Gå til innhold

Krigen mot "terror "- kan den vinnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke nettopp Vestens suverenitet som skaper terror? Er det ikke fattigdom og undertrykkelse?

Ved å gå inn med overlegne våpen mot disse menneskene, øker hatet, og "terroren" med.

Er ikke det å krige mot terror ekvivalent med å knulle for jomfrudom?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nick

7

• gripp

6

• Deanna

5

• Sør

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Man skal selvsagt gjøre det man kan for å bekjempe terror, men i det øyeblikket man selv setter Menneskerettighetene osv. til side, så er man ikke bedre enn terroristene.

Hvis "vi" torturerer og nekter folk advokat, osv. så er ikke vi bedre enn "dem".

Og det faktum vil ekstremistene bruke for å overtale moderate mennesker at deres egne ekstremister er bedre enn Vestens ekstremister.

Skrevet

Man skal selvsagt gjøre det man kan for å bekjempe terror, men i det øyeblikket man selv setter Menneskerettighetene osv. til side, så er man ikke bedre enn terroristene.

Hvis "vi" torturerer og nekter folk advokat, osv. så er ikke vi bedre enn "dem".

Og det faktum vil ekstremistene bruke for å overtale moderate mennesker at deres egne ekstremister er bedre enn Vestens ekstremister.

Ja, bin laden blir sikker skremt når du sender sosionomer etter han.."la oss snakke om det da, osama".

Skrevet

Så et intervju med condeliza rise i går. Hun snakket om at når folk mente muslimer ikke var klare for demokrati..og at man måtte la de samfunnene få utvikle seg etc hørtes ut som et ekko for henne.

Fra det hun hørte om svarte , at de ikke kunne stemme eller ta vare på seg selv etc..Det er et dilemma.

jeg skulle ønsket vesten FN eller whatever hadde grepet inn når det skjer folkemord i Rwanda etc. Skal man bare la despoter som saddam som henretter sin egen befolkning holde på.Grove brudd på menneskerettigheter i enkelte muslimske land. Skal man bare stå og se på?

Invasjonen i Irak har endt i tragedie.

Sør afrika regime ble boikottet og det førte kanskje til endringen?

Hvorfor sender vi olje og energi ministern vår til et land som saudi-arabia? Eller at statoil investerer stort der.

Forkastelig

Skrevet

Ja, bin laden blir sikker skremt når du sender sosionomer etter han.."la oss snakke om det da, osama".

Tja - det virker jo ikke som om soldatene får fanget ham, og jeg antar at han nok er reddere for en gjeng sosionomer...

Skrevet

Så et intervju med condeliza rise i går. Hun snakket om at når folk mente muslimer ikke var klare for demokrati..og at man måtte la de samfunnene få utvikle seg etc hørtes ut som et ekko for henne.

Fra det hun hørte om svarte , at de ikke kunne stemme eller ta vare på seg selv etc..Det er et dilemma.

jeg skulle ønsket vesten FN eller whatever hadde grepet inn når det skjer folkemord i Rwanda etc. Skal man bare la despoter som saddam som henretter sin egen befolkning holde på.Grove brudd på menneskerettigheter i enkelte muslimske land. Skal man bare stå og se på?

Hvorfor sender vi olje og energi ministern vår til et land som saudi-arabia? Eller at statoil investerer stort der.

Forkastelig

Du må huske at Saddam Hussein var vår mann. Mindre enn én måned etter at han gasset kurderene, stod Carl I Hagen i Stortinget og ville selge flere våpen til ham.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Tja - det virker jo ikke som om soldatene får fanget ham, og jeg antar at han nok er reddere for en gjeng sosionomer...

Det kan du sikkert ha rett i. En gjeng sosionomer i hælene er ikke å spøke med.

På den annen siden må det nok likevel bly og krutt til for å få has på fanskapet..en eller annen gang.

Skrevet

Du har selvfølgelig et poeng, men rent hypotetisk så tror jeg at dersom Hitler (Adolf altså, jeg vet ikke hvor utbredt etternavnet er) hadde fått avsluttet "the final solution" før vi tok knekken på han, så ville verden vært et mye bedre sted å leve i dag.

Skrevet

Forkastelig

Ja, det er forkastelig.

En invasjon av Irak var kanskje riktig, men ikke slik den ble gjennomført. Det måtte vært i regi av FN, ikke noe USA gjør alene på amatørmessig vis, slik de gjorde i Vietnam. Å ta sivile liv med slik likegyldighet vi ser i Irak er forkastelig.

Saddam burde vært stanset lenge før, men da hadde USA økonomiske interesser av å samarbeide med han.

På slutten var han jo harmløs, så jeg skjønner ikke hvorfor de skulle bombe og bombe for å finne han på død og liv. Samme med Laden i Afghanistan. Osama er i eksil, men terroristjegerne har drept mange sivili i håp om å drepe han. Unødvendig.

Skrevet

Du har selvfølgelig et poeng, men rent hypotetisk så tror jeg at dersom Hitler (Adolf altså, jeg vet ikke hvor utbredt etternavnet er) hadde fått avsluttet "the final solution" før vi tok knekken på han, så ville verden vært et mye bedre sted å leve i dag.

Uten jøder ville verden vært bedre?

Skrevet

Du må huske at Saddam Hussein var vår mann. Mindre enn én måned etter at han gasset kurderene, stod Carl I Hagen i Stortinget og ville selge flere våpen til ham.

Med vennlig hilsen

leste et intervju om en politiker fra den norske regjeringer som hadde møtt saddam hussein.

Så Carl I hagen var nok ikke unik der nei.

Og hvordan er det at man har støttet feks taliban i fortiden argument at man ikke kan ombestemme seg. Det er bra at politikere innser sine feil og skifter standpunkt.

Dessuten var det en helt annen verden.kalde krigen og sånt . Jeg har sett en rambo film..ikke mobb meg hehe. Hvor taliban i afghanistan blir fremstilt svært positiv og som helter som sloss mot de fæle kommunistene.

Skrevet

Uten jøder ville verden vært bedre?

Det er ikke helt PK å si det, men uten jøder, og dermed uten Israel, så ville verden vært fullstendig annerledes.

Det er bare et tankespill, jeg har ikke noe i mot jøder generellt.

Bare sånne som; Opps, teknisk feil og der gikk det med 20 unger, gitt. Det ville heller ikke skjedd uten Israel, når jeg tenker meg om.

Skrevet

Ja, det er forkastelig.

En invasjon av Irak var kanskje riktig, men ikke slik den ble gjennomført. Det måtte vært i regi av FN, ikke noe USA gjør alene på amatørmessig vis, slik de gjorde i Vietnam. Å ta sivile liv med slik likegyldighet vi ser i Irak er forkastelig.

Saddam burde vært stanset lenge før, men da hadde USA økonomiske interesser av å samarbeide med han.

På slutten var han jo harmløs, så jeg skjønner ikke hvorfor de skulle bombe og bombe for å finne han på død og liv. Samme med Laden i Afghanistan. Osama er i eksil, men terroristjegerne har drept mange sivili i håp om å drepe han. Unødvendig.

argumentet var masseødeleggelsesvåpen.

Jeg var for invasjonen.håpet Irak kunne bli et det første demokratiet i midtøsten og at det kunne medføre positive ringvirkner.

Men det gikk ikke. Hele ideen med å styrte regimer og skape frie demokratier etc er kanskje dødfødt og det må komme innenifra. Trist ihvertfall.

Skrevet

Det er ikke helt PK å si det, men uten jøder, og dermed uten Israel, så ville verden vært fullstendig annerledes.

Bare sånne som; Opps, teknisk feil og der gikk det med 20 unger, gitt. Det ville heller ikke skjedd uten Israel, når jeg tenker meg om.

Pisspreik ad mass. Uten Hitler ville ikke jødene trengt sin egen stat, og dermeed hadde Israel aldri sett dagens lys.

Skrevet

Pisspreik ad mass. Uten Hitler ville ikke jødene trengt sin egen stat, og dermeed hadde Israel aldri sett dagens lys.

Tja?

Skrevet

Tja?

Tja til hva? Hvor høyt snorket du egentlig i historietimene?

Og apropos døde barn som følge av tekniske feil. Når jødiske barn får sprengt av seg bein, armer og hodet på skolebussen skyldes det aldri teknisk feil....tvert i mot skjer det fordi teknikken fungerte for dine og Sørs helter, hvorpå de blir feiret som martyrer i gatene.

Sistnevnte sammenlikner disse morderne for HV og Milorg, og utfra dien skriblerier tyder det på det samme.

Skrevet

Uten jøder, psyke, funksjonshemmede, sigøynere, politiske dissidenter, osv?

Det høres ut som helvete.

Skrevet

Tja til hva? Hvor høyt snorket du egentlig i historietimene?

Og apropos døde barn som følge av tekniske feil. Når jødiske barn får sprengt av seg bein, armer og hodet på skolebussen skyldes det aldri teknisk feil....tvert i mot skjer det fordi teknikken fungerte for dine og Sørs helter, hvorpå de blir feiret som martyrer i gatene.

Sistnevnte sammenlikner disse morderne for HV og Milorg, og utfra dien skriblerier tyder det på det samme.

Hva da, helter? Jeg digger ikke fanatikere av noen slags type, religion, farge, størrelse eller annet.

Hvor har du dette fra? Er du full?

Skrevet

Får håpe neste generasjoner gir litt mer faen i om de er jøder, muslimer eller kristne.

Nord-Irland-konflikten har jo dabbet litt av. Folk der nå tar det ikke så seriøst. Prata med en irsk kamerat som sier at det er vanlig at katolikker og protestanter er ute og fester sammen.

Skrevet

Osama eter sosionomer til frokost.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...