Gå til innhold

Psykisk syk/helsefarm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en enslig kamerat på 37år som sliter med sin arbeidssituasjon og har vært sykmeldt i ca 1 år til og fra. Dette er den andre perioden han er sykmeldt, tidligere har han vært sykmeldt for det samme i ca 1,5 år. Dette er den andre arbeidsgiveren han ikke takler, og jeg kan ikke tro at det ligger noen problemer som ikke kan løses der, men problemene ligger i min kamerats hode. Han stoler helt på sin fastlege som kun gir han diverse tabletter, lykkepiller, og han sitter dermed igjen med null tiltakslyst. Han blir sittende inne hele dagen og ser på TV med gardinene trukket for. Han har gått på antidepressiva i ca 10 år. Hans kosthold er også dårlig, og han er i utrolig dårlig form og overvektig. Jeg er redd for at min kamerat vil kunne gå drastisk til verks og eventuellt begå selvmord. Det virker allerede som om han ha gitt opp på enkelte punkter, og han sier at han ikke har så mye igjen å leve for. Fortsetter det slik vil han i beste fall bli arbeidsufør.

Jeg mener at hans problemer kunne vært løst ved at han får et tilbud om et opphold på et eller annet sted som kan hjelpe han igang med riktig kosthold og noen samtaler slik at han kommer seg på rett vei. Hvordan går jeg frem ovenfor hans fastlege, som strengt tatt burde byttes ut, og hvilke tilbud finnes av denne art?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/264806-psykisk-sykhelsefarm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...