Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at det må ha vært et løft i Norge siden boliger til 3 mill og oppover går som hakka smør, så hva er snittlønna i Norge nå om dagen?

5-600 000?

Skrevet

Det ble da nevnt her tidligere at snittlønna i Norge var 370 000 kr i året.

Skrevet

Jeg har ikke anelse. Hvordan kan folk handle hus med en sånn lønn? Arv? Lotto?

Et eller annet stemmer ikke helt i regnskapet.

Skrevet

Det er problemet. Ingen har råd egentlig til å kjøpe seg hus eller leilighet på tettsteder.

Man er helt avhengig av at man er to, begge jobber eller at man har arvet eller at man kjøpte seg leilighet for 25 år siden første gang :o)

Skrevet

Trodde den var lavere....

Skrevet

Det meste av inntekten går til nedbetaling? Det må vel være slik hvis snittlønnen er 370 000.

Skrevet

Det er nok mange som har høye lån. Jeg har skjønt at bankene er mer utlånsglade nå enn for noen år tilbake.

I tillegg har du alle de som kjøpe bolig tidlig på 90-tallet, da prisene var på bunnen. Når de selger nå, får de en pen slump egenkapital.

Men det er nok veldig mange som sliter med å komme inn på boligmarkedet i det hele tatt.

Skrevet

Det er problemet. Ingen har råd egentlig til å kjøpe seg hus eller leilighet på tettsteder.

Man er helt avhengig av at man er to, begge jobber eller at man har arvet eller at man kjøpte seg leilighet for 25 år siden første gang :o)

Det virker ikke sånn. 3+ mill var førstesideoppslag for 10 år siden. Nå er det nesten minsteprisen.

Det virker som om folk betaler hva som helst, og det uten store problemer?

Skrevet

Det var en tråd om det tidligere i dag eller var det i går. Den med hun som trodde at 1 mill var gjennomsnittelig for et par. Der stod et 370 000 i gjennomsnitt.

Skrevet

Det virker ikke sånn. 3+ mill var førstesideoppslag for 10 år siden. Nå er det nesten minsteprisen.

Ja, og det får prisene til å gå i været. Trasig for de unge som skal inn på boligmarkedet.

Skrevet

Det er rådyrt.

Og prisene står ikke i stil med lønningene til vanlige folk. Jeg kjøpte min første leilighet for 37 000 men da hadde jeg utbetalt 2000 kr i mnd og hadde spart halve kjøpssummen. Og lånte resten til 12% rente :o)

Skrevet

Det er rådyrt.

Og prisene står ikke i stil med lønningene til vanlige folk. Jeg kjøpte min første leilighet for 37 000 men da hadde jeg utbetalt 2000 kr i mnd og hadde spart halve kjøpssummen. Og lånte resten til 12% rente :o)

Ja, det var tider, det :o) Boliprisene var visst kunstig lave da.

Skrevet

Ja, det var tider, det :o) Boliprisene var visst kunstig lave da.

Tror ikke det egentlig.

Tre årslønner og 12% rente. Det var hardt den gangen det også men kan ikke sammenlignes med i dag. Men alle leiligheter koster ikke tre mill da.

Skrevet

Tror mer på 370 000 enn 5-600 000. Selv kan jeg regne med en startlønn på 350 000 etter fullført utdanning. Kommer ikke langt med det, og jeg må vel egentlig gifte meg fort som faen for å få tak over hodet.

Skrevet

Den er så høy på grunn av at gjennomsnitt vil gi et noe merkelig resultat mht alle de som tjener som gress.

Medianlønnen vil nok gi et riktigere bilde, men jeg kjenner ikke til summen for hele norge.

Her jeg bor er den iallefall knappe 220 000.

Skrevet

Tror mer på 370 000 enn 5-600 000. Selv kan jeg regne med en startlønn på 350 000 etter fullført utdanning. Kommer ikke langt med det, og jeg må vel egentlig gifte meg fort som faen for å få tak over hodet.

Kan jeg spørre hvilken utdannelse du tar? Det er jo ganske bra startlønn det, men kommer jo ann på hvor lang utdannelse. Kanskje går du opp etter et par år med erfaring.

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken utdannelse du tar? Det er jo ganske bra startlønn det, men kommer jo ann på hvor lang utdannelse. Kanskje går du opp etter et par år med erfaring.

Det er en siv.ing.-utdanning.

Går opp ganske kraftig etter hvert, ja, særlig i privat sektor. Ca 500 000 etter fem år.

Skrevet

da må jeg vel jobbe i 27 år til for å komm dit....

Skrevet

da må jeg vel jobbe i 27 år til for å komm dit....

Jeg mangler neste 2/3 for å komme dit. Var det noen som sa at trygdene skulle komme etter ;o)

Gjest merkelighet
Skrevet

Jeg er en vanlig arbeider med en årslønn på 250000 etter 9 års ansienitet.

Det at gjennomsnitt er 370000 er for meg en gåte!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...