Gå til innhold

Hvordan kan apotekene ha lov?

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Nei, men en pakke hormonspiral kan man kjøpe der man går til gynekologisk undersøkelse, og trenger slett ikke hente den på apoteket!

Men å kreve egne avlukker, med lydisolering på et apotek synes jeg faktisk er å gå laaaangt over streken!

Jeg får ikke hormonspiral der jeg går på gyn. Bruker det ikke heller, men var snakk om det, og da måtte jeg kjøpe den på apotek og bestille time for å få satt inn. De har ikke noe lager av hormonspiraler, nei.

Du tror visst at alt er likt overalt, du.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• puttelull

10

• tzatziki1365380058

5

• Sør

2

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg er enig i at det kan bli litt pinlig noen ganger, ja. Husker da jeg var 16-17 år og skulle kjøpe Canesten samtidig med antidepressiva, da holdt jeg på å dø, tror jeg ;) Men det skal vel vanskelig gjøres at alle resepter skal kunne behandles i enerom/avlukker. Det ville iallfall ikke gjort at køen går noe fortere!

På trygdekontoret her er det vel noen sånne delvis skillevegger i mellom "kontorene", men det står lapp om at man kan få be om samtale i enerom. Jeg tror likevel folk har høy terskel for å be om det. Jeg kan bare forestille meg saksbehandlerens oppgitte ansiktsuttrykk idet han tar med den masete klienten opp en trapp og inn en dør og bortover en korridor, for så bare å få vite at hun skal ha frikort ;)

Skrevet

Folk burde uansett ha vett og folkeskikk nok til å holde avstand til de som står ved kassa der da. I noen banker er det jo sånn strek man skal stå bak og sånn... Syns de fleste er flinke til det på "mitt" apotek, men der er det også skillevegger rundt kassene, og veldig mye støy, så det er liten fare for at folk ser og hører hva en skal ha når man får det over disken.

hidi, the scorpion
Skrevet

Sendte en mail til datatilsynet om saken!

Utrolig lite proffesjonelt av apotekene, mener jeg.

Skrevet

Nei, men en pakke hormonspiral kan man kjøpe der man går til gynekologisk undersøkelse, og trenger slett ikke hente den på apoteket!

Men å kreve egne avlukker, med lydisolering på et apotek synes jeg faktisk er å gå laaaangt over streken!

Feil - man må selv ha den med til gynekologen - i Moss i alle fall. Hvorfor er det å gå for langt? Mange eldre damer med underlivsplager f.eks syns sikkert ikke det er så veldig morsomt å diskutere sånt så nabokjerringa hører det.

Skrevet

Enig. Og det er dessuten bare å iføre seg hatt og frakk og briller hvis man er redd for å bli gjenkjent når man er ute og handler pinlige saker.

Så smålige dere er overfor deres medmennesker. Folk som er syke eller har plager er ofte mer sårbare enn oss som bare skal ha øreplugger. Det må gå an å tenke litt lenger enn til egen nesetipp.

Gjest litt flaut av og til
Skrevet

Noen mennesker syns faktisk det er flaut å hente en hormonspiral f.eks - den pakka er SVÆR.

Ikke alle er like frigjorte.

Ventestolene er rett ved skranken på apoteket her, og det er alltid noen kjente der siden stedet ikke er SÅ stort.

Skrevet

De tingene du nevner oppfattes muligens som flaue, men det dreier seg ikke om medisiner mot alvorlige, og noen ganger stigmatiserte sykdommer.

Jeg liker for eksempel ikke at alle hører det når jeg henter Vival til flyturen, og det er for så vidt også en bagatell.

Det er en rekke sykdommer folk ikke ønsker å offentliggjøre - kjønnssykdommer, kreft, psykisk sykdom.

Nå er jo slike medisiner stort sett reseptbelagt, og de fleste apotek har egne, mer skjermede disker for resepter. Men det gjelder heller ikke alle apotek, og det synes jeg faktisk er en uting.

Jeg var forresten glad det var tomt på apoteket da jeg kjøpte lusemiddel for noen uker siden :) Enda det definitivt var en bagatell.

"Jeg var forresten glad det var tomt på apoteket da jeg kjøpte lusemiddel for noen uker siden :) Enda det definitivt var en bagatell."

Der fikk du meg til å tenke på den gangen jeg ilte til Jernbanetorvets døgnåpne apotek (Oslo) klokka 2 om natta fordi jeg oppdaga ei lus på hodeputa mi... Jeg nærmest hvisket at jeg måtte ha en pakke lusemiddel. Damen på apoteket hørte visst like dårlig som meg (og ikke kunne hun munnavlese heller *sukk*).. Hun sa bare "Hæ!" og jeg økte stemmevolumet et par hakk uten at det hjalp noe særlig. Tilslutt oppfatta hun hva jeg skulle ha og nærmest ropte ut: "ÅH JAAA, LUSEMIDDEL, JA!!" *gremmes*

Skrevet

"Jeg var forresten glad det var tomt på apoteket da jeg kjøpte lusemiddel for noen uker siden :) Enda det definitivt var en bagatell."

Der fikk du meg til å tenke på den gangen jeg ilte til Jernbanetorvets døgnåpne apotek (Oslo) klokka 2 om natta fordi jeg oppdaga ei lus på hodeputa mi... Jeg nærmest hvisket at jeg måtte ha en pakke lusemiddel. Damen på apoteket hørte visst like dårlig som meg (og ikke kunne hun munnavlese heller *sukk*).. Hun sa bare "Hæ!" og jeg økte stemmevolumet et par hakk uten at det hjalp noe særlig. Tilslutt oppfatta hun hva jeg skulle ha og nærmest ropte ut: "ÅH JAAA, LUSEMIDDEL, JA!!" *gremmes*

Knis, jeg synes jeg ser for meg den episoden ja :o)

Skrevet

Knis, jeg synes jeg ser for meg den episoden ja :o)

Ikke rart jeg bestemte meg for å flytte fra Oslo ;-)

Skrevet

Feil - man må selv ha den med til gynekologen - i Moss i alle fall. Hvorfor er det å gå for langt? Mange eldre damer med underlivsplager f.eks syns sikkert ikke det er så veldig morsomt å diskutere sånt så nabokjerringa hører det.

Men man skal da velikke diskutere sånt på apoteket, hvis man føler seg ukomfortabel med det? Da tar man kontakt via telefon, eller via fastlege.

Unødvendig å gjøre det verre enn det er, er min mening.

Skrevet

Jeg får ikke hormonspiral der jeg går på gyn. Bruker det ikke heller, men var snakk om det, og da måtte jeg kjøpe den på apotek og bestille time for å få satt inn. De har ikke noe lager av hormonspiraler, nei.

Du tror visst at alt er likt overalt, du.

*storskratter*

Det er visst ikke bare jeg som tror det er likt overalt, - eller!?

Skrevet

Men man skal da velikke diskutere sånt på apoteket, hvis man føler seg ukomfortabel med det? Da tar man kontakt via telefon, eller via fastlege.

Unødvendig å gjøre det verre enn det er, er min mening.

det er jo du som gjør det verre enn det er - du "nekter" folk å føle bluferdighet du selv ikke føler.

Skrevet

Ikke rart jeg bestemte meg for å flytte fra Oslo ;-)

Å, var det deg, det?

Alle vi som bor i Oslo har hørt om den episoden.

Skjønner godt at du flyttet. Det snakkes om saken ennå.

:-))

tzatziki1365380058
Skrevet

*storskratter*

Det er visst ikke bare jeg som tror det er likt overalt, - eller!?

Det er ikke jeg som kommer med bastante utsagn om at "hormonsprialer kan man bare kjøpe hos gynekologen sin". Det kan man altså ikke overalt, men det tror du. Noe annet utsagn om at noe er "likt overalt" har i alle fall ikke jeg kommet med, så hvordan du har vridd hodet ditt til å tro det, er ikke lett å skjønne.

Folk har forskjellig behov for privatliv, og det bør apotekene ta hensyn til. Ikke med lydtette, isolerte rom - som du mener vi snakker om - men for eksempel med skillevegger eller i det minste med markering av hvor nært folk rundt kan stå. Ikke noe av det finnes på mitt apotek.

Skjønner ikke at det går an å mene at apotek ikke behandler sensitiv informasjon i noen tilfeller, og hvis man først er enig i det, burde det ikke være veldig langt til å mene at da bør det tas hensyn til på samme måte som andre steder i samfunnet.

Skrevet

det er jo du som gjør det verre enn det er - du "nekter" folk å føle bluferdighet du selv ikke føler.

Nei, det gjør jeg ikke!

Men det er da for pokker ingen straffbar handling å hente seg Vival eller soppkrem på apoteket!? Den som trenger Vival er da ikke kriminell!?

Skrevet

Å, var det deg, det?

Alle vi som bor i Oslo har hørt om den episoden.

Skjønner godt at du flyttet. Det snakkes om saken ennå.

:-))

Det er stygt å baksnakke altså!!!

*sur*

;-)

Skrevet

Det er ikke jeg som kommer med bastante utsagn om at "hormonsprialer kan man bare kjøpe hos gynekologen sin". Det kan man altså ikke overalt, men det tror du. Noe annet utsagn om at noe er "likt overalt" har i alle fall ikke jeg kommet med, så hvordan du har vridd hodet ditt til å tro det, er ikke lett å skjønne.

Folk har forskjellig behov for privatliv, og det bør apotekene ta hensyn til. Ikke med lydtette, isolerte rom - som du mener vi snakker om - men for eksempel med skillevegger eller i det minste med markering av hvor nært folk rundt kan stå. Ikke noe av det finnes på mitt apotek.

Skjønner ikke at det går an å mene at apotek ikke behandler sensitiv informasjon i noen tilfeller, og hvis man først er enig i det, burde det ikke være veldig langt til å mene at da bør det tas hensyn til på samme måte som andre steder i samfunnet.

Det er ikke jeg som kommer med bastante utsagn som at "det kan man ikke" (ang. kjøp av hormonspiral hos fastlege). Det er det du som gjør! ergo tror du også at alt er likt overalt, og dermed er vi like dumme.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke!

Men det er da for pokker ingen straffbar handling å hente seg Vival eller soppkrem på apoteket!? Den som trenger Vival er da ikke kriminell!?

Må man være kriminell for å synes det er pinlig å kjøpe Canesten? Det er helt normalt å synes at man helst vil kjøpe det så ikke naboskravlekjerringa ser det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...