Gå til innhold

er det greit at skolen gjør dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

På den skolen jeg arbeider på er det en lærer som sender mail hjem når elevene ikke leverer arbeid og når de får anmerkninger i orden eller oppførsel. Det er selvsagt noen foreldre som blir bombadert med mail.. Dersom du var mor eller far, hvordan ville du likt denne formen for skole-hjemsamarbeid? Vurderer å begynne med det samme. Det er tidkrevende, men poenget er jo å bevisstgjøre de foresatte på hvor lite enkelte gjør i løpet av et skoleår. Dette er en ungdomsskole.

Skrevet

Syns dette er en fin måte å følge med på hvordan det går på skolen.

Er jo sikkert kjedelig vist man får flere mail i uka med bare negative ting, vet ikke om du vet om de også sender ut posetive ting om eleven?

Vi har en dykktig lærer som tar opp ting som ikke er så bra først, men han drar frem alt det posetivt om eleven til slutten av samtalen og løfter elevene mange hakk opp.

Hører du en negativ ting om deg selv, trengs 6 posetive ting for å føle att man faktisk er flink til noe:))))

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg ville nok sette stor pris på å få tilbakemeldinger på den måten.

Først og fremst fordi jeg bruker pc mye, så for meg er mail et nyttig hjelpemiddel.

For det andre så synes jeg tilbakemeldinger og informasjon fra skolene er svært dårlig/lite for tiden, jeg ønsker meg mer "referat", negativt som positivt.

Det hadde vært fint å få litt jevnlig info. i hverddagen.

Jeg har barn både på ung. skole og barneskole.

Skrevet

Høres ypperlig ut. Gjør det mye enklere å kommunisere med skolen/læreren, og det er et pluss.

Skrevet

Mailer er jo kjempegreit. I fjor hadde minstemann en lærer som brukte mail og jeg synes det var helt supert,

Skrevet

Jeg ville likt det godt. Det ville vise at læreren virkelig følger med eleven og bryr seg. Og da kan foreldre ta ting mens det skjer, ikke flere uker etter som ved de to årlige samtalene.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er alt for ofte for lang tid mellom at ting skjer til man får tilbakemelding fra skolen. Hadde e-post ført til umiddelbar tilbakemelding ville jeg sett det som svært positivt.

Skrevet

Flott. Det er jo enklere å gripe tak i tingenes tilstand med en gang istedetfor etter flere mnd, der jo også elevene blir hengende etter.

I tillegg til slike negative ting, er det veldig effektivt med en positiv kommentar i ny og ne :-) (kanskje mer effektivt)

Skrevet

JA tror jeg hadde syns det var greit. Hadde dermed ikke godtatt at skolen gjorde sånn uten at de hadde spurt om det var greit først.

De har jo taushetsplikt. Hvis de ikke spørr vet de jo ikke om andre kan lese det.

Skrevet

Jeg ville satt pris på det. Synes det er greit å få beskjed hvis barna mine ikke gjør det de skal.

Skrevet

Ja takk, hadde jeg sagt da! Jeg vil GJERNE ha oversikt over hva ungene driver med!

Gjest Florencita
Skrevet

Jeg syntes er FLOTT

at en lærer "gidder"

å engasjere seg såpass

og vil holde foreldrene

oppdatert på en slik måte

Gjest josefine1
Skrevet

Helt greit.

Her på skolen har dette blitt tatt opp i foreldremøte om det er en grei kommunikasjon. Det er sikkert avklart på din skole også i forkant av utsendte mail.

Skrevet

Yes, den ordninga hadde jeg likt!

Mye bedre enn å få en lapp med hjem. Lappen kommer bort, og dett var dett.

Gjest Flystripa
Skrevet

Dette hadde jeg likt!

"Det er selvsagt noen foreldre som blir bombadert med mail.."

Hvis de bombarderes med mail over tid, uten at bedring i elevens oppførsel/innleveringer blir gjort, så er det rimelig å anta at hverken barn eller foreldre er særlig pliktoppfyllende. Jeg vet ikke hva som kan gjøres i sånne tilfeller...

Skrevet

Jeg ville likt det hvis jeg sjekket mailen HVER dag. Men det er en del foreldre som ikke sjekker mail hver dag, og ikke gidder gjøre det bare fordi læreren gjerne vil komminisere på den måten.

Foreldrene mine synes det er et mareritt at de må sjekke mailen hver dag fordi fotballtreneren til broren min bare vil sende informasjon på e-mail.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...