Gå til innhold

Liv etter døden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte et radioprogram for leden der en kar fortalte følgende historie (gjenfortalt etter hukommelsen):

Jeg hadde vært ute og handlet et par CDer og bøker med bror, før vi kjørte hjem til mors dødsbo.

Jeg og moren min hadde hatt mange intime samtaler om døden før hun døde, og siden jeg var så nysgjerrig, hadde vi blitt enige om at hun måtte gi et tegn til meg dersom det var liv etter døden. Men på to begingelser: Hun måtte IKKE dukke opp i en drøm - det ville uansett ikke overbevise meg. Og hun måtte IKKE dukke vise seg for meg i form av et gjenferd eller lignende - da ville hun skremme vettet av meg.

Da vi kom til huset hennes, gikk jeg opp på rommet hvor hun hadde dødd. Bror var nede i garasjen. Jeg la CDene og bøkene på en eske ved senga, og gikk ned for å lage middag til bror og meg.

Etter middag måtte jeg på do. For å komme til toalettet, måtte jeg gjennom mors værelse. Men da var CDene og bøkene borte! Jeg tenkte først at broren min måtte ha tatt dem, men kom til at han umulig kunne ha gått opp til værelset uten at jeg hadde lagt merke til det. Jeg lette i alle krinker og kroker av rommet, men fant det ikke.

Så gikk jeg inn på toalettet. Mens jeg satt der, sa jeg ganske høyt: "Mor, hvor er disse tingene?" Og med det samme hører jeg to rare lyder (svisj, dunk). Jeg løper ut i værelset, og der ligger sakene på esken.

Etter denne opplevelsen er jeg overbevist om at det er liv etter døden. Mor holdt avtalen vår."

Hva tror dere?

Skrevet

For en historie... Sprött! Jeg er veldig jordnaer av meg, og har vanskelig for à tro noe annet enn at vi bare smuldrer vekk etter vàr död, men nà har jeg ikke opplevd noe slikt...

Skrevet

Eg trur det er på tide å gå og leggja seg! ;-)

Skrevet

Eg trur det er på tide å gå og leggja seg! ;-)

Kvifor?

Skrevet

Det finnes masse historier om dette. Problemet er vel at at de som vil tro, kanskje ser spøkelser på høylys dag?

Jeg har følt nervær av en person som nettopp var død, jeg ble redd da. Tror egentlig ikke så mye på et liv etter døden lenger, men at den personen var tilstede der og da, er jeg rimelig sikker på.

Skrevet

Det finnes masse historier om dette. Problemet er vel at at de som vil tro, kanskje ser spøkelser på høylys dag?

Jeg har følt nervær av en person som nettopp var død, jeg ble redd da. Tror egentlig ikke så mye på et liv etter døden lenger, men at den personen var tilstede der og da, er jeg rimelig sikker på.

"Tror egentlig ikke så mye på et liv etter døden lenger, men at den personen var tilstede der og da, er jeg rimelig sikker på."

Hm, et lite paradoks her!

Skrevet

"Tror egentlig ikke så mye på et liv etter døden lenger, men at den personen var tilstede der og da, er jeg rimelig sikker på."

Hm, et lite paradoks her!

Ja, ikke sant. Fornuften min sier at det ikke kan finnes liv etter døden. Men jeg følte det veldig sterkt den gangen.

Gjest Mechilah
Skrevet

Jeg tror 100 % på livet etter døden :)

Spennende historie det her...

Skrevet

Jeg tror 100 % på livet etter døden :)

Spennende historie det her...

100% kan man vel aldri være. Men jeg tror forsåvidt jeg også.

Da jeg var liten utviklet jeg denne logikken: Vi har kommet fra ingenting og går til ingenting. Da er det vel ingenting som tilsier at vi ikke skal kunne gå fra ingenting til nok et liv?

Altså: selv om vi dør og det i utgangspunktet ikke er noe som tyder på at vi lever videre så har vi jo tilsynelatende blitt til av ingenting også.

Om vi husker noe fra dette livet i et evt nytt liv er en annen sak.

Gjest Mechilah
Skrevet

100% kan man vel aldri være. Men jeg tror forsåvidt jeg også.

Da jeg var liten utviklet jeg denne logikken: Vi har kommet fra ingenting og går til ingenting. Da er det vel ingenting som tilsier at vi ikke skal kunne gå fra ingenting til nok et liv?

Altså: selv om vi dør og det i utgangspunktet ikke er noe som tyder på at vi lever videre så har vi jo tilsynelatende blitt til av ingenting også.

Om vi husker noe fra dette livet i et evt nytt liv er en annen sak.

Men husk at ingenting er alt og alt er ingenting :)

Skrevet

Men husk at ingenting er alt og alt er ingenting :)

Less is more.

Skrevet

Jo jeg tror vi får et liv etter døden :) Det er veldig mye spenning i å lese nær døden opplevelser også..

Skrevet

Jo jeg tror vi får et liv etter døden :) Det er veldig mye spenning i å lese nær døden opplevelser også..

Jævlig kult at vi til syvende og sist ikke vet en dritt i dette store universet. Litt skremmende, men mest spennende.

Skrevet

Jævlig kult at vi til syvende og sist ikke vet en dritt i dette store universet. Litt skremmende, men mest spennende.

Jeg synes vi kan være åpne for at det er noe i det veldig mange har fortalt om, fremfor å stenge det helt av. Sant til det motsatte er bevist :)

Det er nok meningen at vi ikke skal vite ....

Skrevet

Jeg synes vi kan være åpne for at det er noe i det veldig mange har fortalt om, fremfor å stenge det helt av. Sant til det motsatte er bevist :)

Det er nok meningen at vi ikke skal vite ....

Men hva tror du om UFO-fenomenet?

Skrevet

Jeg har opplevd (og hørt) ting som tilsier at man lever videre (i en annen dimensjon?) etter døden. Fornuften min sier forøvrig at dette ikke kan stemme. Det man kan si er ganske sikkert, er at ingen av oss _vet_ hva som skjer etter døden. Det verste jeg vet er folk som er skråsikre på at alt de ikke selv har erfart, er tull og fjas. Slike holdninger er arrogante og vitner om liten grad av ydmykhet....

Så, jeg får vel si at jeg har en liten mistanke om at det finnes et liv etter døden :-)

Skrevet

Men hva tror du om UFO-fenomenet?

Mange har sett -noe- de mener er ufo. Jeg sier ikke at det er ufo, men tror på at de har sett noe. see? Men den banen har jeg lest lite om.

Skrevet

Jeg har opplevd (og hørt) ting som tilsier at man lever videre (i en annen dimensjon?) etter døden. Fornuften min sier forøvrig at dette ikke kan stemme. Det man kan si er ganske sikkert, er at ingen av oss _vet_ hva som skjer etter døden. Det verste jeg vet er folk som er skråsikre på at alt de ikke selv har erfart, er tull og fjas. Slike holdninger er arrogante og vitner om liten grad av ydmykhet....

Så, jeg får vel si at jeg har en liten mistanke om at det finnes et liv etter døden :-)

Hvorfor sier fornuften din nei? Fornuften min sier at det er kontinuitet.

Skrevet

Mange har sett -noe- de mener er ufo. Jeg sier ikke at det er ufo, men tror på at de har sett noe. see? Men den banen har jeg lest lite om.

Det bør du sjekke ut. Mange overbevisende vitne og videotape. Bl a 400 høyt ansette amerikanere (som piloter, tidligere regjeringsmedlemmer, forskere...) som hevder å ha sett ting, men blitt bedt om å holde kjeft. USA skal være i besittelse av UFO-teknologi, men vil ikke frigjøre dette forde de har økonomiske interesser av å opprettholde dagens økonomiske samfunnsform.

Skrevet

Hvorfor sier fornuften din nei? Fornuften min sier at det er kontinuitet.

Fordi det høres så altfor utrolig ut... Samtidig har jeg gjort meg erfaringer som tilsier at man lever videre etter at man er død, så jeg kan nesten ikke annet enn å tro på det..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...