Gå til innhold

Uff, jeg føler meg litt slem med venninna mi...

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

...hun har nemlig bestemt seg for å¨slutte å drikke..Og det er selvsagt greit nok.

MEN...Dama har alltid hatt en helt ubetalelig sans for drama og omtale & analyse av egen person, og tro dere meg, det ble ikke bedre av dette..:-I Hun er rett og slett utviklet seg til å bli en masete pain in the ass på dette.

Sel tror jeg ikke sneven på at hun er noe særlig til alkis engang, men gjør gode miner til slett spill og cheerer og støtter som bare det, siden hun tydeligvis er bestemt på at dette er "the flavour of the month"..

Men hun er bare så sykt drøy rundt det! Det er "Jeg som ikke drikker lenger".."Bare behandle meg som før dere", "Dette vet du kanskje ikke så mye om siden du aldri har vært alkoholiker", og "Etter at jeg fant meg sjæl" og "Mitt nye liv" HELE tiden! ARGH!

Hvis hun vil bli behandlet som før, og ikke virke kjedelig, hvorfor HUEN tar hun det med opp med selvhøytidelig "Jeg vet alt" mine hvert eneste minutt da?! Jeg blir GAL!

Det ville jo virke kjipt av meg hvis jeg ikke gadd å henge lenger, det blir sikkert tolket som om at jeg ikke vil være sammen med henne lenger på grunn av at hun har alkoholproblemer.

Det er altså ikke tingen, etter min mening dramatiserer hun i utgangspunktet (selvom hun sikkert drakk litt fo mye, det er ikke det), og hva verre er, hun er kjedelig, pretensiøs og helt utrolig enspora blitt.

Kan jeg be henne være så jævlig grei og bytte spor og komme LITT over hakket i plata uten å virke ond?

Jeg blir helt gæren av henne om dagen, men har til nå kommet unna med mye hm-ing, og "jeg hører deg" og annen vag prat.

Sånn at det er sagt, jeg sympet i begynnelsen, men merker noe helt veldig at nok er nok snart.

Hva hadde dere gjort?

:-)

Skrevet

Hadde blitt like gærn av henne som deg jeg altså. Hun høres helt nyfrelst ut.

Sender sympati til deg jeg. Hadde nok holdt meg litt unna, høres veldig slitsomt ut med den venninna di.

laguna1365380434
Skrevet

Hadde blitt like gærn av henne som deg jeg altså. Hun høres helt nyfrelst ut.

Sender sympati til deg jeg. Hadde nok holdt meg litt unna, høres veldig slitsomt ut med den venninna di.

Og egentlig er hun kjempegrei, morsom og blid..Men..Altså! :-I

Hun har alltid hatt litt tilløp til selvanalyse og drama, men det har egentlig ikk gjort noe, fordi hun er smart og morsom mest..Men nå har det størrelsesforholdet snudd seg! :-I

Og det er ikke det at jeg ikke vil være der for henne når hun har problemer...Jeg bare tror ikke helt på dem, og hun har blitt ulidelig selvhøytidelig og ..ja nettopp...litt nyfrelst.:-I

Hun MÅ snart klare å snakke litt om noe annet, hvis ikke kommer jeg før eller siden, til å si noen ting uten fingre i mellom og det er kanskje ikke så lurt det heller..;-P

Jeg holder meg litt unna..Og hvis hun spør får jeg hinte frempå..Men det er vrient. Jeg får i snitt 5 smser daglig om hennes nye liv, og jeg ser henne minst tre ganger i uka.

ARRGH!

Skrevet

Hun har alltid hatt litt tilløp til selvanalyse og drama, men det har egentlig ikk gjort noe, fordi hun er smart og morsom mest..Men nå har det størrelsesforholdet snudd seg! :-I

Og det er ikke det at jeg ikke vil være der for henne når hun har problemer...Jeg bare tror ikke helt på dem, og hun har blitt ulidelig selvhøytidelig og ..ja nettopp...litt nyfrelst.:-I

Hun MÅ snart klare å snakke litt om noe annet, hvis ikke kommer jeg før eller siden, til å si noen ting uten fingre i mellom og det er kanskje ikke så lurt det heller..;-P

Jeg holder meg litt unna..Og hvis hun spør får jeg hinte frempå..Men det er vrient. Jeg får i snitt 5 smser daglig om hennes nye liv, og jeg ser henne minst tre ganger i uka.

ARRGH!

Siste avsnittet ditt sier vel det meste...ingen normal greie det der vel?

Jeg tror jeg hadde holdt meg litt unna jeg ihvertfall, og etterhvert nevnt noe om at det blir litt mye snakk om dette nye.

Gjest ferskentre
Skrevet

ARRGH!

Det er kanskje lurt å si noe FØR du sprekker!? Så slipper du å få høre at ditt sinne er et utslag av at du ikke godtar hennes nye holdninger. Si på en pen måte at du godtar det, men at hun ikke burde snakke så mye om det.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde sagt det. På en litt morsom måte. Og gjør det mens du er edru. Med litt alkohol innabords hadde i hvert fall jeg sikkert sagt altfor mye.

Skrevet

Tja, med en rusmisbruker i familien, så vet jeg godt at det stort sett ikke er noe annet å gjøre enn å si det som det er.

De blir veldig lett sullende rundt i sin egen elendighet, fordi de er klar over sin egen avhengighet og gjerne har gått og tenkt på at "det er så synd på meg som må døyve smerten med alkohol/piller/whatever." eller "det er så synd på meg fordi jeg MÅ ha alkohol" osv.

Og når det ikke er synd på de fordi de må ha rusen sin lenger, så finner de noe annet som de må ha medfølelse for. Mitt familiemedlem 'måtte' ha noe hun kunne ha sympati for til enhver tid, det ble liksom en del av identiteten, så det var mye forstuelse og vondter her og der etter at rusmisbruket ble mindre. Det blir gjerne en ond sirkel.

Etter å ha gått og mhm'et og jattet med i flere år, så vet jeg godt hva du mener. Men jeg fikk nok til slutt, og da sa jeg hvordan ståa var. Jeg var ikke stygg på noen måte, jeg bare sa i fra.

Jeg tror ikke du kommer unna uten å gjøre det du heller.

Du må bare veie dine ord litt, så det ikke blir sånn "venninna mi er så slem med meg nå som jeg endelig har klart å slutte å drikke, så nå er det iallfall synd på meg"-opplegg.

Skrevet

Hun er inne i en periode hvor dette opptar henne veldig. Jeg går ut i fra at det roer seg etter vært.

Det er naturlig at folk snakker mest om det som opptar en, enten det er en ny baby, en ny forelskelse eller hva det nå måtte være.

Skrevet

Lurte på hvordan det gikk på den festen du hadde med hun gravide som hun andre mente dere burde gå ut og røyke av hensyn til? ;)

Gjest venner støtter hverandre
Skrevet

Venner støtter hverandre.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

jeg synes du er veldig naiv ifht å nedvurdere hennes drikkemønster.

det kan høres ut som om hun har startet i AA eller noe, de blir ofte litt overveldet i starten.....husk at folk som har drukket for mye har kvalt sitt følelsesliv lenge.

men du kan be henne slutte å mmesse så mye om "sitt nye liv", jeg vet av erfaring at det kan være irriterende......

du har selvsagt all rett til å føle det du gjør, men jeg tror ikke du ser alle sidene her...

det er vel neppe noen status å innrømme alkoholisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...