Gå til innhold

Visdomstann - når blir det bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opererte ut en visdomstann på mandag, ble ganske styrete for den satt fast og vanskelig til. Tannlegen påsto det kom til å være vondt i ca 3 dager men så skulle det bli mindre. Men det er bare mer vondt nå, men mest i nabotennene på en måte. Også i overkjeven, men kan ikke skjønne at det skal være vondt der?

Dere andre som har gjort dette, når ble det bedre?

Skrevet

Hei, tok lengre tid å bli kvitt smertene enn jeg hadde trodd. Var redd det var blitt infeksjon, jeg, men bekymra meg unødig. Puss tenna med Corsodyl, kanskje, for å holde miljøet i munnen så rent som mulig?! Håper du snart blir bedre!

Skrevet

Hei, tok lengre tid å bli kvitt smertene enn jeg hadde trodd. Var redd det var blitt infeksjon, jeg, men bekymra meg unødig. Puss tenna med Corsodyl, kanskje, for å holde miljøet i munnen så rent som mulig?! Håper du snart blir bedre!

Takk! Er litt redd for det m infeksjon ja. Liker ikke at det gjør mer vondt enn før og i større område. Men - skal til kontroll på mandag, så da finner de vel ut av det.

Fikk beskjed om å pusse vanlig (boetsettfra i nærheten av såret) og skylle m corsodyl etterpå. Skal teste ut å pusse med det.

Skrevet

Takk! Er litt redd for det m infeksjon ja. Liker ikke at det gjør mer vondt enn før og i større område. Men - skal til kontroll på mandag, så da finner de vel ut av det.

Fikk beskjed om å pusse vanlig (boetsettfra i nærheten av såret) og skylle m corsodyl etterpå. Skal teste ut å pusse med det.

Stakkar, a. Corsodyl er navnet på en tannkrem jeg brukte, altså. (Tror det finnes som munnskyllevæske også, - kanskje den du har! Stoffene er sikkert de samme!)

Skrevet

Grunnen til at det gjør vondt i nabotennene er at de plutselig har fått mer plass og dermed begynner å ta seg litt mer til rette :-)

Skrevet

Grunnen til at det gjør vondt i nabotennene er at de plutselig har fått mer plass og dermed begynner å ta seg litt mer til rette :-)

Ach, takk Vanilje! Høres logisk ut. Men hvorfor p*** verker tennene bakerst i overkjeven? Sympati?

*noen ibux gladere*

Skrevet

Ach, takk Vanilje! Høres logisk ut. Men hvorfor p*** verker tennene bakerst i overkjeven? Sympati?

*noen ibux gladere*

Sympatismerter høres logisk ut ;-)

(men er nok mer at noen nervetråder er kutta over)

Det er også mulig med fantomsmerter.....

Skrevet

Det ble verst fjerde dagen. Regner med det var stingene som stramma litt.

Gjest heisanndusann
Skrevet

Jeg har nettopp operert ut en tann, og jeg tror smertene etterpå varierer veldig. Hos meg ble det litt verre etter fem-seks dager, og jeg ble veldig redd for at det skulle være noe galt.

Det var imidlertid bare stingene som strammet, og det forsvant da disse ble tatt ut. I tillegg kjente jeg noe smerter i de andre tennene, muligens fordi jeg ikke tygde noe som helst på lang tid og heller ikke fikk pusset det?

Uansett var jeg kjemperedd for at det skulle være betennelse eller noe galt, og det var det altså ikke. Lykke til hos tannlegen, det går sikkert bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...