Gå til innhold

Kristen og ikke-kristen sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, alle tror vel at de selv har rett.

Jeg som ikke-kristen mener jo at det ikke finnes riktige tolkninger av Bibelen, da det ikke er Guds ord.

Jeg er heller ikke kristen (er ateist), men jeg har da fått med meg at innen kristendommen er det troen som frelser (og ikke handlingene). Dette iht. diverse kirker.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

20

• meg__123!

2

• nøffgakkmøbææ

2

• hidi, the scorpion

2

hidi, the scorpion
Skrevet

Hehe, alle tror vel at de selv har rett.

Jeg som ikke-kristen mener jo at det ikke finnes riktige tolkninger av Bibelen, da det ikke er Guds ord.

Da er du ateist akkurat som sør.

Men var det ikke deg som skrev om sin døde mor etc..?

Skrevet

Jeg er heller ikke kristen (er ateist), men jeg har da fått med meg at innen kristendommen er det troen som frelser (og ikke handlingene). Dette iht. diverse kirker.

De blir jo aldri enige om dette innad i Krd heller. Lol!

Men det står da vitterlig begge deler i Bibelen? Det ene stedet står det at tro er alt, det andre stedet står det at troen er død uten handling.

Kan vel ha noe å gjøre med at Bibelen ikke er skrevet av én person, men av flere. Bibelen er tolkninger, ikke materiale som skal tolkes.

Skrevet

Da er du ateist akkurat som sør.

Men var det ikke deg som skrev om sin døde mor etc..?

Hva, hvorfor er jeg ateist?

Nei, moren min lever.

Skrevet

De blir jo aldri enige om dette innad i Krd heller. Lol!

Men det står da vitterlig begge deler i Bibelen? Det ene stedet står det at tro er alt, det andre stedet står det at troen er død uten handling.

Kan vel ha noe å gjøre med at Bibelen ikke er skrevet av én person, men av flere. Bibelen er tolkninger, ikke materiale som skal tolkes.

De er da enda mindre enige om hvilke handlinger, enn om handlinger skal telle eller ei. De teller ikke i verken den katolske eller den protestantiske kirke.

For meg er det ikke viktig - jeg ble bare litt fascinert over at noen ikke visste det.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De er da enda mindre enige om hvilke handlinger, enn om handlinger skal telle eller ei. De teller ikke i verken den katolske eller den protestantiske kirke.

For meg er det ikke viktig - jeg ble bare litt fascinert over at noen ikke visste det.

Med vennlig hilsen

"...hver den som tror på han, ikke skal gå fortapt men ha evig liv"

Ja, det burde jo være greit å forstå.

Gjest Om att...
Skrevet

Ro ned, Sør er en bra mann!

Det er han helt sikkert, og mange av dem som skriver inn her.

Men mange er veldig snevertsynte her inne, og mange skriver inn litt for ofte...

Hva med å se nye miljøer og nye mennesker?

Sist gang jeg skrev et innlegg var da jeg var gravid for 8 mndr siden...

God natt.

Skrevet

Det er han helt sikkert, og mange av dem som skriver inn her.

Men mange er veldig snevertsynte her inne, og mange skriver inn litt for ofte...

Hva med å se nye miljøer og nye mennesker?

Sist gang jeg skrev et innlegg var da jeg var gravid for 8 mndr siden...

God natt.

Jeg er ikke gravid! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

"...hver den som tror på han, ikke skal gå fortapt men ha evig liv"

Ja, det burde jo være greit å forstå.

Jepp. Og det skal være et sitat, til og med.

Med vennlig hilsen

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva, hvorfor er jeg ateist?

Nei, moren min lever.

Leste feil i innlegget om: "Tror du på et liv etter døden!"

Gjest Joh. 3.16
Skrevet

Jeg er ikke gravid! ;-)

Med vennlig hilsen

Det sier litt om ditt liv, som gidder å svare, kveld etter kveld...

Første gang jeg leser dine innlegg, men jeg synes synd på deg.

Ta kontakt med helsesøster på skolen din.Hun kan sikkert gi deg noen råd videre.

Gjest Feil...
Skrevet

Men jeg ER kristen, så hvorfor skal du kverulere om at du vet bedre enn meg (som har studert Bibelen) om hva som kreves ?

Genialt at jeg skal bli belær av en ateist om hva som er det riktige.

Bare fordi jeg ikke er enig med den katolske og protestantiske kirken, så betyr det ikke at DE har rett (bare fordi de er i kraft av å være prester/paver you name it) og jeg har feil.

Makan til intoleranse!

Skrevet

Men jeg ER kristen, så hvorfor skal du kverulere om at du vet bedre enn meg (som har studert Bibelen) om hva som kreves ?

Genialt at jeg skal bli belær av en ateist om hva som er det riktige.

Bare fordi jeg ikke er enig med den katolske og protestantiske kirken, så betyr det ikke at DE har rett (bare fordi de er i kraft av å være prester/paver you name it) og jeg har feil.

Makan til intoleranse!

Det er intet som tyder på at du har rett, og at resten av verdens 2,5 milliarder kristne tar feil.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

Forutinntatt? Jeg trodde det var fellesnevneren ved alle kristne: at de tror Jesus skal vende tilbake snart og dømme levende og døde.

nei. alle tror ikke det er så svart hvitt. man må se alle religiøse skrifter i historisk kontekst, og spørre seg hva som er kjernen i religionen.

kjernen i kristendom er at gud er kjærlighet, og å "dømme andre" på den ene eller andre måten er ikke kjærlighet for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...