Gå til innhold

Uformelt bryllup - ville du følt deg snytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Befrielse at det ikke er så stivt!!

Dessuten opplyser du vel på en måte om det på forhånd, så det er jo ikke sånn at man kler seg opp til galla, regner med å få mat og drikke til 600 kr og så får man kun 1/3 av det man forventer.

Skulle ønske jeg kunne oppleve bryllupet mitt på nytt, det var så utrolig flott og deilig, og veldig "oss" liksom.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fuji1365380447

14

• Dorthe

5

• amber sun

3

• nick

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447
Skrevet

Jeg ville ikke følt meg snytt, men jeg ville garantert ha følt meg kjempedum hvis jeg kom alt for pyntet i bryllupet.

Derfor er det veldig viktig at dere informerer på forhånd om typen antrekk! :-)

Ja, det er selvfølgelig et godt poeng!

Skal sørge for at det står tydelig i innbydelsen at det er "uformelt sommerantrekk".

fuji1365380447
Skrevet

Jeg hadde ikke følt meg snytt!

Synes slike bryllup er skikkelig koselige.

Har du vært i noen slike bryllup?

Jeg har bare vært inviert i klassiske, formelle bryllup.

Noen tips?

Skrevet

Joda, men samtidig så er det noen ganske sterke sosiale forventninger til et bryllup.

Man må liksom invitere alle dem man har vært i bryllup til - hvis ikke så må man reise til Roma eller noe sånt.

Jeg kjenner bare folk som har hatt små bryllup med nærmeste familie. Og hjemmelaget mat :o)

Skrevet

Mener du det?

På hvilken måte?

Vi har jo planer om å gjøre det fint med markblomster og fin sermoni. Det er jo kjærligheten vi skal feire, ikke vise hvor mye penger vi har.

Jeg føler meg ofte fremmed i store formelle bryllup, med stive taler og lite rom for det personlige, jeg.

Jojo, alle har sine egne greier, greit det. Skal ikke si noe, alle velger selv *teiper igjen munnen*

fuji1365380447
Skrevet

Jeg kjenner bare folk som har hatt små bryllup med nærmeste familie. Og hjemmelaget mat :o)

Jeg har vært i noen grusomme overdådige stive bryllup de siste årene.

Men jeg har også vært i noen fantastiske, flotte og personlige bryllup.

Men felles for dem er at de har vært veldig dyre. Jeg syntes nesten at det er litt umoralsk å svi av 150 tusen på en kveld...

Skrevet

Hvorfor skulle de føle seg snytt? Personlig hadde jeg foretrukket å bli bedt i et bryllup slik deres enn et mer formelt

Skrevet

og fri bar, osv?

Kjipt!

Og nei takk til dårlig HB. Det er dobbeltkjipt!

fuji1365380447
Skrevet

Jojo, alle har sine egne greier, greit det. Skal ikke si noe, alle velger selv *teiper igjen munnen*

Nei, nei - ikke teip igjen ;-)

Jeg lurer bare på hva du tenker? Hva syntes du skal til for at det skal føles som et "skikkelig" bryllup for deg?

Gjest Shira12
Skrevet

Har du vært i noen slike bryllup?

Jeg har bare vært inviert i klassiske, formelle bryllup.

Noen tips?

Ja, eller dvs en variant. Første dag med fin middag og greier. Så dagen etter med grillparty med hele vennegjengen.

Jeg var med begge dagene siden det var pappa som var brudgom :o)

Dette er flere år siden, men jeg husker at rammen rundt var enkel. Grilling av diverse god mat, godt tilbehør.

Dette var også om sommeren, så det var pyntet med blomster.

Jeg har også vært i ett med bare nærmeste familie rundt, det var bestilt koldbord, handlet inn diverse pynt og stæsj fra IKEA. Dekket flotte bord med det som var kjøpt inn. Det ble ett kjempelekkert bord!

Det var pyntet litt rundt med samme blomster som gikk igjen i brudebuketten. Og fargen i kjolen til bruden (det var en pen kjole, ikke brudekjole) var tatt opp igjen i pynten.

Men noen bedre tips kan jeg ikke komme med :o)

Men nå fikk jeg lyst og gifte meg også... Vi har snakket om det, men aldri fått ut fingeren.

Skrevet

Jeg har vært i noen grusomme overdådige stive bryllup de siste årene.

Men jeg har også vært i noen fantastiske, flotte og personlige bryllup.

Men felles for dem er at de har vært veldig dyre. Jeg syntes nesten at det er litt umoralsk å svi av 150 tusen på en kveld...

Jeg synes det høres helt horribelt ut. Heller en liten fest og en uforglemmelig bryllupsreise.

Jeg skjønner ikke at folk har råd. Skulle jeg liksom betale en hel årslønn for bryllup for dattera mi? Det kan hun se langt etter. Tror ikke hun forventer det heller.

fuji1365380447
Skrevet

og fri bar, osv?

Kjipt!

Og nei takk til dårlig HB. Det er dobbeltkjipt!

Har ikke tenkt å server HB altså, og alle skal få sjampis som aperitif og vin til maten. Men ikke sprit osv..

fuji1365380447
Skrevet

Ja, eller dvs en variant. Første dag med fin middag og greier. Så dagen etter med grillparty med hele vennegjengen.

Jeg var med begge dagene siden det var pappa som var brudgom :o)

Dette er flere år siden, men jeg husker at rammen rundt var enkel. Grilling av diverse god mat, godt tilbehør.

Dette var også om sommeren, så det var pyntet med blomster.

Jeg har også vært i ett med bare nærmeste familie rundt, det var bestilt koldbord, handlet inn diverse pynt og stæsj fra IKEA. Dekket flotte bord med det som var kjøpt inn. Det ble ett kjempelekkert bord!

Det var pyntet litt rundt med samme blomster som gikk igjen i brudebuketten. Og fargen i kjolen til bruden (det var en pen kjole, ikke brudekjole) var tatt opp igjen i pynten.

Men noen bedre tips kan jeg ikke komme med :o)

Men nå fikk jeg lyst og gifte meg også... Vi har snakket om det, men aldri fått ut fingeren.

He he.

Jeg har aldri vært så gira på giftemål, men nå som vi har bestemt oss, så er jeg litt i farta likevel.

Oppdager jo at det er et helt univers av problemstillinger å sette seg inn i.

Skrevet

Har ikke tenkt å server HB altså, og alle skal få sjampis som aperitif og vin til maten. Men ikke sprit osv..

Hvorfor ikke? Hva er osv?

fuji1365380447
Skrevet

Jeg synes det høres helt horribelt ut. Heller en liten fest og en uforglemmelig bryllupsreise.

Jeg skjønner ikke at folk har råd. Skulle jeg liksom betale en hel årslønn for bryllup for dattera mi? Det kan hun se langt etter. Tror ikke hun forventer det heller.

...men jeg begynner jo å innse at selv om vi er nøkterne, så blir det dyrt når vi skal ha en del gjester.

Kommer sikkert på 60-70 lapper til slutt...

herregud - hvor mange skoler i Afrika kan man bygge for det beløpet.

*dårlig samvittighet*

fuji1365380447
Skrevet

Hvorfor ikke? Hva er osv?

Fordi det er sinnsykt dyrt, og hvis folk vil bli så fulle så får de betale det selv.

osv er drinker og øl etter middag.

Gjest Shira12
Skrevet

He he.

Jeg har aldri vært så gira på giftemål, men nå som vi har bestemt oss, så er jeg litt i farta likevel.

Oppdager jo at det er et helt univers av problemstillinger å sette seg inn i.

Vi har snakket om det, frieriet er overstått og alt, men vi blir ikke enige ;o)

Lykke til med bestemmelsene fremover.

Skrevet

Så lenge jeg hadde fått anledning til å kle meg deretter, er jeg helt sikker på at ville syntes det var kjempekoselig.

Skrevet

...men jeg begynner jo å innse at selv om vi er nøkterne, så blir det dyrt når vi skal ha en del gjester.

Kommer sikkert på 60-70 lapper til slutt...

herregud - hvor mange skoler i Afrika kan man bygge for det beløpet.

*dårlig samvittighet*

Hehe, jeg har vært forlover i spleiselagbryllup. I steden for presang hadde gjestene med mat. Helt greit og vi hadde det kjempeflott. Bare den andre forloveren og jeg som hadde med presang.

Skrevet

Men hadde du hatt penger til et slikt bryllup da. Kjipt å ta opp lån bare pga en dag.

Jeg hadde heller reist til Bali :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...