Gå til innhold

Italienere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke rart de er sære når de møter forknytte raringer som deg.

For øvrig kan Italia by på de fremste kunstnere, de fremste vitenskapsmenn, den beste vinen, den beste maten og de feteste bilene..og den beste osten.

At de misliker zakkoo er i bunn og grunn et sunnhetsteng?

Skrevet

Det er ikke rart de er sære når de møter forknytte raringer som deg.

For øvrig kan Italia by på de fremste kunstnere, de fremste vitenskapsmenn, den beste vinen, den beste maten og de feteste bilene..og den beste osten.

At de misliker zakkoo er i bunn og grunn et sunnhetsteng?

lol?

Skrevet

Bare *lol* i vei :-)

Bare hyll mafia, divere, slapp pizza, primadonnaer og oppskrytt språk. Italias storhetstid er over. Genier som da Vinci og Michelangelo er døde. Det samme er Galilei. Tilbake står fascister, kristenfanatikere, ekle fotballspillere, hyklere, drapsmenn, hooligans og troll.

Skrevet

Bare hyll mafia, divere, slapp pizza, primadonnaer og oppskrytt språk. Italias storhetstid er over. Genier som da Vinci og Michelangelo er døde. Det samme er Galilei. Tilbake står fascister, kristenfanatikere, ekle fotballspillere, hyklere, drapsmenn, hooligans og troll.

Har du smakt vin fra Chianti? Parmesanost? Har du vært borti balsamico? Eller hva med Ferrari, Maserati? Har du kjørt gjennom Toscana?

Min gud, for et land. Ta deg en tur, menneske.

Skrevet

Har du smakt vin fra Chianti? Parmesanost? Har du vært borti balsamico? Eller hva med Ferrari, Maserati? Har du kjørt gjennom Toscana?

Min gud, for et land. Ta deg en tur, menneske.

Aldri vært der, bare i Venezia. Magefølelsen sier at nordvest-kysten er best. Jo, Italia er et av Europas flotteste land, det tror jeg nok, men denne tråden handlet om italienere, som jeg har dårlige erfaringer med.

Hvor bør jeg dra?

Skrevet

Aldri vært der, bare i Venezia. Magefølelsen sier at nordvest-kysten er best. Jo, Italia er et av Europas flotteste land, det tror jeg nok, men denne tråden handlet om italienere, som jeg har dårlige erfaringer med.

Hvor bør jeg dra?

Hvis landet er flott, er gjerne folkene det også. Og omvendt. På Innherred er for eksempel landet vindfullt og flatt, og slik er folket også..ikke sant?

Jeg kan ikke anbefale så mye når det gjelder Italia, men foretrekker Toscana.

Skrevet

Jeg har aldri fått slapp pizza i Italia. Men her i Norge presterer vi å kalle sølet de serverer på Peppes og Dolly Dimple for pizza. Usj.

Italia er kultur, design, industri og mye mye mer. Tror du må lese deg opp litt.

Skrevet

Jeg har aldri fått slapp pizza i Italia. Men her i Norge presterer vi å kalle sølet de serverer på Peppes og Dolly Dimple for pizza. Usj.

Italia er kultur, design, industri og mye mye mer. Tror du må lese deg opp litt.

Som sagt, Italia er et bra land, men folka er ikke ypperste klasse.

Skrevet

Hvor bør jeg dra?

Bologna er en flott by. Der finner du blant annet to skjeve tårn, europas eldste universitet, god mat og massevis av vakre byggverk. Jeg liker Emilia Romagna mye bedre enn Toscana. De fleste land er jo likedan som Norge når det gjelder folks lynne. I byene har folk sjelden tid til å bli kjent med turistene, mens på småstedene er de kjempehyggelige. Reiser du utenom turistsesongen har de tid til et smil i byene også. Firenze er utrolig vakker. Men vil du besøke noen småsteder så er Milano Marittima bra om du søker badeferie, litt større er Rimini som kan by på både badeferie og kulturferie med mere.

Asola er en liten søt by i Genovabukten som er et funn for de som liker nyere keramikk.

Ravenna er jo også fantastisk og mye mer trivelig enn Venezia. Går fint å bo i Ravenna og ta en dagstur til Venezia.

Skrevet

Som sagt, Italia er et bra land, men folka er ikke ypperste klasse.

Har aldri hatt en eneste negativ opplevelse og jeg har tilbringt MYE tid der.

Skrevet

Har aldri hatt en eneste negativ opplevelse og jeg har tilbringt MYE tid der.

Da så, kanskje jeg skulle gi dem en ny sjanse. Har altså kun vært i Venezia, og der var de stressa, sure og uhøflige. Og italienske turister ellers i verden har ikke vært veldig blide de heller.

Men småbyer og landsbygd i Italia må jeg sjekke ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...