Gå til innhold

Hva sier dere når dere ringer en instans?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg tror jeg slenger på et halvveis "ja" i starten en gang i blant. Vet ikke riktig hvorfor, men. "Ja, hei, mitt navn er Caloni Makaroni, jeg skulle gjerne snakket med/jeg ringer angående/er xxx tilstede?"

Ofte er jeg litt stressa når jeg skal ringe noe sted, spesielt til sånne "offentlige ting". Det var en gang jeg hadde ringt rundt til noen forskjellige sånne, og så skulle jeg ringe jobben, og da pleier jeg bare å si "hei, det er caloni", men så var det ei jeg ikke kjente igjen med en gang som tok telefonen, og da sa jeg plutselig "hei, mitt navn er Caloni Makaroni, kan jeg få snakke med xxx?". Ble veldig flau da jeg merket det :P

Skrevet

"Hei, det er "navnet mitt" som ringer", når jeg er i Norge.

Når jeg er hjemme: "God morgen/god dag, mitt navn er "navnet mitt"", fordi den norske frasen ikke kan oversettes direkte uten at det høres tåpelig ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...