen akkurat da.

Uansett, vi kjøpte nytt glass på mandag. Det første mannen i huset var å miste glasset (!), og et skår falt av. Jeg ba han reise og bytte det/kjøpe nytt, men han monterte den nå opp likevel. Jeg vil ikke ha et glass med en skade, jeg regner med at det tåler mindre etter fallet enn et nytt glass. Og siden vi har små barn vil jeg at ovnen skal være i orden. Han mener det er bare tull, og at vi ikke skal bytte glasset.

Er det noen kloke DOL-ere som kan litt mer om glass enn oss? :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Med små barn i huset hadde jeg definitivt lagt inn krav om glass uten skade. Uansett, forresten. Når et helt glass kan sprekke, så kan i alle fall et glass som har fått seg en trøkk sprekke.

Skrevet

Nå har jeg aldri.. mens jeg satt her og skrev, sprakk faktisk hele glasset fra den ene siden til den andre. Noe så rart, vi fyrte ikke engang. Men nå får jeg nok viljen min ;)

Da har vi vel fått bevist at ovnsglass ikke bør slippes ned i gulvet..

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nå har jeg aldri.. mens jeg satt her og skrev, sprakk faktisk hele glasset fra den ene siden til den andre. Noe så rart, vi fyrte ikke engang. Men nå får jeg nok viljen min ;)

Da har vi vel fått bevist at ovnsglass ikke bør slippes ned i gulvet..

Så smiler du søtt til mannen og sier "der ser du". :-)

Gjest Ikke lyst på reprise...
Skrevet

Så smiler du søtt til mannen og sier "der ser du". :-)

Det frister veldig det ja :) hehe.

Skrevet

Jeg ville gått et skritt lenger enn deg.

Hvis en mister ned et slikt glass bør en bytte det selv om det ikke sprekker. Det kan oppstå skader som ikke er synlige og som uten forvarsel kan få hele glasset til å "gå i oppløsning".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...