Gå til innhold

Kloremerker hjeeelp

Anbefalte innlegg

Gjest Ser ikke ut...
Skrevet

Ja, jeg har et problem med mitt temperament, og jeg har mange vonde ting fra fortiden som plager meg, og ja, jeg skal snakke med noen om dette.

Jeg fikk et raserianfall i går. Fikk helt panikk, mistet kontrollen over meg selv mens jeg kranglet med min elskede forlovede. Det var ikke så alvorlig i utgangsunktet, men ble forsterket av at han måtte dra til flyplassen og taxien ventet.

I min frustrasjon slo jeg meg selv mange ganger i ansiktet og klorte meg selv opp på brystet.

Nå har jeg ca 20 tykke røde kloremerker over hele brystet mitt, og det ser helt jævlig ut. Vanligvis etter et sånt anfall blir jeg veldig rolig og kommer meg på beina igjen kjapt. Men denne gangen brenner det på brystet og når jeg ser meg i speilet er det helt grusomt.

Kan noen berolige meg; hvor lang tid vil det ta før de går bort? det er nesten ikke hull på huden, ser mer ut nesten som sugemerker på en måte men de er i lange streker.De er mørke røde, nesten lilla.

Er det noe jeg kan smøre på eller gjøre for at de fortere skal gå bort? De synes veldig godt og jeg kommer til å bare kunne gå med høyhalser framover.

Og hva om noen ser dem? Har noen et godt forslag til en dekkhistorie? Kan jeg ha gjort det i søvne da jeg hadde mareritt?

Kan noen please gi meg noen ord, jeg er utrolig lei meg og ligger her og svir på brystet og hater meg selv.

Gjest Ser ikke ut...
Skrevet

Ehhh.. Du har ikke vurdert å skaffe hjelp?

jo, jeg sier jo det. Jeg må ha hjelp jeg vet jo det. Men akkurat nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med disse merkene.

Skrevet

Ehhh.. Du har ikke vurdert å skaffe hjelp?

Hun sier jo det sjøl, du må lese nøyere.

Til trådstarter: det er ikke bare du som lar det ut over deg sjøl når du blir rasende. Det er en veldig frustrerende opplevelse, og jeg skjønner at du er ulykkelig nå.

Men jeg har lyst til å si ikke ta den siden av det så tungt. Jeg er enig med deg at du bør snakke med noen om sinnet ditt. Men du er altså ikke aleine om å la det gå ut over deg sjøl. På den ene siden kan man jo si at da går det i alle fall ikke ut over noen andre. På den andre siden er det jo dobbelt fornedrende for deg.

Kloremerker vet jeg ikke hva man gjør med. Det tar nok sin tid. Du får finne på en god løgn, den med drømmen var egentig ikke så dum.

Godt mot! Opp med hodet. Du trenger å bli litt gladere i deg sjøl, ikke sintere på deg sjøl.

sammfunnskritiker
Skrevet

jeg tror ikke du trenger noe dekk historie. Si hvordan det er, da er det enklere å holde styr på hva du sier/har sagt til hvem.

Pyrisept og en parfymefri litt fet krem, kan nok hjelpe litt på merkene, men de vil nok være der et par tre fire dager.

Skrevet

Prøv bacimycin sårsalve. Kjøpes reseptfritt på apoteket.

Gjest Ser ikke ut...
Skrevet

Prøv bacimycin sårsalve. Kjøpes reseptfritt på apoteket.

Tusen takk

Skrevet

Det tar litt tid, men vær flink til å rense og smøre med sårsalve. Hvis de er dype, kan du få arr, men de kan slipes bort.

Du klarer ikke å skule det, så du kan like godt fortelle hvordan det er.

Skrevet

Har hatt det sånn selv. Det som har hjulpet meg er å sole meg, slik at merkene jevnes ut. Hadde noen ganske stygge arr et sted på kroppen på grunn av dette, men så sola jeg meg for å jevne det til og nå er arrene faktisk borte, eller man kan i allefall ikke se noe dersom man ikke bruker lupe.

Gjest Ser ikke ut...
Skrevet

Har hatt det sånn selv. Det som har hjulpet meg er å sole meg, slik at merkene jevnes ut. Hadde noen ganske stygge arr et sted på kroppen på grunn av dette, men så sola jeg meg for å jevne det til og nå er arrene faktisk borte, eller man kan i allefall ikke se noe dersom man ikke bruker lupe.

Uææ

Sier du at jeg kommer til å få arr? Jeg har ikke fått hull på huden der merkene er, jeg blødde ikke. Ser bare ut som lange sugemerker.De er mørke røde og lilla. Jeg skal gå i brudekjole i april. Begynner å bli redd for at de ikke skal forsvinne....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...