Gå til innhold

Hvorfor nyser jeg alltid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...når jeg napper øyenbrynene mine? Det er helt vanvittig, og skjer HVER gang!

Flere som har det slik? Eller noen som kan komme på en fornuftig forklaring?

Skrevet

Jeg tror nervene som utløser refleksen går videre fra nesa ut i ansiktet der du napper i nerveendene. Mange nyser av stress også.

Gjest Beundrerinne
Skrevet

Jeg tror nervene som utløser refleksen går videre fra nesa ut i ansiktet der du napper i nerveendene. Mange nyser av stress også.

Du vet alt du.

:)

Skrevet

Du vet alt du.

Kan hende jeg tar feil, men det er ikke så viktig.

Hikke og nysing er merkelige mekanismer.

Gjest Beundrerinne
Skrevet

Kan hende jeg tar feil, men det er ikke så viktig.

Hikke og nysing er merkelige mekanismer.

Har du også en teori på hvorfor vi hikker og nyser?

Skrevet

Har du også en teori på hvorfor vi hikker og nyser?

Tja.

Hikkingen er et mysterium, meningsløst liksom, men den oppstår i vagusnerven. Nysing utløses av kiling i nesa, rusk skal ut.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg nyser ikke av å nappe øyenbrynene.

Men hver eneste gang jeg renser ørene med q-tips, så nyser jeg. Jeg har prøvd å holde igjen, men det går bare ikke.

Jeg lurer på om det kan være arvelig, for faren min har det på akkurat samme måte.

Gjest Beundrerinne
Skrevet

Jeg nyser ikke av å nappe øyenbrynene.

Men hver eneste gang jeg renser ørene med q-tips, så nyser jeg. Jeg har prøvd å holde igjen, men det går bare ikke.

Jeg lurer på om det kan være arvelig, for faren min har det på akkurat samme måte.

Det hørtes svært besynderlig ut. Sjekk om du kan lukte med ørene og høre med nesen. Jeg tror du kan være en medisinsk sensasjon!

Gjest trultemor26
Skrevet

Det skjer med meg også!! Så godt å se at det ikke bare er meg (som jeg har trodd)!! Trodde jeg hadde en feil kobling ett eller annet sted.. hehe.. godt det er flere av oss!

High five!

Gjest trultemor26
Skrevet

Tja.

Hikkingen er et mysterium, meningsløst liksom, men den oppstår i vagusnerven. Nysing utløses av kiling i nesa, rusk skal ut.

Hikker man ikke pga temperaturforskjeller i mellomgulvet? Noe sånt?

Skrevet

Det skjer med meg også!! Så godt å se at det ikke bare er meg (som jeg har trodd)!! Trodde jeg hadde en feil kobling ett eller annet sted.. hehe.. godt det er flere av oss!

High five!

Hihi! Godt å høre at jeg ikke er alene om dette! Jeg tror det finnes store mørketall forresten:)

Skrevet

Hihi! Godt å høre at jeg ikke er alene om dette! Jeg tror det finnes store mørketall forresten:)

Folk nyser over hele det ganske land?

Men kan du fortelle meg hvorfor damene gaper når de legger øyesminke?

Det gapes over det ganske land.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg nyser når jeg napper øyenbryn, og hoster når jeg bruker q-tips i ørene :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...