Gå til innhold

Kristen og ikke-kristen sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ikke er kristne: Har dere noen gang hatt kristen kjæreste?

Hvordan har dere orket tanken på at den dere er mest glad i tror at han/hun selv skal leve videre i paradis etter døden mens dere vil gå fortapt?

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• meg__123!

2

• nøffgakkmøbææ

2

• hidi, the scorpion

2

Skrevet

om jeg ikke tror på paradiset så tror man jo ikke at kjæresten heller kommer dit.

Skrevet

om jeg ikke tror på paradiset så tror man jo ikke at kjæresten heller kommer dit.

Nei, men kjæresten din tror det kanskje. Han kan tro at han selv kommer dit, men at DU ikke gjør det.

Skrevet

Nei, men kjæresten din tror det kanskje. Han kan tro at han selv kommer dit, men at DU ikke gjør det.

ja det er jo hans sitt problem i såfall :P

Skrevet

hmm.. jeg kunne aldri ha vært sammen med en superkristen en.. for store forskjeller.. relgion :P

Skrevet

Hehe, det hadde jeg ikke klart. Og siden jeg ikke tror på verken himmelen eller paradis så er ikke det problemet :o)

Gjest kjemien
Skrevet

Kjenner ei som sa at hun skulle aldri ha seg en mann som ikke var kristen. Det var hun helt sikker på. Men så traff hun en da som ikke var kristen i det hele tatt. De er gift og respekterer hverandre. Hun håper og tror han skal bli omvendt en dag da.

Skrevet

Kjenner ei som sa at hun skulle aldri ha seg en mann som ikke var kristen. Det var hun helt sikker på. Men så traff hun en da som ikke var kristen i det hele tatt. De er gift og respekterer hverandre. Hun håper og tror han skal bli omvendt en dag da.

Det må hun håpe, ja! Må være kjipt å tro (les:vite) at hun skal leve en evighet i paradis uten mannen sin, mens han går fortapt.

Skrevet

Hvis han bare var kristen i den forstand at han trodde på gud, men ikke gjorde noe stort nummer ut av det og heller ikke på noen måte forlangte at jeg skulle være det så kan jeg ikke se at det skulle vært noe problem?

Skrevet

Hvis han bare var kristen i den forstand at han trodde på gud, men ikke gjorde noe stort nummer ut av det og heller ikke på noen måte forlangte at jeg skulle være det så kan jeg ikke se at det skulle vært noe problem?

"Hvis han bare var kristen i den forstand at han trodde på gud, men ikke gjorde noe stort nummer ut av det og heller ikke på noen måte forlangte at jeg skulle være det så kan jeg ikke se at det skulle vært noe problem?"

Nei, det er klart. Men da er han jo heller ikke kristen. Det holder ikke å tro på gud for å være kristen. Og det går fint an å tro på gud uten å være verken kristen eller religiøs.

Skrevet

"Hvis han bare var kristen i den forstand at han trodde på gud, men ikke gjorde noe stort nummer ut av det og heller ikke på noen måte forlangte at jeg skulle være det så kan jeg ikke se at det skulle vært noe problem?"

Nei, det er klart. Men da er han jo heller ikke kristen. Det holder ikke å tro på gud for å være kristen. Og det går fint an å tro på gud uten å være verken kristen eller religiøs.

Du skriver: "Det holder ikke å tro på gud for å være kristen. Og det går fint an å tro på gud uten å være verken kristen eller religiøs."

For å være kristen holder det nettopp å tro på Gud, at Jesus er Guds sønn og at Jesus gjenoppstod fra de døde, osv..

Det er ikke noe krav til handling, utover å tro.

Skrevet

Hei,

Ja, jeg var sammen med en kristen kvinne i flere år. Uten noen problemer.

Min bestevenn er kristen, og flere av mine vanlige venner også. Det har aldri vært noe problem. Jeg respekterer dem, og de respekterer meg.

Akkurat som vennene mine som er muslimer, buddhister, humanister, osv.

Skrevet

Du skriver: "Det holder ikke å tro på gud for å være kristen. Og det går fint an å tro på gud uten å være verken kristen eller religiøs."

For å være kristen holder det nettopp å tro på Gud, at Jesus er Guds sønn og at Jesus gjenoppstod fra de døde, osv..

Det er ikke noe krav til handling, utover å tro.

"For å være kristen holder det nettopp å tro på Gud, at Jesus er Guds sønn og at Jesus gjenoppstod fra de døde, osv.."

Ja, men man kan som sagt fint tro på gud uten å være kristen. Og troen er i følge Bibelen død uten handling, så en kristen person som handler uetisk kommer ingen vei.

Gjest Aviaana
Skrevet

Det holder ikke å tro på gud for å være kristen. Og det går fint an å tro på gud uten å være verken kristen eller religiøs.

Hva er vitsen med å tro på gud om en ikke er religiøs?

Skrevet

Hei,

Ja, jeg var sammen med en kristen kvinne i flere år. Uten noen problemer.

Min bestevenn er kristen, og flere av mine vanlige venner også. Det har aldri vært noe problem. Jeg respekterer dem, og de respekterer meg.

Akkurat som vennene mine som er muslimer, buddhister, humanister, osv.

Så bra!

Tror ikke det ville funket for meg. Venner, ok, men ikke kjæreste. Blir litt for mye livssyn-kræsj når de skal gå rundt og tro at jeg går fortapt mens de lever videre i en evighet i paradis :-)

Skrevet

Det holder ikke å tro på gud for å være kristen. Og det går fint an å tro på gud uten å være verken kristen eller religiøs.

Hva er vitsen med å tro på gud om en ikke er religiøs?

"Hva er vitsen med å tro på gud om en ikke er religiøs?"

Hva er en gud? Forklar meg det først, så skal jeg svare.

Skrevet

"For å være kristen holder det nettopp å tro på Gud, at Jesus er Guds sønn og at Jesus gjenoppstod fra de døde, osv.."

Ja, men man kan som sagt fint tro på gud uten å være kristen. Og troen er i følge Bibelen død uten handling, så en kristen person som handler uetisk kommer ingen vei.

Det var ikke Luther (og jeg regner med han leste Bibelen) sin konklusjon:

"Sin cannot tear you away from him [Christ], even though you commit adultery a hundred times a day and commit as many murders." [Martin Luther, letter to Melanchton, Aug. 1, 1521]

Med andre ord, det er troen som frelser. Ikke handlingen.

Skrevet

Så bra!

Tror ikke det ville funket for meg. Venner, ok, men ikke kjæreste. Blir litt for mye livssyn-kræsj når de skal gå rundt og tro at jeg går fortapt mens de lever videre i en evighet i paradis :-)

Neninna mi så ikke noe fornuft i å være sammen med en som ikke var kristen men når foreldkelsen tok overhånd så var jo all fornuft borte.

Det skal nok mye mere ufornuft til for å gå fra en som en er veldig forelsket i.

Skrevet

Nei, jeg kunne dessverre aldri vært sammen med en kristen mann. Det ville gått meg på nervene rett og slett :) Jeg trenger en mann som er mere lik meg på det området.

Til dere andre som leser svaret mitt: Jada! Jeg vet hva dere tenker :P *humre*

Skrevet

Det var ikke Luther (og jeg regner med han leste Bibelen) sin konklusjon:

"Sin cannot tear you away from him [Christ], even though you commit adultery a hundred times a day and commit as many murders." [Martin Luther, letter to Melanchton, Aug. 1, 1521]

Med andre ord, det er troen som frelser. Ikke handlingen.

"Med andre ord, det er troen som frelser. Ikke handlingen."

Ok, jeg vet ikke. Var en kristen som fortalte meg her på forumet at troen er død uten handling.

Men er ikke det litt dårlig gjort av en god og allmektig gud? Athan vektlegger troen på at Jesus er hans sønn mer enn å være et godt menneske? Hadde ventet meg mer av Gud enn som så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...