Gå til innhold

Uformelt bryllup - ville du følt deg snytt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi det er sinnsykt dyrt, og hvis folk vil bli så fulle så får de betale det selv.

osv er drinker og øl etter middag.

Planlegger du en bar der de kan betale for drinkene?

Hvorfor mener du at "de skal bli så fulle?" Er det ikke normale voksne mennesker som kommer? En konjakk til kaffen og et par drinker etterpå er ikke døden for folk flest.

Det høres faktisk ut som om det er et sparebryllup (med fokus på spare) dere planlegger.

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fuji1365380447

14

• Dorthe

5

• amber sun

3

• nick

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det synes jeg er _helt_ opp til brudeparet, og jeg ville synes det var koselig å bli bedt uansett hva slags setting det var.

Skrevet

Heia :-)

Har nå lest gjennom alle svarene.du har fått.

Først av alt. Jeg ville ikke følt meg snytt om jeg hadde blitt invitert til et slikt bryllup. Men så har jeg en drøm om å komme barbent til mitt eget bryllup. Ved ei seter så vakker at den tar pusten fra deg. Må bare finne brudgommen først.

Så litt til prisoverslaget ditt. Blir fort penger, selv om man prøver å gjøre det litt rimeligere.

Men... En kamerat av meg jobber med catering på si. Han hadde nettopp et selskap med 80 gjester. For den jobben tok han 10 000,-. Inklusive råvarer. Nå har han en jobb hvor han får råvarene noe rimeligere, men synes ikke den prisen vaar helt avskrekkende. Tror råvarene kom på 3000,-.

Og tenker du grilling, går det jo an å grille stort (gris eller liknende) Og etterpå... hvorfor ikke kjøpe inn en del kasser øl og noen kartonger vin. Uformell drikke til uformell mat.

Ellers lykke til. Må dagen bli like bare som du ser for deg og ønsker deg. :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg er invitert i et bryllup til sommeren som blir uformelt og "enkelt". Det er ikke til deg vel? ;-)

Nei, det er det sikkert ikke. Men jeg vil bare si at jeg gleder meg veldig. Det er ikke de ytre rammene som er viktige i et bryllup. Og jeg tror ingen av de andre gjestene som skal i samme bryllup som meg heller blir snytt.

Vi vet brudeparet er veldig kreative mennesker som nok vil sørge for spennende overraskelser, uten at det blir så kostbart.

Skrevet

Jeg hadde ikke følt meg snytt. Jeg hadde syntes det var veldig fint og bra :) Alle må få feire slik de selv ønsker det!

Gjest Bertulfina
Skrevet

Heia :-)

Har nå lest gjennom alle svarene.du har fått.

Først av alt. Jeg ville ikke følt meg snytt om jeg hadde blitt invitert til et slikt bryllup. Men så har jeg en drøm om å komme barbent til mitt eget bryllup. Ved ei seter så vakker at den tar pusten fra deg. Må bare finne brudgommen først.

Så litt til prisoverslaget ditt. Blir fort penger, selv om man prøver å gjøre det litt rimeligere.

Men... En kamerat av meg jobber med catering på si. Han hadde nettopp et selskap med 80 gjester. For den jobben tok han 10 000,-. Inklusive råvarer. Nå har han en jobb hvor han får råvarene noe rimeligere, men synes ikke den prisen vaar helt avskrekkende. Tror råvarene kom på 3000,-.

Og tenker du grilling, går det jo an å grille stort (gris eller liknende) Og etterpå... hvorfor ikke kjøpe inn en del kasser øl og noen kartonger vin. Uformell drikke til uformell mat.

Ellers lykke til. Må dagen bli like bare som du ser for deg og ønsker deg. :-)

"Først av alt. Jeg ville ikke følt meg snytt om jeg hadde blitt invitert til et slikt bryllup. Men så har jeg en drøm om å komme barbent til mitt eget bryllup. Ved ei seter så vakker at den tar pusten fra deg. Må bare finne brudgommen først."

- Hey! Det er jo mitt drømmebryllup det! ;o)

tzatziki1365380058
Skrevet

Planlegger du en bar der de kan betale for drinkene?

Hvorfor mener du at "de skal bli så fulle?" Er det ikke normale voksne mennesker som kommer? En konjakk til kaffen og et par drinker etterpå er ikke døden for folk flest.

Det høres faktisk ut som om det er et sparebryllup (med fokus på spare) dere planlegger.

Hvis du har 60-70 gjester, og hver av dem tar to drinker etter maten, blir bar-regningen fort på 10000 kroner ekstra hvis man har festen på restaurant/hotell hvor de tar vanlige drink-priser. I tillegg kommer de som drikker MASSE når det er fri bar. Voksne mennesker, ja - men de oppfører seg akkurat som om de er på julebord, likevel.

Sånt har jeg opplevd i mange bryllup - og i helt forskjellige landsdeler, "sosiale klasser", stil på bryllupet osv. Det er ikke til å unngå, ser det ut til.

I vårt bryllup fikk folk aperitif, vin til maten, og cognac eller likør til kaffen. Deretter var det slutt på alkoholserveringen.

Jeg hater fyll, og ville absolutt ikke ha det i mitt eget bryllup. Bryllup er faktisk mest for brudeparet - ikke for gjestene.

Sikkert noen som syntes det var kjipt, men vi fikk dagen akkurat som vi ville ha den.

Skrevet

Knall bryllup. Gå for den varianten dere. Hørest kjempekosligt ut.

Var i et stort uformelt ute-bryllyp for flere år siden der de fleste hadde med seg et matfat som noe av gaven. Helt topp. Masse god mat å drikke og stor stemmning. Tror gjestene vil glede seg mer til dette bryllupe enn om dere velger et "stivt". Ikke bare det,- det vil og falle mangen av gjestene billigere om de kan komme i et enkelt sommerantrekk ( som en ofte har ) enn om en skal stresse rundt og finne selskapskjole og ha frisørtime før en skal på festen slik det ofte er om bryllupe er formelt.

Så lykke til med planleggingen av sommerens kosligste bryllup..

Gjest itj no nei!
Skrevet

hei vi hadde et enkelt bryllup slik du beskriver.

Vi fikk positive tilbakemeldinger, også fra folk som hadde vært i bryllup tidligere, om at dette var det beste bryllupet de hadde vært i.

For det ble ikke så stivt, og folk slappet mer av. Dessuten ble vi ikke ruinert av det, og vi kunne be alle vi ville.

Lykke til!

Skrevet

Så lenge jeg visste hva slags bryllup jeg var bedt i, med tanke på hvilke klær som passer inn osv., så ville jeg absolutt ikke følt meg snytt. Høres ut som et veldig koselig bryllup!

Gjør dagen til DERES, slik dere ønsker den!

:)

Skrevet

vil du være forloveren min,,?

Ja gjerne! :-D

Så har du forloveren i boks, hehe. *s*

Skrevet

Jeg hadde takket ja med glede - folk er vel så opplyste nå at de skjønner at det er brudefolket som bestemmer selv? :) Løkke te'!

Skrevet

Synes det høres hyggelig ut, jeg. Kult med en skikkelig fest. :)

Gjest ferskentre
Skrevet

Hadde vært deilig å slippe stivpyntinga og den stive middagen med ørten taler.

Skrevet

Hva andre synes er ikke viktig. Det er deres dag, og dere skal gjøre det dere har lyst til!

Jeg ville ikke følt meg snytt!

Jeg elsker å se på brudekjoler, og hadde syntes det var litt dumt du ikke hadde det. Men ikke sånn dumt at det blir dumt - hvis du skjønner hva jeg mener...

Synes egentlig det høres koselig ut med et slikt uformelt bryllup!

Veldig vanlig i USA, forresten.

Skrevet

Jeg har ike vært i særlig mange brylluper, men det jeg trivdes best i, var nettopp et slikt uformelt et.

Bruden hadde svart (!), enkel kjole.

Og vi kjøpte selv konjakk til kaffen pluss det som videre ble konsumert av drikke ut over kvelden og natta.

Det er også mulig at vi selv betalte drikke til middagen, det husker jeg ikke helt.

Og gjestene hadde med kaker til kaffen selv om det var på et hotell.

Det var for øvrig på et høyfjellshotell "langt fra folk", i lavsesong, slik at prisen var veldig lav.

Og alle overnattet. Unger ble bare lagt på rommene etter hvert som de sovnet og sett til sånn dann og vann.

Felles frokost dagen etter var også et høydepunkt. Og vi betalte selvsagt for overnattingen selv, men det var altså veldig rimelig.

Og brudeparet fikk nok selskapet til rimelig pris fordi de ga hotellet masse overnattingsgjester.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Syns det hørest helt flott ut! Noe som derimot ville gjort meg snytt, var at brudeparet holdt et bryllup de egentlig ikke ønsket for å tekkes _meg_.

nøffgakkmøbææ
Skrevet

det er jo de beste bryllupene! ingenting er så slit med lange stive bryllupp med påfølgende lange taler....gjeeesp.

jeg synes buffet gjør litt mer sosialt ut av det også. blir jo mer prating mellom gjestene av sånn:=)

uansett så skal dere gi blaffen i om noen ikke liker det, det er jo deres dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...