Gå til innhold

Migrene og mulig graviditet

Anbefalte innlegg

Gjest orker ikke mer snart
Skrevet

Jeg er gravid. Helt i starten av svangerskapet og har hatt migrene siden i går. Jeg vet ikke om jeg tør ta en pille. Det står i felleskatalogen:

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt. Overgang i morsmelk: Går over hos rotte. Amming bør unngås i ett døgn etter behandling."

Hva skal jeg gjøre. Holder ikke ut mer. Men jeg vil ikke skade noen heller.

Noen forslag?

Gjest orker ikke mer snart
Skrevet

Det er ikke helt riktig at jeg er gravid, men jeg forsøker å bli det og det er noen dager for tidlig å ta en test. Vil jo ikke gjøre feil - i tilfelle, men kan jo ikke gå rundt med sånn hodepine uten å ta pille når jeg ikke en gang vet om jeg er gravid.

Skrevet

Jeg tok ingen ting mot migrene de første månedene i svangerskapet. Etter tre mnd. sa legen jeg kunne ta paracet, noe som ikke funker mot migrene...

Så det jeg har gjort i mine to svangerskap er å la det stå til med migreneanfallet, sove ut etterpå og prøve å gjøre minst mulig av det jeg vet utløser migreneanfall.

Det var mange tunge, fæle dager ja.

fuji1365380447
Skrevet

Det er ikke helt riktig at jeg er gravid, men jeg forsøker å bli det og det er noen dager for tidlig å ta en test. Vil jo ikke gjøre feil - i tilfelle, men kan jo ikke gå rundt med sånn hodepine uten å ta pille når jeg ikke en gang vet om jeg er gravid.

Hvis det er så tidlig i svangerskapet så har ikke du og fosteret felles blod osv ennå.

Jeg ville tatt en pille nå, og så heller bestilt meg time hos legen dersom testen viser positiv.

Skrevet

Heldigvis tar migrenen en pause under svangerskapet for mange. Jeg hadde bare litt lett hodepine en gang langt ut i svangerskapet, og tok da en svak hodepinetablett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...